• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Simonsmami

Om man bestället i god tid från pingpong blir det nog bra. Priserna är lägre än vad jag hittat ngn annanstans. Jag tänker beställa några vecka efter ultraljudet som jag gör om en vecka. Då har de ju lite mer än 15 veckor på sig.

• Wictoria

Hej på er!
    Tusen tack för tips!
    Nu har jag kunnat räkna ut vad jag behöver och att jag kan beställa allt via ping-pong.
    Det känns skönt!
    Sköt om er!
    Victoria

• Stormis

Wictoria:
    Nu blev jag nyfiken - vad blev det då???

• Smultronhjärta
    Stormis skrev 2008-05-19 21:20:08 följande:
    Wictoria:Nu blev jag nyfiken - vad blev det då???
    Hehe jag kan svara på det ..Inspirerad av min pärla blev det en 3-rider med nextframe, cargo black liggdel + sittdel - med adapter för Maxicosy samt bas! Mycket bra köp må jag säga
  • Ice82

Oj, här har jag inte hängt med.... har kollat under mina favoriter, men sett att ingen skrivit i Mutsy-tråden men så var ju inte fallet. Bara att det var en ny tråd upplagd...

Nu är det ca 2,5 månad kvar tills jag förhoppninsgvis får köra våran Mutsy på riktigt, den står och glänser hemma.
    Längtar så otroligt mycket efter bebis

• la mouche

Hej vad fantastiskt informativt MUTSY-forumet har blivit! Så himla duktiga skribenter!
    Jag är själv inte särskilt flitig på tråden men ändå en övertygad Mutsy-förare!
    Jag har dock en undran:
    Nu när dottern blivit stor nog att sitta framåtvänd i sittdelen upplever jag det som att sidorna är lite korta och att hennes ben därmed lätt hamnar utanför sitsen och hänger ned. Detta nu då vi inte har åkpåse längre. (Har använt Eskimopåsen hela vintern och är supernöjd med den!)
    Har någon liknande erfarenhet och i så fall tips?

I övrigt kan jag tillägga att jag kört min UR över sand, i skog och mark, på grusväg, över klippor(!) och i och med det delade underredet som gör den mycket flexibel även i upp-och-ner- rörelser går den fram överallt! Någon undrade ju över framkomlighet och jag tycker att den överlägsen min väninnas mjukt fjädrande BRIO som känns tung och vobblig. Man kan uppleva chassit som stumt först men lufthjulen och konstruktionen gör som sagt den mycket lättkörd.

Mutsy borde erbjuda oss här på tråden procent för all gratis reklam de får...

• linn78

Hej!

jag har köpt besafe izi-sleep babyskydd och den ska ju gå att sätta på mutsy vagnar, men är det travellers adapter som passar eller vilken adapter är för izi-sleepen? tänkte beställa den med vagnen från ping-pong i veckan, skickade mail till ping-pong och frågade för ca 2 veckor men har inte fått svar... Hur lång leveranstid har ni fått sagt ni som beställt nyligen? Har alla färger samma leveranstid eller har de en del färger på lager?

• Stormis

Linn78:
    Med risk för att göra dig besviken så tror jag inte att iZi-sleepen passar... Mutsy hade en plan att göra ett eget babyskydd (2B-safe) som var sammma som iZi-sleep. Till denna skulle det också tillverkas en adapter av Mutsy (och den skulle ju då kunna användas på iZi-sleepen). Men nu finns ju inte 2B-safen längre, de tog bort den ur sortimentet innan de började att tillverkas. Och därför har de troligen inte heller gjort någon adapter. Jag hade kontakt med Mutsy om detta senast i september och då var allt försenat och nu finns den inte på nån hemsida alls längre så min egen slutsats är att proejektet dog...
    Jag fick 5 v leveranstid på enbart ett chassi + booth-cover. Men de kom efter 8 v.

• Ice82

Vi har också funderat på Izi sleep eftersom vi köpt en Mutsy och de på Knodd (www.knodd.se) i Sollentuna sa att Izi sleepen och Maxi Cosin funkar som babyskydd med adapter på vagnen... jag hoppas verkligen att det är så. Så sa de iaf. till oss när vi där för någon/några månader sedan. Och eftersom de säljer både Izi sleep och Mutsy där så borde de väl sälja adapter också!?

Kanske ska ringa och kolla så man inte köper babyskyddet och så går det inte att använda på vagnen ändå Det vill man ju kunna, lite det som är grejen!

• linn78

jo, affären i malmö där jag kollade in mutsyn säljer izisleep med adapter till mutsyn så jag kan få tag på adaptern därifrån, men jag tänkte bara att det var billigare om ping-pong sålde samma adapter.

ice82: kan du inte berätta sen vad för adapter som passade till izisleepen? Om du ringer och frågar alltså...

Svar på tråden Mutsy del 7