• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Ice82

Jaha vad bra Linn78 att affären i Malmö säljer adapter som passar med Mutsy och Izi sleepen.
    Ringde knodd igår och de sa att Mutsy strulat som sjutton med att börja sälja adaptern till just Besafe babyskydden. Mutsy har tydligen skjutit upp leveransen och tillverkningen hela tiden så hon sa att de ev. kunde få hem adaptern i augusti/september men visste inte alls säkert.
    Fattade tyvärr inte riktigt vad den adaptern hette om det var adaptern till Traveller som gällde?! Blev lite virrig av försäljarens prat om allt.

Vad heter affären i malmö som säljer adaptern, vet du om man kan beställa dem via nätet? Vore kanon eftersom vi bor i Gävle och det verkar inte vara det lättaste att få tag på en adapter här i närheten...
    Annars har vi funderat på Maxi Coxi, men vi skulle så gärna vilja ha Izi sleepen tack vare att bebisen kan ligga ner i den.
    Och Travellern är det väl låång leveranstid på, vi ska ha barn i augusti, undrar om den hinner komma tills dess?

• Ice82

Maxi cosi ska det naturligtvis stå

• linn78

ice82: vi ska också ha liten i augusti så det börjar bli snålt med tiden, tänkte beställa i helgen hoppas jag... Vad ska ni beställa för något? Jag vet att de i malmö antinget har en affär till i stockholm tror jag eller så känner dom någon där som säljer mutsy för dom pratade om detta när vi var och kollade vagnar att ´ev andra affären hade grejer hemma`. Jag ska kolla upp detta till dej.

• linn78

Ice82: hittar inget på hemsidan www.villamagnolia.se om adapterna eller någon annan affär men numret dit är 040-6113410. Berätta gärna vad dom sa!
    Vi köpte izisleepen just för liggfunktionen, brun med ränder och den är så jättefin, brukar gunga lite när jag går förbi lite svår att ändra ställning på kan jag tycka men det går nog lättare när där är någon i. Och så är det naturligtvis synd att den inte har bas men det är en vanesak, ett par gånger så knäpper man säkert fast den lika snabbt som med bas. Den är ju inte provad men jag är nöjd! köpte på rea också så den var ganska billig

• Stormis

Ok, my mistake. Det finns alltså adaper till iZi-sleepen, fast inte tillgänglig??? Så det låter lite som när jag pratade med Mutsy i augusti, då skulle den tillverkas i september, och nu säger de september ett år senare? Hmm, låter sådär tycker jag...

• linn78

stormis: fast i ¨min affär¨ här kan jag köpa dom nu direkt fast de kostar 500:- och det är lite dyrt så det är egentligen därför jag frågade här...

• Stormis

Å+h, se där vad bra! Men attans du, 500 pix, förstår att du är på jakt... Lycka till!!!

• Stormis

Hej igen
    Surfade runt lite i BB-tråden. Där står det i deras FAQ att Maxi-Cosi-adaptern passar till Be Safe. Kan det vara samma på Mutsyn?, för då finns ju adaptern på PingPong! Bara en liten tanke...

• xxSilvaxx

skit o skit o ännu mer skit

Lyckades på något mystiskt vis knäcka en del av plasten som håller suffletten på min mutsy transporter OCH SOM INTE DET VORE NOG... ett par dagar senare knäcktes hela leden där den viks ihop

Mailat den svenska imoptören av mutsy, men fick ett snäsigt mail om att de minsann inte tänker fixa några reservdelar om de inte sålt vagnen i Sverige (jag skrev klart o tydligt att jag skulle KÖPA reservdelar, inte kräva...) Kunde inte behärska mig utan svarade ungefär lika snäsigt tillbaka att om de hade haft transportern tillgänglig i sverige hade jag köpt den där... O att nästa mutsy vi köper numer garanterat kommer bli från tyskland o inte från dem. Blir så irriterad på dålig service, sälja vara som vara oavsett om det är en åkpåse eller en reservdel

Har inte själv köpt vagnen utan köpt beg. därav dilemmat. Försökt kontakta mutsy på egna hemsidan, men får inget svar. Inte heller från ping-pong än så länge...

Skit o skit som sagt.

Kontentan är; NÅN som har någon idé över vad jag ska göra? Vart jag kan få tag på reservdelar som passar? -Känner inte riktigt för att bara deponera vagnen på tippen heller, den är nästan ny ju

tacksam för alla svar!!

Svar på tråden Mutsy del 7