Inlägg från: linn78 |Visa alla inlägg
  • linn78

Mutsy del 7

Hej!

jag har köpt besafe izi-sleep babyskydd och den ska ju gå att sätta på mutsy vagnar, men är det travellers adapter som passar eller vilken adapter är för izi-sleepen? tänkte beställa den med vagnen från ping-pong i veckan, skickade mail till ping-pong och frågade för ca 2 veckor men har inte fått svar... Hur lång leveranstid har ni fått sagt ni som beställt nyligen? Har alla färger samma leveranstid eller har de en del färger på lager?

• linn78

jo, affären i malmö där jag kollade in mutsyn säljer izisleep med adapter till mutsyn så jag kan få tag på adaptern därifrån, men jag tänkte bara att det var billigare om ping-pong sålde samma adapter.

ice82: kan du inte berätta sen vad för adapter som passade till izisleepen? Om du ringer och frågar alltså...

• linn78

ice82: vi ska också ha liten i augusti så det börjar bli snålt med tiden, tänkte beställa i helgen hoppas jag... Vad ska ni beställa för något? Jag vet att de i malmö antinget har en affär till i stockholm tror jag eller så känner dom någon där som säljer mutsy för dom pratade om detta när vi var och kollade vagnar att ´ev andra affären hade grejer hemma`. Jag ska kolla upp detta till dej.

• linn78

Ice82: hittar inget på hemsidan www.villamagnolia.se om adapterna eller någon annan affär men numret dit är 040-6113410. Berätta gärna vad dom sa!
    Vi köpte izisleepen just för liggfunktionen, brun med ränder och den är så jättefin, brukar gunga lite när jag går förbi lite svår att ändra ställning på kan jag tycka men det går nog lättare när där är någon i. Och så är det naturligtvis synd att den inte har bas men det är en vanesak, ett par gånger så knäpper man säkert fast den lika snabbt som med bas. Den är ju inte provad men jag är nöjd! köpte på rea också så den var ganska billig

• linn78

stormis: fast i ¨min affär¨ här kan jag köpa dom nu direkt fast de kostar 500:- och det är lite dyrt så det är egentligen därför jag frågade här...

• linn78

Nu äntligen har jag fått tummarna loss och betällt vagn från pingpong, det blev en 4rider light, liggdel i cargo cream och sittdel i cargo moccha. Dock fick jag inget besked på leveranstid och hittar inget om det på min beställning iheller... På pingpongs förstasida står det mutsy 7-9 veckor men har inte ni andra fått besked om detta när ni beställt?

• linn78

fick leveransbesked idag att den ska komma v 28, tidigare än vad jag väntat så håller dom datumet någotsånär hinner den komma i god tid innan bebisen Nu vill jag bara ha den här och provköra lite...

Danne: du får berätta sen om du blivit helt nöjd med allt!!! Slidern har jag inte provkört, jag ville helst ha transportern eftersom den har ledat handtag (jag är väldigt kort) men där kan man bara ha sittdelen framåtvänd, men sen när jag provkörde 4ridern så kändes det bra ändå!

• linn78

joho!!! vagnen har kommit idag!!! och den är så fin... Nu har jag bara en fråga, har försökt med alla medel att sänka sitthöjden alltså där rumpan är, där barnet sitter, den är ju höj och sänkbar så det blir mer vinkel. Jag kan trycka in och snurra på kanpparna på sidorna men får inte den till att stanna nere som jag vill ha den utan den åker upp igen med en gång... Hur gör man?

• linn78

hehe, jag höll på i säkert en halvtimme att försöka fälla i ihop min 4R och då hade jag ändå sett en gång i affär hur man gjorde, men när man kommit på trixet är det lätt

Men vad är restaurangläget?

Jag är bara 1,55 och tyckte att vagnen var väldigt hög i början men nu tycker jag inte det längre...

• linn78

zirup: vi har cargo moccha på vår sittdel, jättefin! (bild i galleriet) skulle du kunna göra mej en tjänst förresten när du hämtar ut vagnen?? Fråga vilket märke på adaptern till izisleepen (babyskyddet) som passar till 4R, och hur mycket den kostar? hade varit jättesnällt.... jag avskyr telefonen och är sällan i malmö

stormis: hmm... jag har den så långt ner det går, men då är den körbar.... inget som trycks in eller nåt för att få den längre ner?

Svar på tråden Mutsy del 7