• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • linn78

Nu äntligen har jag fått tummarna loss och betällt vagn från pingpong, det blev en 4rider light, liggdel i cargo cream och sittdel i cargo moccha. Dock fick jag inget besked på leveranstid och hittar inget om det på min beställning iheller... På pingpongs förstasida står det mutsy 7-9 veckor men har inte ni andra fått besked om detta när ni beställt?

• Stormis

Silva:
    Attans vad tråkigt! Ingen aning om vad du skall göra. Mitt tips skulle vara att fortsätta kontakta PingPong eller nån av de svenska affärerna som säljer Mutsy. De borde ju vara intresserade av att sälja reservdelar?

Linn:
    Kul! Jag fick leveransbesked av PingPong dagen efter i ett mail tror jag, men jag vet att "gndl" fick vänta i åtminstone över en vecka innan beskedet kom.

• gndl

Linn: Grattis till ett bra köp! Vi beställde vår Slider den 14 april och fick leveransbesked 29 april. Jag blev först lite nervös och undrade om man kunde lita på att Ping-pong höll vad de lovade, blev dock lugnade av "Stormis", (Tack) Vi besked om att vår order skulle skickas v 22, och det höll dom. Vagnen är skickad och vi får den troligtvis imorgon. Det var betydligt snabbare än vad jag förväntade mig då jag hört andra som fått vänta länge. /Danne

• linn78

fick leveransbesked idag att den ska komma v 28, tidigare än vad jag väntat så håller dom datumet någotsånär hinner den komma i god tid innan bebisen Nu vill jag bara ha den här och provköra lite...

Danne: du får berätta sen om du blivit helt nöjd med allt!!! Slidern har jag inte provkört, jag ville helst ha transportern eftersom den har ledat handtag (jag är väldigt kort) men där kan man bara ha sittdelen framåtvänd, men sen när jag provkörde 4ridern så kändes det bra ändå!

• gndl

Lite första reflektioner om Slidern. Bara provvkörd inomhus dock, tänkte vänta med att bli idiotförklarad av våra grannar genom att börja gå med barnvagn ett par månader för tidigt. För det första känns den grymt smidig, lätt att både "flippa" handtaget och att helt vända sits/liggdel. Jag var lite orolig för hjulen då det inte gick att välja lufthjul men det känns kanon. Vagnen är lätt att fälla ihop när man delar på liggdel och chassi, då blir den grymt liten. Vi köpte en bilstol safe2go med för att denna passar direkt på chassiet. Här kommer ett par saker vi inte riktigt är kompis med än, det är lite omständigt att ta loss liggdelen om man vill ha hantaget kvar på chassiet, vilket ju man måste om man skall sätta på safe2go:n. En annan sak som jag tror mer handlar om att vi inte riktigt lärt känna vagnen än är att när vi fäller ihop vagnen med liggdelen på har vi inte hittat hur man får liggdelen i rätt lutning för att den skall bli så kompakt som möjligt. Men överlag så känns det kanon och framför allt så är det i mina ögon en utav de finaste vagnarna som finns. Joey delen till 4ridern slår den kanske på fingrarna men annars vet jag ingen. Mer reflektioner kommer när vi gjort en mer grundlig djupdykning i alla funktioner. /Danne

• ludicrous

Hej alla. Är sugen på en Slider, visst kan man ha sittdelen mot sig och från sig? Hur är "fotdelen" på sittdelen, den går väl att fälla ner så det blir plant om man lägger sittdelen ner.. någon som fattar hur jag menar?

• Smultronhjärta

Nu är en styck Spider på väg hem till mig

Kan ju tipsa om att PingPong har Mutsy week nu! Rabatt är ju aldrig fel

• Zirup

Det blev en mustsy 4-rider single spoke för oss. Fick äntligen tummen ur nu i veckan och skickade iväg handpenningen och beställningen. Vände oss till Villa Magnolia i Malmö just för att de var så snälla och serviceinriktade. Hoppas nu inte att det blir förseningar!

• xxSilvaxx

Hej

Har kladdat ner lite info om transportern ur min synvinkel i faq-tråden som ombedd. (hoppas jag nu inte blir strimlad för det)

frågor o div. tar vi ju här istället

Svar på tråden Mutsy del 7