Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Mutsy del 7

Följer med nya tråden! Ska ju beställa Spidern nu vilken dag som helst -måste bara bestämma färg -har ju hört ryktas att de är tokstarka i färgerna fast det kan ju va lite tufft *svammel* Jaja lutar åt en ocean iaf

• Smultronhjärta
    Simonsmami skrev 2008-05-02 15:40:27 följande:
    HejI sommar ska jag beställa en 4-rider från ping-pong. Vet ngn vad frakten går på?
    Beställer man en komplett vagn brukar man komma över 300 euro vilket är gränsen för att få fraktfritt från pingpong, mellan 150-300 euro kostar frakten 6,25 euro och under 150 euro är det så naturligtvis dyrare men exakt kommer jag inte ihåg nu...
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2008-05-19 21:20:08 följande:
    Wictoria:Nu blev jag nyfiken - vad blev det då???
    Hehe jag kan svara på det ..Inspirerad av min pärla blev det en 3-rider med nextframe, cargo black liggdel + sittdel - med adapter för Maxicosy samt bas! Mycket bra köp må jag säga
  • Smultronhjärta

Nu är en styck Spider på väg hem till mig

Kan ju tipsa om att PingPong har Mutsy week nu! Rabatt är ju aldrig fel

• Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-19 21:07:39 följande:
    Var på Knodd och kollade in Mutsy idag. Mycket förtjust i den vagnen de hade inne! De har bara 4ridern inne men ärligt talat är det nog den vi är mest inne på. Om några veckor skulle de få in Slidern så då tar vi en titt på den också.Men vad gäller klädslarna är jag inte så förtjust i den där plastiga känslan som flera hade. Vad säger ni? Är alla sådär, hmm glatta i tyget?
    Cargo uppfattar jag som mer glatt än övriga- har själv cargo black och är supernöjd med att det är glatt = smutståligt, bleks inte av solen och står pall för småregn
  • Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-23 21:44:26 följande:
    Låg och funderade lite på priser på Mutsy. Vad kostar de i butik? Om man vill ha en 4rider m ligg- och sittdel?
    Här är några svenska priser:
    www.mammarazzi.nu/&branchid=2&container=71

Jag fick en smärre chock när jag såg att Spidern som jag väntar hem kostar dubbelt(!) så mycket där som på pingpong
  • Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-24 13:50:17 följande:
    Tack smultronhjärta
    Varsågod

Har du tänkt köpa vagnen i Sverige eller via pingpong?
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 18:52:12 följande:
    Smultronhjärta: Såg att du har beställt hem en Spider! Jag är nyfiken på att höra hur du tycker att den är sedan...Så svårt att hitta bra recensioner av den vagnen.
    Absolut, Jag fick leveransbesked till vecka 28 men den har kommit till Malmö idag så snart så.. *bra jobbat pingpong*

Här är en länk som jag tyckte var bra när sökte info om Spidern:
    strollersandprams.com/strollers/451/Mutsy-Spider/review-1.html
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 19:19:52 följande:
    Åh, då är den nära nu... Jag har hört så mycket negativt om ping-pong men de verkar vara en av de få som säljer vagnen i tyskland till ett bra pris. Har läst den recensionen, och det var nog den enda som var lite vettig. Vill ju gärna ha en recension av en vanlig svensson också!
    När jag köpte 3-ridern från pingpong höll sonen på att komma före vagnen så försenad var den och det var många tyska samtal innan allt ordnade sig..

Spidersugen som jag är och insikten om prisskillnaden på 2548kr mellan Mammarazzi och Pingpong gjorde valet lätt (Detta inklusive resebagen till Spidern)

Denna gången har allt (hittills) gått superbra, pingpong är bättre på att ge mig info via mail, paypal ringde(!) och kontrollerade köpet och vagnen skickades tre veckor tidigare än vad jag räknat med
    Nu när allt gått så smidigt hoppas jag verkligen att det är rätt vagn som ligger i paketet oxå
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 19:34:47 följande:
    Sanslöst vad de kan ta för vagnen i sverige! Nog för att den är fin men inte faen skulle jag pröjsa 4000 för den (säger jag som har en bugaboo, haha). Vad förvånad du kommer bli när det ligger en gammal rutten teutonia i (sorry, inget ont om dem men..). Närå, skämt å sido...himla skönt att det gått enligt planerna denna gång.
    Håller med -helt galet pris ju!
    Jag återkommer med info och bild så snart jag testat och testat och testat och..
  • Smultronhjärta
    Zirup skrev 2008-06-24 20:48:59 följande:
    Är det någon som har köpt babyskydd som funkar på Mutsyn? Vi var och klämde på en BeSafe Easysleep idag men den var rätt tung och knölig att spänna fast i bilen. Använder man funktionen, dvs är det värt pengarna att köpa ett babyskydd som passar till vagnen?
    Maxicosy funkar med adapter på Mutsy och då kan man köpa babyskydd med klickbas.
  • Smultronhjärta
    Zirup skrev 2008-06-24 21:34:08 följande:
    Jo, jag vet att MaxiCosin också funkar. Men är det värt att köpa ett babyskydd som kan fästas på vagnen? Är det ofta man klickar på det på vagnen? Eller är det en rätt onödig grej, kanske funkar lika bra att ha ett stationärt babyskydd som alltid sitter fast i bilen tex?
    Alltså jag hade nog inte köpt adaptern..eller jo det hade jag om den inte är alltför dyr Däremot anser jag babyskydd med klickbas vara ett måste och vid närmare eftertanke så kanske det är lika smidigt att ta fram chassit som att hämta en kundvagn när man är i affären...
  • Smultronhjärta

Åhhh,jag är redan såå kär i min Spider! Fick den igår och idag känns det därför befogat med en shoppingrunda för att känna in vagnen
    Återkommer med bilder och åsikter i helgen

• Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-27 10:14:26 följande:
    Men åh, du får inte suktas sådär!
    Klart jag får
    Men jag kan börja med att säga att jag är supernöjd med färgen Ocean, var lite orolig att den skulle va för ljus i nyansen men den är mörkare och kontrasten mot sufflan är så fin..
    Hade jag haft en tjej hade jag lätt tagit den rååååsa- tror den är skitfin och stark i färgen!
  • Smultronhjärta

Hoppsan vad fort det blev onsdag..
    Spidern är nu väl provad och mina åsikter är:

+
    Rullar superlätt och tyst
    Smidig att fälla ihop (när man fått in knycket)
    Svängbart framhjul & helt styre gör att man kan ratta den med en hand utan problem
    Rejäl broms
    Gott om plats i sittdelen (fast sonen är inte så stor)
    Supersnygg och fin färg(ocean)

-
    Varukorgen är löjligt liten(löste det med hjälp av en nätkasse)
    Krånglig att fälla ihop innan man lärt sig
    Sufflan är lite "kort"
    Lite lustig konstruktion ang ryggstödet

Jag är iaf supernöjd och sonen glider som en prins medan jag rattar som en queen

Bild kommer så snart jag och kameran är kompisar igen!

Svar på tråden Mutsy del 7