Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Stormis

Ottisen:
    Välkommen tillbaka!

• Stormis

Räkan;
    Klart att det finns negativa saker också. Tror inte att den perfekta vagnen finns där ute, men man får prioritera lite...
    Minus enligt mig (har 4-rider single spoke och en beg UR):
    -Liten varukorg med plastad undersida. Platsen skyddar bra så länge den är hel, men på min beg UR så har den spruckit med tiden som tunga saker packats i den. Kanske har även minusgrader hjälpt till. Dessutom är den lite svår att nå när man har sittdelen på.
    -Det är ju inte världens lättaste vagn. Märks inte när man kör den, men den är lite otymplig att få in i bilen. Jag har både pga storlek och otymplighet valt att lossa liggdel och sittdel (när jag har den vänd mot mig) när jag skall lyfta in den i bilen (men när dottern blir tillräckligt gammal/nyfiken för att åka framåt så kommer det att bli super att lyfta in hela vagnen utan att lossa).
    -Min sprillans nya 4-rider gnisslar i framhjulen. Blir ljudlös när jag smörjer, men har under 2 månader behövt smörja 2 ggr...)
    -Lägsta körläget på 4-riderns handtag är ganska högt. Jag är 165 cm och hade gärna sett ett lägre snäpp.
    -Min långbenta make går in i bromsen emellanåt.
    -Hade gärna sett att sittdjupet på sittdelen hade gått att sänka ytterligare (som på UJ/Bugga/Slidern) så att barn som ännu inte kan sitta själva slipper halvligga/sitta som en banan i sittdelen (fast så ser ju de flesta vagnar ut). Bra å andra sidan att kunna sitta upprätt när sittekniken finns där (vilket man ju inte kan så bra i UJ).

Kommer inte på mer mindre fördelaktiga aspekter just nu , men det som överväger för mig är coolaste vagnen till rätt ok pris (i Tyskland...), otroligt lättkörd, rejäla hjul, vändbar sittdel, gedigen vagn, aldrig orolig att den skall tippa eller liknande, jag upplever att den har hög kvalité, många tillbehör/färger/modeller .
    Det blev ett långt svar, hoppas att det kan hjälpa dig och andra!

• Stormis

Wictoria:
    Då skulle jag rek ett MaxiCosi-Babyskydd (Precis som Simonsmami skriver är Mutsys egna gjorda för bältesspänning). De finns att köpa med bas som du har i bilen så att du kan klicka i och ur. Till vagnen får du köpa en adapter. Då klickar du i babyskyddet med hjälp av adaptern.

Ang köp av PingPong så är det inte deras fel (vanligtvis) att leveransen dröjer. Det är Mutsy själva som är ganska långsamma av sig. Jag fick vänta nästan 4 v extra på mitt chassi, men andra har fått sin vagn redan inom en vecka efter beställning. Så det beror helt på hur Mutsys lagersaldo ser ut och de verkar ha en tendens till att vara lite tidsoptimistiska...

Lycka till!

• Stormis

Wictoria:
    Nu blev jag nyfiken - vad blev det då???

• Stormis

Linn78:
    Med risk för att göra dig besviken så tror jag inte att iZi-sleepen passar... Mutsy hade en plan att göra ett eget babyskydd (2B-safe) som var sammma som iZi-sleep. Till denna skulle det också tillverkas en adapter av Mutsy (och den skulle ju då kunna användas på iZi-sleepen). Men nu finns ju inte 2B-safen längre, de tog bort den ur sortimentet innan de började att tillverkas. Och därför har de troligen inte heller gjort någon adapter. Jag hade kontakt med Mutsy om detta senast i september och då var allt försenat och nu finns den inte på nån hemsida alls längre så min egen slutsats är att proejektet dog...
    Jag fick 5 v leveranstid på enbart ett chassi + booth-cover. Men de kom efter 8 v.

• Stormis

Ok, my mistake. Det finns alltså adaper till iZi-sleepen, fast inte tillgänglig??? Så det låter lite som när jag pratade med Mutsy i augusti, då skulle den tillverkas i september, och nu säger de september ett år senare? Hmm, låter sådär tycker jag...

• Stormis

Å+h, se där vad bra! Men attans du, 500 pix, förstår att du är på jakt... Lycka till!!!

• Stormis

Hej igen
    Surfade runt lite i BB-tråden. Där står det i deras FAQ att Maxi-Cosi-adaptern passar till Be Safe. Kan det vara samma på Mutsyn?, för då finns ju adaptern på PingPong! Bara en liten tanke...

• Stormis

Silva:
    Attans vad tråkigt! Ingen aning om vad du skall göra. Mitt tips skulle vara att fortsätta kontakta PingPong eller nån av de svenska affärerna som säljer Mutsy. De borde ju vara intresserade av att sälja reservdelar?

Linn:
    Kul! Jag fick leveransbesked av PingPong dagen efter i ett mail tror jag, men jag vet att "gndl" fick vänta i åtminstone över en vecka innan beskedet kom.

Svar på tråden Mutsy del 7