Räkan;
Klart att det finns negativa saker också. Tror inte att den perfekta vagnen finns där ute, men man får prioritera lite...
Minus enligt mig (har 4-rider single spoke och en beg UR):
-Liten varukorg med plastad undersida. Platsen skyddar bra så länge den är hel, men på min beg UR så har den spruckit med tiden som tunga saker packats i den. Kanske har även minusgrader hjälpt till. Dessutom är den lite svår att nå när man har sittdelen på.
-Det är ju inte världens lättaste vagn. Märks inte när man kör den, men den är lite otymplig att få in i bilen. Jag har både pga storlek och otymplighet valt att lossa liggdel och sittdel (när jag har den vänd mot mig) när jag skall lyfta in den i bilen (men när dottern blir tillräckligt gammal/nyfiken för att åka framåt så kommer det att bli super att lyfta in hela vagnen utan att lossa).
-Min sprillans nya 4-rider gnisslar i framhjulen. Blir ljudlös när jag smörjer, men har under 2 månader behövt smörja 2 ggr...)
-Lägsta körläget på 4-riderns handtag är ganska högt. Jag är 165 cm och hade gärna sett ett lägre snäpp.
-Min långbenta make går in i bromsen emellanåt.
-Hade gärna sett att sittdjupet på sittdelen hade gått att sänka ytterligare (som på UJ/Bugga/Slidern) så att barn som ännu inte kan sitta själva slipper halvligga/sitta som en banan i sittdelen (fast så ser ju de flesta vagnar ut). Bra å andra sidan att kunna sitta upprätt när sittekniken finns där (vilket man ju inte kan så bra i UJ).
Kommer inte på mer mindre fördelaktiga aspekter just nu
, men det som överväger för mig är coolaste vagnen till rätt ok pris (i Tyskland...), otroligt lättkörd, rejäla hjul, vändbar sittdel, gedigen vagn, aldrig orolig att den skall tippa eller liknande, jag upplever att den har hög kvalité, många tillbehör/färger/modeller
.
Det blev ett långt svar, hoppas att det kan hjälpa dig och andra!