• TriBelle

skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?

många barn försvinner spårlöst i sverige,
    med ett litet chip i barnets sko, jacka eller liknande kan visa vart ditt barn är dygnet runt.
    man kan se det via mobilen eller via datorn.

skriv gärna vad du valde
    //rebecca

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?
  • SaramedM
    galengalen skrev 2008-04-08 09:42:38 följande:
    jag förstår alla föräldrars oro, och att man vill hålla koll på sina småbarn. Problemet med de här nya chipsen som komer på marknaden är att VEM SOM HELST kan ha samma kontroll över ditt barn som du, genom att hacka in sig på informationen som finns i det. Helst plötsligt blir det inte en säkerhet för dig som förälder, utan gör ditt barn till direkt måltavla för varenda datakunnig pedofil där ute, tänk på det!
    ja hua!
  • Sencha

Om det finns möjlighet att spåra mitt eget barn konstant, så finns det alltid andra än jag själv som kan dra nytta av det. Och de har säkert inte goda avsikter.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Sencha
    Svar på #72
    Röstade alltså nej
    Son född 2004; BF 11 juli
  • mintchocolate

Tycker det låter bra, men absolut inte under huden! Känns som ett frihetsberövande.
    Sedan tycker jag inte att föräldrarna ska kunna söka på sitt barn av samma anledning, enbart polisen.

• Sofye
    mintchocolate skrev 2008-04-08 13:38:24 följande:
    Tycker det låter bra, men absolut inte under huden! Känns som ett frihetsberövande.Sedan tycker jag inte att föräldrarna ska kunna söka på sitt barn av samma anledning, enbart polisen.
    Ja det kanske vore en idé ... :)
    J 2oo5 * S 2oo7
  • Sniglar och Krut
    Mammas Melvin skrev 2008-04-08 08:56:11 följande:
    i sverige försvinner det många barn.mer än man tror.men det är bara de grövsta fall som visas i media.om inte annat så hade detta oxå varit en möjlighet för dom som bor i usa,där försvinner det flera tusen barn om året.
    Har du någon statistik på det?
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • CCA

För min egne skull JA för barnets skull NEJ, så jag röstade på tveksam

• Sniglar och Krut
    Mira 70 skrev 2008-04-08 14:15:43 följande:
    www.missingkids.com/missingkids/servlet/PageS... inte läst riktigt allt själv, men du kanske hittar det du söker där.
    Nej, det svarade inte på hur många barn som försvinner i Sverige varje år. I alla fall inte vad jag kunde hitta.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • TriBelle
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-08 14:08:56 följande:
    Har du någon statistik på det?
    nä ledsen, jag har inte det.
    oavsett så tycker jag att detta är n bra grej.
Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?