• TriBelle

skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?

många barn försvinner spårlöst i sverige,
    med ett litet chip i barnets sko, jacka eller liknande kan visa vart ditt barn är dygnet runt.
    man kan se det via mobilen eller via datorn.

skriv gärna vad du valde
    //rebecca

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?
  • beadis

denna där skrev 2008-04-08 08:49:56 följande:

Tja, why not! men kläder är ju lätt att göra sig av med...Diskret gömma chipet i ett smycke kanske vore lite bättre...allra helst operera in det i ungen iof men riktigt så desperat skulle jag nog inte bli...Fast hade jag varit mamman till dottern som försvann så skulle jag nog inte känna samma...
    jag tänkte oxå på det där med ett smycke istället...de sitter ju på, på ett helt annat sätt
  • Birgitta2
    SaramedM skrev 2008-04-08 08:43:50 följande:
    Mammas Melvin skrev 2008-04-08 08:38:20 följande:
    Många barn tycker jag är att överdriva kraftigt!Det som hänt Engla här vidrigt och hemskt men fallen är inte speciellt många faktiskt
    Det räcker med ett enda barn. Ett barn är alldeles för mycket. Jag kan känna mamman ångest. Den ligger som en filt på min kropp. Bara tanken att min dotter skulle utsatts....

En väns lillasyster hittades efter 4 dagars letande katatonisk bredvid ett litet träd bredvid ett grustag. Detta är drygt 40 år sen. Vi fick aldrig veta vad som hänt henne. Men hon blev aldrig sig själv.

Lilla Helene blev bortförd för 19 år sen. Man konstaterade att hon levt i 3 dagar och utsatts för hemskheter.

Lilla Engla är borta. vad händer henne?
  • Kattiz83

Ja det vore en bra grej!

♥ Frej & Frode ♥ * Blir FRU 080808*
  • Angel80

Ja självklart, jag mår så dåligt bara jag tänker på lilla Engla. Tänk om hon hade haft ett litet chip någonstans på sig. Visserligen ingen garanti för att man hade hittat henne, men man hade åtminstone hittat kläderna som säkert hade gett bra ledtrådar.

Hemska tanke. Om min son försvann spårlöst, vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

• Sniglar och Krut

Nej, det skulle jag inte vilja. Eftersom jag skulle bli kontrollstörd på kuppen.

Sen vet jag inte om jag håller med TS om att många barn försvinner i Sverige.
    Ja, det räcker med att ett försvinner.
    Men många är det ju inte. Inte så många att jag är redo att chippa ungen i alla fall.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • TriBelle
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-08 08:53:20 följande:
    Nej, det skulle jag inte vilja. Eftersom jag skulle bli kontrollstörd på kuppen.Sen vet jag inte om jag håller med TS om att många barn försvinner i Sverige.Ja, det räcker med att ett försvinner.Men många är det ju inte. Inte så många att jag är redo att chippa ungen i alla fall.
    i sverige försvinner det många barn.
    mer än man tror.
    men det är bara de grövsta fall som visas i media.

om inte annat så hade detta oxå varit en möjlighet för dom som bor i usa,
    där försvinner det flera tusen barn om året.
  • Angel80

Vet att detta är lite OT men med tanke på dagens samhälle hade jag önskat att det fanns lite fler övervakningskameror ute på stan och på andra ställen där barn och vuxna vistas och där det händer mycket.

Och nej jag är inte rädd för ett övervakningssamhälle som många är. Har man inget att dölja så har man inte.

• TriBelle

men asså för mig är det inte hur många som försvinner osv,
    för mig gäller det att veta vart MITT barn är och säkerheten kring detta.
    jag kan ju inte sitta och tänka

det försvinner kanske 100 barn i sverige varje år.
    men min son är inte en av dom.

• SaramedM

Har jag sagt att det är ok att det försvinner barn?
    jag var 10 år när Helen försvann och var jätterädd väldigt länge
    Jag minns också Johan i Sundsvall som aldrig hittades

Vad är det som säger att jag inte upplever samma ångest över att nått ska hända mitt barn?
    Men det går inte att skydda sig mot allt, hur gärna man än skulle vilja
    Bekanta till oss förlorade sitt barn när h*n kvädes till döds i sandlådan på dagis!

Men jag skrev också att jag nog kan tänka på ett såtn chip på min dotters jacka.

Birgitta2 skrev 2008-04-08 08:51:25 följande:
    Det räcker med ett enda barn. Ett barn är alldeles för mycket. Jag kan känna mamman ångest. Den ligger som en filt på min kropp. Bara tanken att min dotter skulle utsatts....En väns lillasyster hittades efter 4 dagars letande katatonisk bredvid ett litet träd bredvid ett grustag. Detta är drygt 40 år sen. Vi fick aldrig veta vad som hänt henne. Men hon blev aldrig sig själv.Lilla Helene blev bortförd för 19 år sen. Man konstaterade att hon levt i 3 dagar och utsatts för hemskheter.Lilla Engla är borta. vad händer henne?
  • SaramedM

Mammas Melvin skrev 2008-04-08 08:58:12 följande:

men asså för mig är det inte hur många som försvinner osv,för mig gäller det att veta vart MITT barn är och säkerheten kring detta.jag kan ju inte sitta och tänka det försvinner kanske 100 barn i sverige varje år.men min son är inte en av dom.
    Det försvinner inte 100 barn i Sverige varje år!

Den siffrar tror jag tog tagit ur luften

Jag vill också skydda mitt barn mot allt men det går inte
Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?