emcjoh skrev 2008-04-08 16:33:23 följande:
Tveksamt röstade jag på - varför det då?*inget system är idiotsäkert, en expert(med ev onda avsikter) kan säkert hacka systemet.*För m i n del skulle det vara positivt, men för barnet då?*Sitter chipet sedan i ett klädesplagg så går det ju lätt att ta av - gäller ju både barnet o c h ngn som ev vill skada det.Sedan finns det säkert fler skäl som jag inte tänkt på just nu o. säkert fler som skrivit samma som jag eftersom jag inte läst hela tråden.
*inget system är idiotsäkert, en expert (med ev onda avsikter) kan säkert hacka systemet.
Låter i och för sig otäckt, men en galning kan ju lätt spåra ett barn i alla fall. Bara att ta ett barn och följa efter- utan chip.
*För m i n del skulle det vara positivt, men för barnet då?
Om barnet är tillräckligt stort kan man ju fråga barnet om det vill ha chip. Ska ju vara frivilligt.
*Sitter chipet sedan i ett klädesplagg så går det ju lätt att ta av - gäller ju både barnet o c h ngn som ev vill skada det.
Så tänkte jag med först, men då har de i alla fall ett spår att gå på. Med chipets hjälp hittar polisen jackan och då vet de var de var senast.
Så här tänker jag i alla fall, men det går ju att bolla fram och tillbaka och jag kan säkert ändra mig. Finns alltid fördelar och nackdelar med allting. Frågan är ju vad som väger tyngst?