• Angel80

skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?

Ja självklart, jag mår så dåligt bara jag tänker på lilla Engla. Tänk om hon hade haft ett litet chip någonstans på sig. Visserligen ingen garanti för att man hade hittat henne, men man hade åtminstone hittat kläderna som säkert hade gett bra ledtrådar.

Hemska tanke. Om min son försvann spårlöst, vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

• Angel80

Vet att detta är lite OT men med tanke på dagens samhälle hade jag önskat att det fanns lite fler övervakningskameror ute på stan och på andra ställen där barn och vuxna vistas och där det händer mycket.

Och nej jag är inte rädd för ett övervakningssamhälle som många är. Har man inget att dölja så har man inte.

• Angel80
    SaramedM skrev 2008-04-08 09:00:42 följande:
    Gäller det de med skyddade identiterer också..som du inte kan visa sig ute!
    Som det är idag så är ju banden aldrig offentliga, de ska ju bara användas i bevissyfte om det verkligen händer något och då är det ju polisen som tittar på banden.

Eller hur menar du?

Idag finns det ju övervakningskameror redan i tunnelbana, utanför krogen, i butiker, ja på de flesta ställen.

Varför skulle det inte kunna finnas i parker där det förekommer våldtäkter och misshandel, eller på ställen där det förekommer skadegörelse allt som oftast osv..

De som har skyddad identitet skulle ju inte bli påverkade på något annat sätt än vad de redan är idag. Det finns ju fullt med kameror överallt.
Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?