• Aussielotta

Nån som e vaken?

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Svar på tråden Nån som e vaken?
  • Lucille

Ja, iofs. är jag livrädd för spöken och mörker, men de är ju ändå människor med kännslor, trotts att de inte är kvar i jordlivet. De får vara här så länge de inte stör. Hitills har jag lyckats somna om, konstigt nog. När det inte händer något så är jag skitskraj dock. Mysko.

Vet att jag haft alla möjliga personer här, men vet även att jag har ruggigt mycket skydd. Jag är som Kungen typ. Har minst en ängel (men man brukar väll ha fler, tror jag), Ärkängel Mikael, och så har jag en gammal vän som avled för några år sedan... hon valde att stanna kvar för att vaka över mig.

Jag känner mig ändå rätt trygg, men är en rätt så rädd och paranoid person ändå. Jaaa... lustig som jag är. Så går det väll när man inte lägger tillräckligt med energi på att skydda sig.

• Wasabi

Bra att du känner dig trygg ändå.
    Annars får du säga till...att här bor du och här gäller dina regler!! Punkt slut!!

Det brukar fungera hyfsat bra =)

• världens bästa mamma

Jag är vaken till 09.00 jobbar natt

• Wasabi

Fast å andra sidan så tjänar du pengar nu..å jag ingenting

• Lucille

Att säga till kan ofta göra det värre, har jag hört, så det vill jag nog inte. Om det känns obehagligt får jag försöka öppna ljuset och låta de gå över, och sen stänga dörren (viktigt!!). Men ibland känner man att de bara är på besök, och redan har gått över- då kan man snällt be de att lugna sig. Mina är rätt lugna ändå. Slog bara i väggen en gång och sen blev det tyst. Aldrig upprepade saker samma dag/natt som tur är. :)

Blir det riktigt stökigt så får jag kalla hit någon som kan det här bättre än mig. Terry Evans kanske. Han får gärna stanna. ;) Grrrr!!

• Wasabi

jodå..dom brukar lyssna på det, har aldrig varit med om ngt annat, och lyssnar dom inte..då är det någon som verkligen måste väck...då får man ta hjälp av ngt proffs..typ han ja...

• Lucille

Ja, det beror lite på, men det är bra att du haft positiva erfarenheter av det. Tänk dig själv dock, om du inte visste att du var död och helt plötsligt befann dig i ett tillstånd där ingen verkade se eller höra dig? Allting omkring dig ändras, men du är bara fast. Jag skulle bli lite upprörd, eller iaf frustrerad. Efter ett par år blir man kanske inte så rationell. Jag vill inte att de bara ska behöva "leva" efter våra regler; de behöver hjälp, precis som många av oss levande gör. Medier är som doktorer för icke-levande. :) Eller psykologer ibland.

Det är inte rekommenderat att bara säga till, men ibland hjälper det absolut. Men inte alltid... goda eller otrevliga...

• Em00

Jag brukar skälla på våra spöken.. när dom klantar sig,
    och river ner grejer i t ex sovrummet =)
    Dom brukar lyssna.. =)

• Häxan Jia
    Svar på #319

De gör jag med, skäller och svär över dom...

EN STOLT SLYNA söker, rik man för försörjning???
Svar på tråden Nån som e vaken?