Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Nån som e vaken?

Jodå, jag kan aldrig sova nuförtiden... förutom när det är dags att gå upp. Då kan jag sova. :( Måste fixas...

• Lucille

Tänkte säga, är inte klockan 2 då, men det är ju sommartid. Wooo, en timme längre i sängen!!

• Lucille

Gick äntligen och la mig tidigt igår natt, lite drygt 23-tiden... vilket är tidigt i jämförelse. Vaknade sedan vid 03:20 av att vårat spöke smällde till i väggen vid mitt huvud. Somnade om och vaknade när larmet ringde 10:30. Var trött, trots den tidiga timman jag la mig. Nu har jag klättrat och stojat på Busfabriken hela dagen och sitter med ett glas vin... och kan inte sova. Ska upp kl 11, och vara på Arbetsförmedlingen kl 13:00.

Varför ska JAG ha så svårt att sova? Varför kan inte EN sak i livet vara lätt? Bara EN? Jag bara frågar...?

• Lucille

Jäkla spöke väcker mig då och då. Ikväll har det iofs. varit lugnt och nu har jag inte lagt mig öht. Suttit och spelat Sims 2 (uni, nattliv, djurliv, året runt), men den stänger ner sig själv pga brist på utrymme. Suck! Nu sitter jag ändå här och är på pickalurven. Vitt vin is the devil. Har även låtit min lika pickalurviga mor klippa min lugg. Kanske inte vill vakna upp och se mig själv i spegeln... som hänger precis bredvid min säng.

• Lucille

De är rätt lugna av sig. Det är mest att jag känner av de, men på sista tiden har de blivit lite mer tydliga. För kanske ett halvår sen så såg jag en äldre kvinna stå bredvid min säng; hon log och sa "hej" innan hon försvann. Jag har även sett en skepnad i badrummet innan den sekunden senare försvann. Härom natten (som jag skrivit tidigare) blev jag väckt av att någon smällde till i väggen precis vid mitt huvud, och bara två nätter sen blev jag väckt av kännslan av att någon rusade in i mitt rum och ropade mitt namn.

Jag kollade med min mor, ang. smällen i väggen, och hon hade också hört det. Jag frågade bara "Hörde du någonting inatt?"

Jag har vissa mediala förmågar som jag än inte lärt mig kontrollera, så folk kommer och går som de vill hos mig. Det är som om jag hade en dörrmatta med texten "Välkommen". haha!

Vet aldrig riktigt vem som är här.

• Lucille

Glömde säga att det ofta dras i ytterdörrhantaget också, men ingen annan hör det.

Wasabi (älskar wasabi, men sushi), det har aldrig hänt mig förut, men min mamma är mentalt och mognadsmässigt en tonåring, speciellt när hon är full. Det går inte att ressonera med henne och hon hatar min lugg. haha :) Gick dock därifrån innan det blev FÖR mycket klipp klipp.

• Lucille

Ja, iofs. är jag livrädd för spöken och mörker, men de är ju ändå människor med kännslor, trotts att de inte är kvar i jordlivet. De får vara här så länge de inte stör. Hitills har jag lyckats somna om, konstigt nog. När det inte händer något så är jag skitskraj dock. Mysko.

Vet att jag haft alla möjliga personer här, men vet även att jag har ruggigt mycket skydd. Jag är som Kungen typ. Har minst en ängel (men man brukar väll ha fler, tror jag), Ärkängel Mikael, och så har jag en gammal vän som avled för några år sedan... hon valde att stanna kvar för att vaka över mig.

Jag känner mig ändå rätt trygg, men är en rätt så rädd och paranoid person ändå. Jaaa... lustig som jag är. Så går det väll när man inte lägger tillräckligt med energi på att skydda sig.

• Lucille

Att säga till kan ofta göra det värre, har jag hört, så det vill jag nog inte. Om det känns obehagligt får jag försöka öppna ljuset och låta de gå över, och sen stänga dörren (viktigt!!). Men ibland känner man att de bara är på besök, och redan har gått över- då kan man snällt be de att lugna sig. Mina är rätt lugna ändå. Slog bara i väggen en gång och sen blev det tyst. Aldrig upprepade saker samma dag/natt som tur är. :)

Blir det riktigt stökigt så får jag kalla hit någon som kan det här bättre än mig. Terry Evans kanske. Han får gärna stanna. ;) Grrrr!!

• Lucille

Ja, det beror lite på, men det är bra att du haft positiva erfarenheter av det. Tänk dig själv dock, om du inte visste att du var död och helt plötsligt befann dig i ett tillstånd där ingen verkade se eller höra dig? Allting omkring dig ändras, men du är bara fast. Jag skulle bli lite upprörd, eller iaf frustrerad. Efter ett par år blir man kanske inte så rationell. Jag vill inte att de bara ska behöva "leva" efter våra regler; de behöver hjälp, precis som många av oss levande gör. Medier är som doktorer för icke-levande. :) Eller psykologer ibland.

Det är inte rekommenderat att bara säga till, men ibland hjälper det absolut. Men inte alltid... goda eller otrevliga...

• Lucille

Har läxor kvar som jag SJÄLVKLART skjutit upp till sista sekund. Dumma mig! haha Ja, blir iaf. vaken ett antal timmar till. Nu ska jag bara slita mig från internet... :/

• Lucille

Dålig i magen, Em00? ;)

Själv har jag inte sovit alls och ska vara på lektionen 09:00. Kunde inte sova och då kändes det till slut lika bra att fortsätta vara vaken. Piggare nu än jag skulle varit om jag somnat. Lär somna på soffan ett par timmar senare idag. Suckostön!

• Lucille

Jodå, här har vi en nattuggla. :) Kommer nog inte kunna sova på ett tag. Kollat i spöktrådarna och är lite småskraj nu. haha

• Lucille

Såg filmen på bio och tyckte den var urkass. De hade samlat ALLA skräckfilmsklychor i ett rum. Det är det lite mer verkliga som skrämmer mig, inte en massa sånt strunt. hah.

Nu sitter jag och spelar ett spel som påminner om Polis (om ni minns det spelet). Kallas CSI Trainingcamp och nu har jag löst 3/5 mord (festen, dold trafik, och brändströms åkeri). Testa och berätta hur det gick. :) Jag har spelat alla mord mer än en gång och TILL SLUT funkade det.

www1.kanal5.se/csi/spel/index_new.htm

• Lucille

Vill också beklaga. :( *styrkekramar* Hoppas tiden läker dina sår till slut. Ta hand om dig!

• Lucille

Jag har suttit uppe alldeles för sent den senaste tiden. Vet inte vad som är fel. Lider ju av säsongsdepression som brukar slå till strax innan December, men blir sämre strax efter nyår. När solen kommer brukar jag bli en helt annan person och må prima. Men jag kan inte lägga mig, kan inte sova när jag gör det, och kommer upp för sent. :/ Så många tankar, så mycket som går emot mig, så mycket psykisk stress tror jag. Måste ringa min kurator. Kan inte fortsätta såhär. Orkar nästan ingenting...

... inte likt mig.

• Lucille

I know? Kan den inte förbjudas? :)

Vad säger ni om den här idén? Alla över 10+ kallas var x år till någon psykisk utvärdering, ungefär som folktandvården gör, och om det visar sig att man behöver hjälp så får man den hjälp man behöver. Behöver man ingen hjälp just då så kallas man igen efter x antal år. Varför är våran fysiska hälsa viktigare än den psykiska?

Svar på tråden Nån som e vaken?