• Cecese

Nån mer som är livrädd för att behöva snittas?

Vet inte om det är rätt grupp att lägga tråden i men det handlar ju om rädsla så jag lägger den här. Jag under om det finns fler som mej som är livrädd att behöva snittas. Förra gången slutade förlossningen i akutsnitt pga att sonen hade navelsträngen runt halsen 2 ggr så den räckte inte till och sonen kom inte ner. Nu är jag livrädd att behöva vara med om ett snitt igen.

Mamma till -98, -03, 06 och pyret bf oktober -08
  • Svar på tråden Nån mer som är livrädd för att behöva snittas?
  • Toka2

Cecese: Anledningen till att vi har en person på stand-by och en reserv är ju ifall någon inte KAN följa med; vi kan ju rimligen inte begära att de tillfrågade ska ta semester från BF-2 veckor till BF +2veckor Och anledningen till att vi kallar det "stand-by" och inte "bestämt" är just att maken inte vet just nu hur han vill ha det när det väl är dags. Synd egentligen att vi vuxna inte fungerar mer som barn - då hade det bara varit att ta med gosenallen och sen är saken biff

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • LoveSpring82

Hej!
    Är oxå skit skraj för både snitt och sätes förlossning. Väntar mitt första barn,som ligger i säte. Ska på vändnings försök nästa vecka,vilket jag oxå är nervös för.

• Carbon

Var hos bm i dag och hon ligger fortfarande med rumpan ner...Men en finns ju tid för lillan att göra en kullerbytta

• Cecese
    Carbon skrev 2008-04-01 14:23:33 följande:
    Var hos bm i dag och hon ligger fortfarande med rumpan ner...Men en finns ju tid för lillan att göra en kullerbytta
    Nej men vilken envis en Har du funderat mer på hur du kommer att göra om hon inte vänder sig?
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf oktober -08
  • Cecese
    LoveSpring82 skrev 2008-03-26 19:08:53 följande:
    Hej!Är oxå skit skraj för både snitt och sätes förlossning. Väntar mitt första barn,som ligger i säte. Ska på vändnings försök nästa vecka,vilket jag oxå är nervös för.
    Hoppas vändningsförsöket går bra!
  • Cecese
    Toka2 skrev 2008-03-26 12:45:06 följande:
    Cecese: Anledningen till att vi har en person på stand-by och en reserv är ju ifall någon inte KAN följa med; vi kan ju rimligen inte begära att de tillfrågade ska ta semester från BF-2 veckor till BF +2veckor Och anledningen till att vi kallar det "stand-by" och inte "bestämt" är just att maken inte vet just nu hur han vill ha det när det väl är dags. Synd egentligen att vi vuxna inte fungerar mer som barn - då hade det bara varit att ta med gosenallen och sen är saken biff
    Aha det var så ni tänkte Ja det skulle vara praktiskt om man bara kunde ta snutten med och vara helt trygg.
  • Cecese

Nu har jag fått tid till förlossningssamtal. Den 21a ska jag dit och förhoppningsvis få svar på mina frågor. Jag vill ju så gärna kunna se framemot förlossningen med glädje istället för oro och ångest. Oron och ångesten försvinner väl kanske inte helt eftersom jag inte kan få en garanti att det bli vaginalt men jag hoppas ändå att jag ska kunna känna mej tryggare om det blir snitt.

• Baby Bell

Hejsan!

Ja jag är rädd för snitt. Kommer mest troligtvis bli tvungen att ta snitt pga att jag sprack mkt vid förra förlossningen. Men vill verkligen inte råka ut för samma sak som vid första förlossningen. Känner mig nervös för snitt, men det är ett tag kvar. Har också bf i början av oktober.

• Cecese
    Baby Bell skrev 2008-04-02 09:58:17 följande:
    Hejsan!Ja jag är rädd för snitt. Kommer mest troligtvis bli tvungen att ta snitt pga att jag sprack mkt vid förra förlossningen. Men vill verkligen inte råka ut för samma sak som vid första förlossningen. Känner mig nervös för snitt, men det är ett tag kvar. Har också bf i början av oktober.
    Hej och välkommen Ja, för dej låter det ju bäst med snitt. Har man en gång gått sönder mycket är ju risken stor för att det blir värre nästa gång. Du får vara här och prata så kanske du kan känna dej trygg i att det blir snitt.
Svar på tråden Nån mer som är livrädd för att behöva snittas?