Cecese skrev 2008-03-25 18:42:48 följande:
Kanske det är lättare för männen att tänka sig snitt. Min make tycker precis som jag att vaginalt är det bästa om det går. Självklart förstår vi båda att ibland måste man snitta men att det inte ska göras bara för att. Jag väntar på att dom ska ringa upp från bb så att jag ska få komma dit och prata av mej.
I vårt fall är det för att andra barnet fastnade på väg ut, hjärtljuden gick ner/försvann, och för andra förlossningen i rad rusades barnet iväg till akutrummet utan att vi/han visste om det levde eller ej. Jag förstår om han är tveksam till en vaginal förlossning, faktiskt. Första förlossningen visste han inte om jag eller barnet skulle överleva, andra förlossningen visste han inte om vi skulle få med ett barn hem den gången heller. Som kvinna har man iaf fördelen att få smärtlindring/droger som tar bort udden av verkligheten under förlossningen - förlossningspartnern är brutalt medveten om allt omkring.
Under andra förlossningen blev jag aldrig till fullo medveten om exakt hur allvarligt läget var; han var inte bara medveten - han var ensam i sin ångest eftersom jag var upptagen med att föda barn