• Primrose

Vi med högt FSH

Toppen LALLA!! Glad Då får du sätta igång alldeles snart! Och den korta metoden är mycket bättre. Jag har faktiskt tagit AMH (Anti Müllerskt Hormon) testet i Sverige ( i somras, på Fertilitetscentrum i Stockholm). De skickade provet till ett labb i England och var då det enda ställe i Sverige man kunde göra det på, sa de. Det kostade 2.500:-. Det ska ge en bättre indikation om äggreserven än vad FSH ger, har jag hört.

• Primrose

Jag hade inte så stor hjälp av AMH-resultatet egentligen. Jag fick aldrig några siffror men läkaren, som jag inte fick någon bra kontakt med, sa att det var "normalt för min ålder".

När jag gjorde den långa metoden fick jag börja med 225IU Gonal-F och sedan övergå till 300. Då jag gjorde den korta fick jag börja med 300IU på en gång.

• Primrose

Vad spännande - nu börjar det hända grejer på sprut- och sprayfronten!

Tracy: Vilket datum ska du på VUL?

• Primrose

Vad konstigt Tracy enligt FLs lathund är jag i v. 9+5 den 8/4, dvs i v.10. Det beror ju litet på längden på en cykel, men så stor skillnad kan det ju inte vara? När hade du din sista mens innan plusset? Min var den 4/2 och jag har 25 dagars cykler c:a. I dag är jag i v. 7 (6+0).

Bubblare: När det gäller BF är jag, precis som Tracy, vidskeplig, och så är jag mycket orolig att jag inte når dit. Min första hållpunkt blir det första VUL:et. Längre än så vågar jag inte tänka ännu. I dag har jag varit väldigt yr och har haft ovanligt stark molvärk - så jag är litet extra orolig.

Ja, det där med p-piller kan jag lugnt säga att jag inte har något som helst minne av! Jag knaprade mitt sista för sisådär en 20 år sedan, jag mådde inte bra av dem. Ska du inte börja med Menopur på dag 3?
    Hoppas att mensen låter vänta på sig några dagar då! Jag håller tummarna!Glad

• Primrose
    kramis80 skrev 2008-03-14 21:28:21 följande:
    åhh primrose det är nog inget du behöver vara orolig för!!!!
    Tack kramis, du är gullig!Kyss
  • Primrose

Tracy: Ja, visst ska de börja räkna två veckor innan ET! Man är alltså i v. 4-5 då man har testdag/BIM. Ring och kolla du om du kan få komma tidigare, om du vill. Jo, MF-risken minskar efter v. 12 och ännu mer efter v. 16, så har jag hört. Det är ju i v. 12 som moderkakan tar över en massa "jobb".

Bubblare:Tack för dina heja-rop!Glad Vad typiskt att du inte kan börja spruta nu.

• Primrose

Ja, mina progesteronvaggisar är det bara tio i varje paket och jag ska ta tre om dagen. Enligt receptet ska jag bara hämta ut två paket åt gången - vilket räcker i sex dagar...!

• Primrose

Ja nu har det verkligen satt igång för alla när du också ska börja spruta, Bubblare! Vad bra!Glad

Både om man börjar med Menopur eller Puregon på en gång så är det den korta metoden, utan nedreglering - och den skönt att slippa, för det är den som brukar ge flest biverkningar verkar det som.
    LALLA: Oroa dig inte - det behöver inte kännas något efter sprutan. Ännu är det litet tidigt.

Tracy: Jag ändrade infon - hoppas att det stämmer.Flört

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3
    Lalla1: sprutstart 16/3 300iu puregon. vul 20/3
    Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7)
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

BEBIS:

• Primrose

Jag har fått se ett litet pyre på 6mm med tickande hjärta!!! Vilken lycka, det känns helt overkligt!

Enligt gyn. är jag i v. 7 (6+1), så några dagar färre än FLs uträkning. "-Och med ett FSH på 17. Hahaha!", sa gyn (jag trodde det var 19 men never mind)!

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3
    Lalla1: sprutstart 16/3 300iu puregon. vul 20/3
    Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10)
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

Svar på tråden Vi med högt FSH