Vi med högt FSH
Jag har hört att p-piller används som en lättare form av nedreglering.
Jag har hört att p-piller används som en lättare form av nedreglering.
Jag har gjort AMH-testet (Anti Müllerskt Hormon) - det visar om man är på väg in i klimakteriet eller inte och har med äggreserven att göra. Jag ska fråga min gyn om clomifentestet när jag har kollat mitt FSH igen nästa månad.
Jag har "lustigt" nog också diagnosen adenom (så heter det, det är en godartad tumör) på hypofysen som syntes på MR (4mm). Jag fick diagnosen utomlands - gynekologen i Sverige missade tyvärr att ta rätt blodprov när jag sökte för oregelbunden mens - efter att ha slösat över fem år på försök. Jag hade bara mens 1-2gg per år mot slutet så det var ju inte så lätt att ha en effektiv babyverkstad precis!
Både endokrinologen utomlands och nu min svenske har sagt att jag ska medicinera hela livet. Jag har i och för sig själv föreslagit att inte behöva ta Pravidel längre fram, åtminstone när jag inte längre försöker bli gravid. Det känns olustigt att ta medicin jämt, speciellt som mina värden ligger på normal nivå sedan länge. Det är intressant att du har fått sluta så snart med medicinen, kramis. Jag undrar varför det är olika.
VILL BLI GRAVIDA:
Bubblare: 26/2 Start P-piller (Mercilon), sprutstart i nästa blödning.
Lalla1:22/2 tog sista FSH-Provet i clomefentest. svar 6/3
Kramis80: pergostart (kur 2) 28/2, sedan insemination om mogna äggblåsor.
GRAVIDA:
Primrose: 3/3 testade +
BEBIS:
GRATTIS TRACY!!!
Jag hade BIM i fredags (dag 25), trodde jag. Jag brukar ha 24-26 dagars cykler. Jag testade minus in fredags, fick bruna spottings och hade ganska stark mensvärk. Så jag var övertygad om att mensen var på väg. Men ... sedan bara litet bruna spottings på lördag och söndag och ingen mensvärk. Jag hade testat med billiga stickor på onsdagen och fredagen så i går gick jag och köpte CB - och testade i morse!
Jag har också tagit Prog. (det jag hade kvar sedan mina misslyckade IVF:er) 400mg/dag bara. Nu måste jag fråga någon om jag ska fortsätta med det. Hur länge ska du ta Prog. Tracy?
Nu blir det en nervös väntan - missfallsrisken är, tyvärr, mycket stor för min del. Men jag har i alla fall PLUSSAT - det är det första steget! Jag hade FSH 19 i februari.
Tack LALLA!
Tack kramis!
Jag har just pratat med gyn. - jag har fått en massa Prog. utskrivet och ska på VUL den 19/3. Hoppas att den lilla stannar kvar den tills dess.
Tack Bubblare!
Jag tyckte att gyn sa nu på telefonen (hon ringde upp mig direkt efter mitt mail, vad gulligt!) att jag skulle ta det t o m v. 12. Fast jag tyckte att hon sa att jag var i v.3 nu - det kan väl inte stämma? Min senaste mens var den 4/2 (v.6) och nu börjar v. 10 - är jag inte i vecka 4 då och på väg in i vecka 5?
Ja, nu finns det hopp för oss alla. Jag och Tracy plussar på samma dag - statistiken går uppåt!
Vad roligt Vilda musen! Grattis!