sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Isa: Ja det var verkligen tur att du åkte in!! Hoppas att det lugnar ner sig nu när du fått bricanyl och vilar..
Mina sd har tyvärr inte lugnat ner sig, har haft ca 5-10 min mellanrum hela dan idag fast jag ätit bricanyl. Så imorn tänker jag nog stanna hemma fast jag bara fått 25% sjukskrivning.
Ska ju till läkaren för kontroll och uppföljning på onsdag, så om jag vilar tills dess borde det nog hålla sig på en ok nivå.. Hoppas jag!
Trebarnsmamma!
Jag är bara i v22 så än får han inte komma ut o se sig om i världen!!
Honeypie!
Jaa då tycker jag du ska vara hemma om det inte blivit bättre, hoppas de sjukskriver dig heltid när du ska dit nästa gång.
Jag ansluter mig till er trots att det har varit lugnare på sd-fronten dom sista dagarna Under min förra graviditet började jag smygöppna mig och detta upptäcktes i v 30 när jag akut åkte in till förlossningen pga 2-3 minuters intervaller mellan min sd. Sen var det bricanyl och sängläge som gällde under resten av den graviditeten. Nu är jag gravid i v 26 och för en vecka sedan besökte jag akut förlossningen pga 2 minuters intervaller mellan mina sd. Man satte då ett ctg och gjorde en koll av tappen. Som tur var så var tappen fortf opåverkad och jag fick åka hem med uppmaningen att vila mera. Lätt med en sjövild 20-månader hemma Jag är sedan tidigare sjukskriven på 50 % pga grav. illamående och ngn utökning till 100 % sjukskrivning ansågs inte nödvändigt trots min tidigare historik med sd. Verkar vara väldigt olika hur läkarna bedömmer det här...
Isa: Ja den får hålla sig kvar inne ett antal veckor till!
Jag ska till min läkare på onsdag... Idag tog jag 2 bricanyl på en gång (ringde förlossningen och fick det rådet) och nu har det hållt sig å en hyffsad nivår. Kommer väl sd var 20-30 min. Så det känns ganska bra!
Jag har haft sammandragningar sedan vecka 19 =( Åkte till gynakuten och fick Bircanyl som jag nu knaprar på för att hålla allt i schack. Lycka till allihop!
Är i vecka 28 nu...
Nu har jag vart hos bm. Fick en tid hos läkare på tis nästa vecka. Då får jag äntligen min efterlängtade undersökning o får veta om jag behöver var orolig eller inte. Nu är det super vila som gäller i helgen så att jag inte äventyrar nåt i onödan.
Hur har ni andra det som går hemma o e sjukskrivna? Har era sd förändrats nåt?
var hos läkarn igår o tappen hade inte påverkats :) men blev sjukskriven två veckor till för att försöka leva ett så normalt liv som möjligt och se hur det påverkar... dessa två veckor har jag bara legat o inte vågat göra något! känns skönt med positiva besked!
lite svårt o leva normalt bara när de gör så ont av det minsta lilla jag gör bara... få väl se hur det kommer gå.
Va skönt att tappen inte påverkats nåt. Fundrar också på hur det ska bli om jag måste återgå till jobbet på fredag. Får ju ont o sd på en gång jag gör nåt. Oftast går de inte över förrän jag sätter mej ner o tar det lugnt ett tag... o det kommer jag ju inte att kunna göra på jobbet. Skönt att du fick 2 veckor för att testa o se om det funkar att återgå till "normalt" liv.