• cameron

sammandragningar v.24

Jag ansluter mig till er trots att det har varit lugnare på sd-fronten dom sista dagarnaGlad Under min förra graviditet började jag smygöppna mig och detta upptäcktes i v 30 när jag akut åkte in till förlossningen pga 2-3 minuters intervaller mellan min sd. Sen var det bricanyl och sängläge som gällde under resten av den graviditeten. Nu är jag gravid i v 26 och för en vecka sedan besökte jag akut förlossningen pga 2 minuters intervaller mellan mina sd. Man satte då ett ctg och gjorde en koll av tappen. Som tur var så var tappen fortf opåverkad och jag fick åka hem med uppmaningen att vila mera. Lätt med en sjövild 20-månader hemmaFörvånad Jag är sedan tidigare sjukskriven på 50 % pga grav. illamående och ngn utökning till 100 % sjukskrivning ansågs inte nödvändigt trots min tidigare historik med sd. Verkar vara väldigt olika hur läkarna bedömmer det här...

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080512!
  • cameron

Vad bra att du åkte in och kollade upp det Ts. Vad gäller det där med kortison så ger man det faktiskt inte alltid. När jag åkte in till förlossningen i v 30 under min förra graviditet hade jag sd med 3-4 minuters intervaller och det visade sig att tappen var förkortad och öppen 1 cm. Jag fick Bricanylsprutor för att stoppa det hela och när det lugnat ner sig skickades jag hem med Bricanyl i tablettform och strikta order om sängläge. Dock fick jag aldrig ngn kortisonspruta.

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080512!
Svar på tråden sammandragningar v.24