sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Det känns o låter som det är ganska vanligt o bli sjukskriven för sd, det känns skönt att man inte är ensam om det men man blir ju såklart orolig... min cervix är inte påverkad än så länge men man vet inte vad som händer om jag inte tar det lugnt o vilar! jag jobbar som förskolelärare med barn som är 1-3år.
Tessie Tessie: Precis så är det för mig oxå... ska tillbaka till läkarn på torsdag o får då se vad hon säger. Det är lite segt o ligga hemma men samtidigt skönt som du säger att slippa oroa sig när man är på jobbet. Jag tycker nog att mina sd lugnat sig lite men så fort jag ska försöka göra något som att dammsuga lr ngt så kommer de direkt. Lycka till o uppdatera gärna vad som händer för dig!!
mina har ändrat karaktär lite sen jag blev sjukskriven, nu kommer de mer sällan fast de sitter i längre o trycker neråt... fortfarande inte tillräckligt sällan, känns inte bra. Om jag gör saker som är ansträngande får jag äta upp det senare o får mensliknande känsla i magen. Tur att man är under kontroll hos läkaren så man inte behöver oroa ihjäl sig! Känns som jag börjar vänja mig vid att vara hemma nu, men det hade vart roligt o börja jobba igen, iaf halvtid, vilket jag inte tror kommer att fungera... det är bara o bita ihop :)
var hos läkarn igår o tappen hade inte påverkats :) men blev sjukskriven två veckor till för att försöka leva ett så normalt liv som möjligt och se hur det påverkar... dessa två veckor har jag bara legat o inte vågat göra något! känns skönt med positiva besked!
lite svårt o leva normalt bara när de gör så ont av det minsta lilla jag gör bara... få väl se hur det kommer gå.
jag fråga min läkare hur lång den är när den är normal o hon sa att det är olika från person till person... förklara det som att alla har olika stora näsor, öron... men att den inte ska vara kortare än 2,5cm! min är 3,7cm. Va skönt för dig att du ändå får ligga hemma o inte på sjukhus! Hoppas det blir bättre :)
Tessi:
oj vad läskigt... varför fick du kortison? misstänker dem att du kommer föda för tidigt eftersom du behövde påskynda lungmognaden? Vad gjorde du för att sd kom så tätt helt plötsligt som med 5 min mellarum?