sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
en vecka till att börja med. Ska på återbesök på torsdag och förmodar att det blir förlängt då, åtminstone på halv- eller deltid.
vad jobbigt för er! men när man får sammandragningar , känner ni att magen blir hård och sedan släpper det eller får ni kramper typ som mensvärk och värre......?!
Det jag kallar sammandragningar är då magen blir som en fotboll och drar ihop sig, men utan smärta. Det hade jag rätt tidigt med första barnet också och hon kom "bara" 3 v för tidigt.
Nu har jag läst att sammandragningar även kan vara smärtsamma och då klassas de som förvärkar och ofarliga om de inte är regelbundna och trycker neråt, utan kommer lite nu och då och från olika håll.
Har man däremot regelbundna värkar som pressar neråt och kan kännas även i rygggen och som mensvärk kan det vara förlossningsvärkar stod det. Hmmm... Och det är det jag känner, inte regelbundet längre, men det var det först, och påverkade andningen. Nu är det mer som mensvärk och en molande värk i ryggslutet, som trycker framåt och nedåt.
min mage blir oxå stenhård ibland, ganska ofta faktiskt men de känns inte, bara lite ibland......har jag också sammandragningar då??
trodde bebisen vände sig på ngt sätt så det blev så....är det varning att man skall ta det lugnt då?, jag gör faktiskt inte så mykt som är ansträngande eller så!
Igår fick jag ont i magen på kvällen och det höll i sig hela natten (som mensvärk). Kände även av korsryggen. Nu har det dämpat sig lite och jag känner mej inte lika orolig. Men det var konstigt att det kom så plötsligt och att det förvunnit nu igen. Vi får se hur det utvecklar sig under dagen. Har inte haft så jätte många sd idag. Kanske funkar det ändå att ta det lugnt.
Hur går det för er andra?
Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Igår läste jag ur en bok...har inte samma lust att läsa även idag. Får så ont i ryggen när jag sitter här vid datorn...så det kan jag bara göra korta svängar.
tessie tessie , är det förvärkar du har då och inte tidiga sammandragningar? om jag förstått det rätt nu...?!
vila hjälper väl,antar att det är enda sättet att inte få förtidig utlösning av sd elr förvärkar.
Jag har 3-6 sammandragningar per dag ungefär ibland mer ibland mindre....Mest om jag ligger på rygg... Men dem känns inte neråt mot underlivet , utan det spänner runt hela livmodern....Ont gör de inte, men de lite obehagligt..
Jag tror att det är sammandragningar jag har...men jag har ingen aning egentligen vad det är för skillnad på förvärkar och sd. :)
Hade en kass läkare när jag var och blev sjukskriven så jag fick inte svar på några frågor då heller.
Jag har ofta sammandragningar så att magen blir som en fotboll och sen igår har jag haft ont i korsryggen och ner mot rumpan.
Är det någon man bör kolla upp med läkare då?
Är det husläkare eller sin BM ni går till? Jag är i vecka 24.
Jag har fått sammandragningar med jämna mellanrum de senaste dagarna - magen drar ihop sig och blir stenhård och de känns sjukt konstigt och obehagligt. Märker det särskilt då jag är ute och rör på mig, promenerar eller bara går på stan.. Tycker inte jag stressar, jobbar bara 47% med ett stillasittande jobb och gör inget ansträngande.. hm.