sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Brukar man föda tidigare om man får sammandragningar tidigt?! Eller vadå?
Keesha!
Man behöver inte alls föda för tidigt pga av tidiga sammandragingar. Vet flera st som haft problem med sd men sen gått över tiden i alla fall så det behöver inte bli så.
Att ha sammandragningar efter v 20 ca är helt normalt. Men man ska inte ha jätte ont av dom eller att det uppstår någon blödning. Att ha jätte mycket sd även i vilande läge är heller inte bra. Men om man anstränger sig o promenerar eller dyligt så är det helt normalt att det kommer. Om man saktar ner på tempot lite så brukar det gå över.
Om ni är oroliga tycker jag att ni ska prata med er bm.
:D Det är säkert ingen fara då! Jag har inte oroat mig men nu när jag läste här på FL lät det som om man typ kunde föda för tidigt.. haha. Bara att traska på då med andra ord!
Man kan föda för tidigt om det är "onormala" sammandragningar. Men som sagt inget du behöver oroa dej för om du bara känner av det ibland... så traska på du:)
Huuu nu har jag fått en akuttid i eftermiddag på Förlossningen så de ska kolla upp vad som händer med mina sammandragningar och myomer. Skönt att de äntligen tar emot mig för en koll iaf
Ha det bra alla
mina har ändrat karaktär lite sen jag blev sjukskriven, nu kommer de mer sällan fast de sitter i längre o trycker neråt... fortfarande inte tillräckligt sällan, känns inte bra. Om jag gör saker som är ansträngande får jag äta upp det senare o får mensliknande känsla i magen. Tur att man är under kontroll hos läkaren så man inte behöver oroa ihjäl sig! Känns som jag börjar vänja mig vid att vara hemma nu, men det hade vart roligt o börja jobba igen, iaf halvtid, vilket jag inte tror kommer att fungera... det är bara o bita ihop :)
Nasse precis så tycker jag att mina sammandragningar har ändrats också sista veckan. Kommer inte lika ofta men gör ondare o trycker mer. Skulle åka o handla idag o när jag gick mellan affären o bilen så fick jag jätte ont i magen...så ont har jag aldrig haft av en sd innan. det var lite otäckt. Fattar inte hur jag ska kunna börja jobba igen om en vecka om jag ska få så ont varje steg jag tar. Förut kunde jag simma o promenara iaf även fast sd kom o gick...men nu kan jag inte göra nåt utan att det kommer sammandragningar o dom gör ont. Kan väl inte va bra??? Känner mej lite orolig.
jagfår typ en himla massa sammandragningar när jag är hemma, när jag ligger i sängen kollar på tv eller sitter vid datan, vissa gånger känner jag att det trycker på neråt och ibland gör det ont längst ner, jag har jätte många alltså per dag, efter varanndar kommer dom
jag är i vecka 27 imorgon
Jag vågar inte kolla upp det, jag skäms, eller tycker att det är pinsamt, kan sin barnmorska kolla upp det på en, jag ska dit nästa vecka
för när jag väntade trean så hade jag oxså en massa sammandragningar och fick brikanyl i vecka 27. Livmoderstappen var inte påverkad, fast jag åt inte dom, bara nån gång gjorde jag det, jag gick över tiden endå,
Varför skulle det vara pinsamt?!
Klart din barnmorksa kan kolla det - det är därför hon finns där för dig. Du måste fråga om du är orolig.