• Isa83

sammandragningar v.24

Jag hänger på här också...
    Är i v22 och har massa sammandragningar, känns inget kul såhär tidigt. Var hemma förra veckan men nu sitter jag på jobbet. Huuu vad det är jobbigt, jag har ett lungt jobb och sitter stilla men ändå så kommer dessa sd.

Kram till er alla

• Isa83

Tessie tessie.

Jag har försökt få tag på min bm idag men utan resultat Var ju hemma hela förra veckan så nu måste jag ju ha läkarintyg för att kunna va hemma. Gjorde uvi test förra veckan men det visade inget så orolig är man ju. Får väl bara stå ut o försöka få tag på bm imorgon.

Skönt att du blev sjukskriven några veckor iaf, hoppas det blir bättre
    Kram

• Isa83

Keesha!
    Man behöver inte alls föda för tidigt pga av tidiga sammandragingar. Vet flera st som haft problem med sd men sen gått över tiden i alla fall så det behöver inte bli så.

• Isa83

Huuu nu har jag fått en akuttid i eftermiddag på Förlossningen så de ska kolla upp vad som händer med mina sammandragningar och myomer. Skönt att de äntligen tar emot mig för en koll iaf

Ha det bra alla

• Isa83

Jaa för er som undrar så var det verkligen tur att jag fick komma dit... Bebisen mådde bra fick göra UL o sen mätte de livmodertappen som bara var knappt 2cm... Jag harde börjat öppna mig innifrån Så jag blev inlagd o fick bricanylspruta, är hemma på permission nu, ska tillbaka imorgon igen o kolla tappen så tt den inte öppnat sig mer! Så nu blir det sängläge antar jag. Hur mår ni av bricanylen? jag är helt skakis o mår illa.

Så ni tjejer som har onda sd och tänker att nä det är nog normalt och inte kollar upp det, tänk om! Säger det bara av välmening, inte för att skrämmas på nåt vis. Hade jag inte kommit in när jag gjorde så vet vi inte vad som hade hänt...

Kram till er

• Isa83

Trebarnsmamma!
    Jag är bara i v22 så än får han inte komma ut o se sig om i världen!!

Honeypie!
    Jaa då tycker jag du ska vara hemma om det inte blivit bättre, hoppas de sjukskriver dig heltid när du ska dit nästa gång.

• Isa83

Hej!
    Lite uppdatering av läget...
    Nu är jag hemma igen. Blev sjukskriven i 4v till att börja med men troligtvis så blir det ända fram till FL (dom får inte skriva så långt framåt nu) Fick bricanyltabletter som jag ska äta i 3mån nu och sen ska jag på nytt besök om 1½vecka så det känns bra att de har koll på mig. Stod VILA med 15st !tecken på läkarintyget så nu är det soffan och mysbyxor som gäller

Är det någon som vet hur lång livmodertappen är när den är helt stängd? Glömde fråga det när jag prata med läkaren idag.

Kram på er

• Isa83

Hej på er!

Nu har jag vart inlagd i några dagar igen, tappen var bara 14mm när jag kom in denna gång! Så nu är det strängt sängläge samt utökad dos på brivanyltabletterna som gäller. Tiden går ju så sakta när man bara ligger, dock skönt att vara hemma där man har tv och dator så man kan försdriva tiden lite i alla fall!

Hoppas det går bra för er andra tjejer som kämpar så den lilla ska vara kvar lite till!

Svar på tråden sammandragningar v.24