Inlägg från: Glad i hågen |Visa alla inlägg
  • Glad i hågen

sammandragningar v.24

Jag är bara i v 23 och är tillfälligt sjukskriven för värkar som redan satt igång (kunde klocka dom), vanliga sammandragningar har jag haft ett par månader.

Värkarna stannade av sig själva och har varit lugna sen jag började lugna ner mig. Men en molande värk i ryggslutet, som trycker neråt, och som mensvärk, kommer och går dagligen. Och i vila.

Har ni också så?

Jag har varit inne på två kontroller och hittills har det inte börjat öppnas.

• Glad i hågen

jag blev undersökt med ctg och även ultraljud.

Jag har inte skickat in mitt sjukintyg än så jag vet inte hur FK ställer sig till det.

• Glad i hågen

en vecka till att börja med. Ska på återbesök på torsdag och förmodar att det blir förlängt då, åtminstone på halv- eller deltid.

• Glad i hågen

Det jag kallar sammandragningar är då magen blir som en fotboll och drar ihop sig, men utan smärta. Det hade jag rätt tidigt med första barnet också och hon kom "bara" 3 v för tidigt.

Nu har jag läst att sammandragningar även kan vara smärtsamma och då klassas de som förvärkar och ofarliga om de inte är regelbundna och trycker neråt, utan kommer lite nu och då och från olika håll.

Har man däremot regelbundna värkar som pressar neråt och kan kännas även i rygggen och som mensvärk kan det vara förlossningsvärkar stod det. Hmmm... Och det är det jag känner, inte regelbundet längre, men det var det först, och påverkade andningen. Nu är det mer som mensvärk och en molande värk i ryggslutet, som trycker framåt och nedåt.

Svar på tråden sammandragningar v.24