• Mamba

Kristna se hit del 11

Det trodde jag aldrig, att det skulle bli 11 trådar, och fler ska det bli!

Här kan vi fortsätta prata, stötta, lägga fram böneämnen och tjöta

kram på er!

INFORMATION

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Välkomna, gamla som nya!

Här har ni lite historik: 

*Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl. Tack för att du visar din respekt för detta!

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3604203.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3610849.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m6276292.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m8574710.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m10520177.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m13003227.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15767259.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m19049809.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m22342495.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m25453561.html

vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Svar på tråden Kristna se hit del 11
  • tjötas

jo anna skrev 2008-01-05 10:52:51 följande:

God fortsättning alla vänner här inne!! Då jag inte tillhör någon församling och ingen i min familj delar min tro känns det bra och spännande att läsa här i tråden. Har ju också fått hjälp av er med böneämnen!!En del i min familj reagerar stark om jag någon gång går till kyrkan eller om man nämner nångång att man hoppas och tror att det finns en god gud. Då känns det extra bra att ha er att diskutera med ibland. Jag började jag på yoga i höstas. Där pratade yogaläraren bl.a om helande genom yoga...om man tex hade ont i halsen kunde man ha ett blått halsband etc. Jag bara tycker att det är så himla konstigt. Ingen verkar tycka det är direkt konstigt, lite flummigt kanske men det var en stor grupp och bl.a vår familjeläkare gick där. Men om någon säger att man tror på en gud som kan göra under och hela då är man knäpp i huvudet.Mycket märkligt eller vad tycker ni?Orzia: Det är härligt att läsa att lilla Idun är kvar i magen och att hon nu kan komma ut när hon vill! En mysig lördag på er alla!
    Det där är faktiskt väldigt intressant för andra grejer kan vara huuur flummiga som helst utan att nån tycker det är märkligt medan den kristna tron är jätteprovocerande för många. Varför kan man inte tro att man kan be till Gud och bli helad om man skulle kunna ha ett blått halsband för att bli av med halsont?!

På samma sätt kan tusentals människor stå och skrika och vara helt uppfyllda av en fotbollsmatch men om man går till kyrkan och ber högt och sjunger lovsång då är man med i en sekt .
  • Mamma Heather

Vad fint

Imorron efter Högmässan blir det Barnens Jul då "tomten" delar ut julklappar åt alla barn.

Storasyrran skrev 2008-01-05 13:22:37 följande:
    AmericanWoman: Vi firar trettondedagen med ljusgudstjänst i kyrkan på kvällen. Vi ska sjunga med kören, också.
  • PetJA
    tjötas skrev 2008-01-05 14:12:56 följande:
    Det där är faktiskt väldigt intressant för andra grejer kan vara huuur flummiga som helst utan att nån tycker det är märkligt medan den kristna tron är jätteprovocerande för många. Varför kan man inte tro att man kan be till Gud och bli helad om man skulle kunna ha ett blått halsband för att bli av med halsont?! På samma sätt kan tusentals människor stå och skrika och vara helt uppfyllda av en fotbollsmatch men om man går till kyrkan och ber högt och sjunger lovsång då är man med i en sekt .
    Håller fullständigt med!!! Visst är det märkligt att vissa saker är liksom legitima att göra, men det som BORDE vara fullt normalt INTE är det...?

Ang. trettondagen så brukar vi annars "fira"den genom ett årsmöte i kyrkan, då man går igenom det gågna året med församlingen så att säga på olika sätt - verksamheten och annat kul man gjort, och sen är det lunch tillsammans efter det.
    Men i år då vi bytt församling, så ska vi fira det genom att hälsas välkomna till den nya församlingen!
    Och, annars så brukar vi fira med en god middag tillsammans på trettondagsafton - vilket är ikväll det - men eftersom maken jobbar så blir det dottern och jag som tar det lite lugnt bara... vi har ju precis börjat återhämta oss från sjukdomar som härjat som sagt.
    *de är härliga de små liven*
  • Igloo79

Hej, Kikar förbi lite. Kul med fler Kristna

• Free Spirit

God fortsetning til dere alle!!

Titter forbi oxo..kul å se så mange kristne i en tråd!!

• KristenTjej84

Tack ni som bett för mig, klådan har nästan försvunnit helt..
    är det någon annan här som vill ha förbön? jag hjälper gärna till..
    jag har förresten läst i kristna böcker där de varnat om yogan, och sagt att det folk ibland mumlar på yoga lektioner är namnen på ond andar..P ville inte bara lämna det där som jo anna sa( att hon börjat på yoga) utan att skicka vidare varningen..

• Mamma Heather

Godmorgon alla!!

Jag nyss fick ett samtal från kursansvarig kvinnan för KPN (Katolska Pedagogiska Nämnden) i Stockholm; hon undrade om jag ville gå till en helgkurs hos Birgittasystrarna i Hosjö på den 25-27:e januari Jag såklart sa JA! Det är så härligt att spendera en helg där och lära så himla mycket.

Här är kursinfo:
    FALUN ? BIRGITTASYSTRARNA
    Diakon Björn Håkonsson
    "Den historiske Jesus"
    Tiden, landet, och den annorlunda
    messiasrörelsen från Galileen
    25-27 januari 2008

Jättespännande. Jag älskar Birgittagården! Och nu har jag, sen några månader tillbaks, en suverän DSLR kamera, som tar MKT bättre bilder än den kompaktkamera jag hade då jag var där sist. Så nu kommer ni att få se ännu bättre bilder av klostret än mina övriga på Flickr. Ni som är intresserad alltså

• Mallan76

Hej på er!

Vilken fin tråd du startat, Mamba!
    Ber för er alla som behöver det. Herren känner både nämda som icke-nämda böneämnen.
    Skulle vilja ha hjälp med förbön....
    En släkting till mej, endast 20 år gammal, har cancer....
    Vad jag har förstått finns det inte mycket mer än Gud som kan hjälpa henne nu.
    Hon är ju så ung! Snälla, hjälp oss att be för henne...
    (Vill av hänsyn till familjen inte nämna hennes namn, hoppas ni förstår det.)
    Kramar!
Svar på tråden Kristna se hit del 11