Kristna se hit del 11
Hej på er!
Hej på er!
Silios -jag kommer från Östergötland (Linköping).
Lilloppan, mom2 be, imani -lägger era böneämnen i Jesu händer.
Tack Mamba och Jessica för synpunkter!
ica003
Jesica -ber för din dotter! Att allt ska gå bra. Att både du och hon får vara lugna och framför allt att operationen blir av! En god hörsel är ju så viktigt för utvecklingen. Får tårar i ögonen när jag läser hur hon reagerade sist när de stack henne. Hade de emlat henne innan? Om de inte brukar göra det så är mitt tips att själv köpa emla-kräm på apoteket och smörja in henne med det -det måste ju verka 30-60 min innan hon blir stucken... *kram*
SaramedM -blir lite nyfiken här, behandlas du med Ventoline pga din förkylningastma? En mycket vanlig biverkan är just hjärtklappning av den medicinen, bara en tanke!
Hej på er!
Var ett tag sen jag skrev här, men jag läser varje dag och ber för er alla! Så mycket sorg och smärta många av er skriver om.
Det är ibland svårt att förstå hur Gud kan tillåta allt detta, men... är helt övertygad om att inget kan skilja oss från Guds kärlek, precis som ica003 skriver. Tror att Gud kan ge så oändligt mycket kraft och styrka när vi går igenom svårigheter.
Mamba -vad kul det låter med karneval!! Trivs ni bra i Schweiz, eller längtar ni tillbaka till Sverige? Hur länge har ni tänkt stanna? Hur varmt är det där nu?
Lilloppan -åh vad jag lider med dej! Låter som att du behöver kontakta sjukvården? Så där jobbigt ska du ju inte behöva ha det! (Kommer just hem från ett pass på sjukhuset, jobbar ju på mag/tarm med patienter som har exakt samma problem som du. Men idag var en riktig lycko-dag, alla patienter vi har med ulcerös colit har svarat så bra på behandlingen, så de var otroligt glada och nöjda. Du skulle kanske träffa våra läkare! ) Ber för dej hursomhelst.
Bubbas stackars familj! Vad jag lider med hela familjen när jag läser. Ska verkligen
be för dem.
AmericanWoman -jag blir nyfiken -var i Bibeln står det, som din vän Jenn skrev, att man måste ära Maria?? Vill så gäran veta! Hoppas du inte tar illa upp nu, du får tro precis som du vill.
Själv har jag svårt att finna bibliskt stöd för att tillbe Maria.....
Petja -tack för bibelordet!
Om ni vill får ni gärna be för mej... Känner mej ganska vilse i livet just nu.
Har några intensiva år bakom mej, som inte bestått av mycket mer än två täta graviditeter, sömnlösa nätter, en massa amning och blöjbyten....Plötsligt har barnen blivit ganska stora (3,5 resp 2 år) och snart går båda på dagis. Då kommer tankarna: Vem är jag nu? Vilken uppgift i livet har jag nu? Har ju varit hemma i tre år och haft fullt upp från morgon till kväll. Till hösten tänkte vi att min lilla tjej ska få börja på dagis.
Jag vet inte alls vad jag ska göra av mitt liv till hösten. Jobbar just nu 20 % på sjukhuset och trivs väl i och för sig ganska bra. Skulle kunna gå upp i tjänst. Men arbetstiderna är hemska, man får ju jobba så mkt kvällar, helger och nätter ibland. Tycker man tappar så mkt av det sociala livet. Är inne på att läsa till distriktsköterska, ska kanske söka. Sen älskar jag ju musik och har en musikutbildning bakom mej. Ska man kanske byta bransch?
Vet ingenting! Be gärna att Gud ska leda mej rätt....
Förlåt om jag snackar för mkt av mej själv!
Ha det gott alla! Kramar Malin
American Woman, förlåt, jag måste ha missuppfattat dej! Igår skrev du nämligen: (kopierar din text från inlägg nr 265)
...."men vi "ber" inte till Maria som vi ber till Gud, Jesus och den Heliga Ande... Vi "tillber" ("venerate", på engelska) alltså, vi ber vår moder Maria att fråga Jesus och Gud (eftersom hon står närast till dom! samt änglarna och helgonen) åt oss att hjälpa oss... det är samma som att be oss i tråden att ber för dig..."
Och då uppfattade jag att du menade att ni INTE ber, men TILLBER Maria.
Sen undrar jag fortfarande var någonstans i Bibeln din vän hittar stöd för det hon skrev "As Jesus has told us, those who do not honor His Mother, He will not honor."
Var nånstans i Bibeln står det att Maria står Jesus mycket närmare Gud än oss? (Det gör det säkert, är bara inte så bra på Bibeln...)
Och varför måste man be Maria och alla andra helgon att be för en, när vägen till Gud redan står öppen och klar, genom Jesus Kristus? Alltså, missförstå mej rätt nu, jag beundrar Maria också och tycker precis som du att hon är en fantastisk role model. Men jag vet inte, att be henne att be för oss känns bara så främmande för mej... Tycker inte man kan jämföra det med i detta liv fråga en syster eller bror att be för en. Hoppas nu du inte tar illa upp av alla mina frågor, är bara nyfiken på hur ni tänker!