Inlägg från: Mamma Heather |Visa alla inlägg
  • Mamma Heather

Kristna se hit del 11

Hej alla, gamla som nya, i tråden Tack Mamba för att du gjorde ett nytt tråd!

Jag har mycket att tacka Gud, Jesus och vår Heliga Moder Maria över på sistone. Allt känns bara rätt och jag ska se till att spendera mer tid med Guds ord (Bibeln alltså), i bön (vanliga bön, Novena och Rosenkransen) och i Kyrkan (söndagar, onsdagar och lördagar), i det nya året. Det är inget svårt att nå, alls. Ikväll blir det Mässan kl 18:00 i Falun, det brukar är inte många som kommer på just den Mässan, så den är perfekt för oss med ivriga lille Alexander.

Imani, Jag har också börjat motionera mera; igår kväll tränade jag 20 minuter (1 amerikansk mil) till en Leslie Sansone (www.lesliesansone.com) dvd jag fick som julklapp. Ett kristen baserad "in home walking" dvd som heter Walk The Walk. Jättebra var det och jag svettade mkt må du tro, i bara 20 minuter! Det finns 2 olika workouts på den, den 1 (amerikanskt) mil (20 min) och den 2 (amerikanskt) mil (30-35 min). Jag ska köra den första under 2v o sen efteråt göra den 2:a o blanda den med min elliptiska maskin (Orbitrek Platinum). Jag ska gå ner i vikt så jag (o Alex) kan få en gratis resa av min pappa till USA! Vi ses för fika snart?

Nej, nu ska jag dricka kaffe, klä på mig, o går ut med hunden och min iPod Nano och göra min Rosenkrans samtidigt. Det tar ungefär 20 minuter att be Rosenkransen, så då blir hunden glad.

• Mamma Heather

Ska iväg till Kyrkan nu, o sen imorgon på Epiphany/Trettondagen? Jag ska baka en äppelkaka med frastäcke för att fira.

• Mamma Heather

Oops, menade inte ett "?" där, såklart.. men en "!". Vad ska ni göra imorgon menade jag att fråga, för att fira Epiphany/Trettondagen? Det är en Högtid, du vet

• Mamma Heather

Vad fint

Imorron efter Högmässan blir det Barnens Jul då "tomten" delar ut julklappar åt alla barn.

Storasyrran skrev 2008-01-05 13:22:37 följande:
    AmericanWoman: Vi firar trettondedagen med ljusgudstjänst i kyrkan på kvällen. Vi ska sjunga med kören, också.
  • Mamma Heather

Godmorgon alla!!

Jag nyss fick ett samtal från kursansvarig kvinnan för KPN (Katolska Pedagogiska Nämnden) i Stockholm; hon undrade om jag ville gå till en helgkurs hos Birgittasystrarna i Hosjö på den 25-27:e januari Jag såklart sa JA! Det är så härligt att spendera en helg där och lära så himla mycket.

Här är kursinfo:
    FALUN ? BIRGITTASYSTRARNA
    Diakon Björn Håkonsson
    "Den historiske Jesus"
    Tiden, landet, och den annorlunda
    messiasrörelsen från Galileen
    25-27 januari 2008

Jättespännande. Jag älskar Birgittagården! Och nu har jag, sen några månader tillbaks, en suverän DSLR kamera, som tar MKT bättre bilder än den kompaktkamera jag hade då jag var där sist. Så nu kommer ni att få se ännu bättre bilder av klostret än mina övriga på Flickr. Ni som är intresserad alltså

• Mamma Heather

Hello kära systrar i Kristus:

Jag ska be en dekad på min rosenkrans nu åt alla era förböner. Må Gud höra våra böner och svara dom. Jag har nyss sagt 5 dekader nu och om ni är nyfikna, här är mer info om det: sv.wikipedia.org/wiki/Rosenkransen .

Be speciellt för Imanis svåger i Kenya, ber för Lilloppan att ni blir välsignad snart med ett bebis, Jo Annas stora syster...

Jag tackar Gud för alla svarade böner!

• Mamma Heather

Engel och Noels mamma skrev 2008-01-14 12:49:16 följande:

Vill tipsa om en underbar låt. Carrie Underwood " Jesus take the wheel". www.jesus.se/content/blogsection/7/31/
    Jättefin... har sett hon på Oprah när hon sjöng detta.
  • Mamma Heather

Sara, har du en bild på korset? Är det en krucifix? Jag har en guld krucifix som hänger runt halsen.

Ber för alla...

• Mamma Heather

Så typiskt.
    Jag gjorde en rotfyllning förra året på sensommaren. Det gick superbra och dom är så gulliga på privat tandläkaren i stan. Jättevänliga och verkligen bryr sig om patienten o hur en mår. Ja, så imorse till min förvåning, har ett litet hörn på den där tand brytit av... har ingen ont såklart för det finns ingen nerver längre där alls. Men så klart måste den fixas, så jag ringde och fick en tid för torsdag förmiddag nästa vecka. (Dom hade fullt mån,tis,ons.) Jag behöver inte betala ingenting för att det är en del av lagringen och inte tanden själv som gått sönder. Skönt att slippa betala den här gången. Så nu får jag borsta (har en ny OralB Vitality eltandborste från Jul) lugnt och äta på den andra sida. Orsaken till varför det gick sönder? Jag nöss jättehårt några gånger på sistone och bett hårt ner, så det tog sin stryk. Jag brukar försöker ha tungan där för att skydda... Jo, för jag har ett käk problem från när jag var yngre.. Temporomandibular Joint Disorder. (en.wikipedia.org/wiki/Temporomandibular_joint_disorder ) Min käk sitter inte precis rak päralell till den överste. Det syns bara om jag le och visar hur det finns liiite öppet på högre sidan mellan övre och nedre tänderna. Så dom bakre tänder på vänster sidan, dom kan ibland ta stryk.... ibland bara. Mest när jag nyser. OM jag inte sätter tungan imellan som skydd...

Svar på tråden Kristna se hit del 11