• Mamba

Kristna se hit del 11

Det trodde jag aldrig, att det skulle bli 11 trådar, och fler ska det bli!

Här kan vi fortsätta prata, stötta, lägga fram böneämnen och tjöta

kram på er!

INFORMATION

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Välkomna, gamla som nya!

Här har ni lite historik: 

*Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl. Tack för att du visar din respekt för detta!

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3604203.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3610849.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m6276292.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m8574710.html

www.familjeliv.se/Forum-5-66/m10520177.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m13003227.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15767259.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m19049809.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m22342495.html

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m25453561.html

vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Svar på tråden Kristna se hit del 11
  • tjötas

Välkommna nya, så härligt med tillskott i tråden!!

Har en bra, energifylld och glad period nu. Alla är friska, jobbet är roligt, jag är inte lika trött längre, äter sunt och motionerar lagom. Helt enkelt balans i tillvaron, det är underbart! Är så tacksam till Gud som är med mig i allt det svåra och allt det lätta. I balans och obalans.

• Humminggirl

Silios

Jag är också östgöte (Norrköping), fast just nu bor vi i Skåne. Får se hur länge maken envisas med att vilja bo här. Hrm.. Det är så långt till alla som betyder nåt för mig (och maken som är från Hälsingland!).

• Jessica C S

Åh, vad härligt att komma hit och ha massor att läsa! Solskenhistorier och nya männsikor Vad glad jag blir!

*Tar en liten stund och ber för böneämnena här*

Angående musik, en skiva jag bara måste lyssna på jämt i bilen är en lovsångsskiva som verkligen berör på djupet, för mig iallafall.... En live skiva från frizon, en kristen musikfestival. "Kom och regera Gud". De har två sånger som kallas "spontansånger" De sjunger inte efter färdig text, utan hittar på just då. Och de låtarna är de bästa på hela skivan!

http://www.libris.se/produkter/27060

Och SEN, om det nu skulle finnas någon som gillar liiite tyngre musik (som jag till exempel ) så finns kristna bandet Blindside:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=6733373&MyToken=7a1036c5-8565-41c3-a83b-29eba31c506c

• Imani

Hej allihopa och speciellt till er nya!

Här är det mycket just nu, men känner ändå Guds frid hela tiden. Har just nu magsjuka. Min gubbes lillebror i Kenya ligger just nu i skrivande stund på operationsbordet för att ta bort blodansamling(tror jag) i huvudet. Han blev svårt misshandlad för nån vecka sen. Jag har lagt allt i Hans händer och känner mig faktiskt ganska lugn, men väldigt angelägen om att få veta hur det går.

Jag har ett förslag på lovsång som är mina absoluta favoriter när det kommer till det och det är thirday. De har gjort några lovsångsskivor, men de är av det lite tyngre sorten.
    Sen absolut älskar jag de skivor som Ulf Christiansson har spelat in med gamla läsarsånger!!!

Gud välsigne er alla.

• emcjoh

Hej!
    Jessica cs: Precis som du gillar jag de Frizonskivor som min stora flicka har, lånar dem ofta! Lovsångsskivan från i somras är jättebra.
    Skulle kunna tänka mig att skaffa fler sådana, finns det kanske på länken du gav? Hinner tyvärr inte sätta mig med det nu, barnen skall få kvällsmat o. sova strax (den lilla iaf).
    Återkommer senare, ha det så bra så länge!

• jo anna

God kväll vänner. Skulle ni vilja be för min storasyster som haft reumatisk värk i flera år. Hon brukar aldrig klaga men senaste åren ser man verkligen hur det tär på henne. Så mycket hon nu knappt klarar av att göra själv längre. Har just gått igenom en operation och hon har fler op som väntar. :( Be också om ni vill för hennes man som just nu hamnat i någon slags depression.

Ha en bra kväll!

• Engel och Noels mamma

Hej, tack för alla välkomnanden Det gör mig så glad
    Nu i kväll har jag lyckats med att tvätta en tröja, (som skall handtvättas) I 90 grader.... Gissa om den blev liiiiten. Passar nog min lilla 3 ½ åring, hihihi. Har dragit i den massor nu. Hoppas på att den ska bli ngt bättre...
    Önskar er alla en trevlig kväll.

Kram

• Lilloppan

Ber extra för dem! Gud hör vår bön!

jo anna skrev 2008-01-10 18:55:33 följande:

God kväll vänner. Skulle ni vilja be för min storasyster som haft reumatisk värk i flera år. Hon brukar aldrig klaga men senaste åren ser man verkligen hur det tär på henne. Så mycket hon nu knappt klarar av att göra själv längre. Har just gått igenom en operation och hon har fler op som väntar. :( Be också om ni vill för hennes man som just nu hamnat i någon slags depression. Ha en bra kväll!
Svar på tråden Kristna se hit del 11