• Pyro pyret

2008

Wilma00: Lycka till på jobbmötet i alla fall....

• Pyro pyret

Sötfrö:
    Tack
    Ahh så du kanske ska börja på pergo? Fattar precis hur du menar. Jag känner mig psykiskt mycket bättre sen jag börja knappra pergotabletterna för att det liksom som du skrev känns som om man i alla fall gör nått för att bättra på sina odds.
    När ska du träffa läkaren nästa gång?
    Hur länge har ni på er innan det anser att det är IVF som gäller?
    Hoppas att det tar sig för dig och att du slipper IVF även om det är ett bra alternativ när det fysiska bråkar med en. Jag håller tummar och tår.

Wilma00:
    Grattis till jobbet...måste vara jätte skönt för dig.

Nork:
    Bra ide det där med snölycktan...
    Min dator gick sönder och sen dess har jag använt M:s. Nu har jag fått tillbacks mina bilder från min dator så jag passa på att byta till nått jag gillade..du vänjer dig säkert, även om det är förvirrande.

• Pyro pyret

Nikithea:
    Ja, katten var nog lite skakis...men de klarar ju det mesta.
    Har två stycken och båda är innekatter (bor på 11 våningen i lägenhet). Den andra är en siames med astma så henne skulle jag inte ens släppa ut om jag hade möjlighet. Huskatten på bilden satt hela dagen igår och jagade snöflingor på fönsterrutan. Tyckte synd om henne och öppna balkongen. När hon fick en flinga på sig blev hon arg för att den var blöt. Istället gick hon in och reste ragg... så det kanske är tur för henne att hon är en innekatt i alla fall. Skulle vilja skaffa en hund, men sambon vägrar så det blir väll när vi är 50 år och jag har tjatat tillräckligt länge.

En månad är ju okej att hålla uppe när det är för en god sak. Hoppas du trivs med nya viket.

Wilma00:
    Ja men det viktiga är ju att du tycker att du gör nått meningsfullt och det leder kanske vidare till en bra lön i förlängningen.

• Pyro pyret

Sötfrö:
    Okej?jag trodde de skulle ge dig pergo fram till IVF behandlingen skulle börja för att öka på chanserna lite. Men läkarna vet väll vad som är bäst så man får lita på deras expertis. Tycker det låter positivt att du ändå har haft äggblåsor, kanske inte så många men som är tillräckligt stora för att kunna skapa en äl? mer av det.
    Låter som du har haft en massa otur i skaffa barn lotteriet (äggledarna) men som tur är finns det ju IVF som backup plan om de inte vill sig naturligt. Ja, det finns många kämpar här på fl och vi borde alla få en stor klapp på ryggen för det jobb vi lagt ner och den psykiska pressen som vi utstått och ändå orkar kämpa vidare.

Själv är jag bara en skummis. Jag och sambon är uppe i 15:e försöket nu (inte som jag hade planerat det men men). Sambon har supersperma och jag är fysiskt helt frisk. Mina äggledare har bra passage och jag har massor av äggblåsor samt inga hormonrubbningar. Varför jag inte få mens är för att jag har en tunn slemhinna som inte bygger upp, och då finns det inget blod som behöver komma ut heller. Men jag får små mini skvättar då och då. Varför det är så och varför jag heller inte har äl vet inte läkarna. Är väll 1 av dem som är oförklarligt barnlösa dvs. borde bli gravid, men blir det inte, och ingen vet varför. Men min läkare sa att 80% av de som får pergo svara på det i någon dos?så än finns det hopp för att det är rätt väg för mig.

Nu drar jag till västkusten över helgen? men ni får alla ha en TREVLIG PÅSK!!!!

• Pyro pyret

Har haft en underbar påsk. Var på västkusten och hängde... tog det bara lungt och åt sjukt mycket god mat.

Nu väntar jag på mens men det blir nog inget förren tidigast nästa vecka. Så tråkigt att gå och vänta!!

Ha de gott

• Pyro pyret

Nikithea:
    Ursch, stakars Thea. Tur att hon klarade sig så bra ändå. Jätte skönt och höra att ägarna tar sitt ansvar (inte bara säger att deras hund är den snällaste, och detta bara var en engångs händelse). Hoppas Thea kommer på tassarna snart och att hon inte kommer bli rädd för främandes hundar.

Sötfrö:
    Hoppas ni två får en toppen helg, ibland måste man unna sig.

Wilma00:
    Gjorde du en snölyckta till Robin? lycka till på nya jobbet.

• Pyro pyret

Jeskan:
    Hej och välkommen till den bästa tråden.
    Läste igenom det som skrivits innan och visst kan du ha POC, men då borde de ha upptäckt det hos gyn när du var där tycker jag. Var och kicka på din sida och såg att du hade normal och regelbunden mens och förmodligen äl. Om jag var du skulle jag börja med att köpa äl-stickor och kolla om du har äl. Har du äl tycker jag att du skall gå till gyn och kolla en gång till (fråga om poc) samt be om att sambon får lämna ett spermaprov för att se vilken kavlitet de har. Hoppas det vill sig för er snart.

Nikithea: gud va skönt och höra att det gått så bra!

Wilma00: alla dagar är inte bra dagar. Krya på dig, kram

Nattfjärillinnan:
    Du är också välkommen till den bästa tråden här på fl. Kan inte se din sida så jag vet inte din bakgrund...men jag antar att ni måste ha kämpat på ett tag innan IVF:en så det måste känna jätte bra för er. Lycka till.

Allmänt:
    Ingen mens i sickte... är på dag 28 i min cyckel så det kanske inte var helt otippat. Förra månaden var cyckeln 42 dagar och jag hoppas inte att den är längre denna månad. Har varit och hämtat upp en massa pergotime och gör mig nu redo för min dubbeldos. Mådde rätt skumt av dem, så jag hoppas verkligen att de tar sig på denna kur. Att vänta är långsamt. Ha de gött!!!

• Pyro pyret

Jeskan:
    Min dator är helt konstig just nu... vad jag menar när jag skrev att du skulle gå till gyn var att kolla den fysiska delen men också att du får lämna en del blodprover för att kolla dina hormoner. Det händer ju att de spökar. Ibland är jag sjukt otydlig... Lycka till

• Pyro pyret

Hej hop
    Idag är jag på dag 31 och ingen mens kännslor har kommit. Varför bli förvånad? Förra gången fick jag faktiskt lite ont i brösten i 7 dagar innan mina droppar kom...så det känns som om det är evigheter tills mensdags. Vill börja på min dubbel kur nu... och se om den har någon effekt. Dags att gå till tvätten, trevlig kväll på er.

• Pyro pyret

Vi får hoppas att det var en äl... håller tummar och tår.

När jag sluta med mina p-piller trodde jag att jag hade äl eftersom jag fick ont och "slemmet" var som det skulle....vet inte vad det var jag kände. En gång satt jag i bibloteket och fick så ont att jag inte kunde stå upp (folk fråga om jag behövde hjälp, vilket var sjukt pinsamt) Fast jag tycker att det känndes mer precis efter att jag hade slutat med mina p-piller... nu känns det inte värre än mensverk dock annorlunda (normalt får jag ju en massa stora äggblåser, men inga ägg som släpper). Efter att jag slutade med mina p-piller så har jag också slutat litar på min kropp, för den är helt sannslöst icke trovärdig.
    Därmed inte sagt att din är sådan... ring och kolla om du inte kan få en tid hos din gyn och lämna blodprov, så kan de se om du hade en äl nu eller inte.

• Pyro pyret

Jeskan: hoppas, och önskar lycka till

Hej Nyköpingsbo:
    Blir du nått rundare? Hoppas allt är bra med dig och bebisen. Annars?

Själv är det mycket. Kommer vänner på besök från utlandet i morgon, stor middag på fredag hos oss, jobbar lördag och söndag och sen tenta om 1,5 vecka. Går även på föreläsningar för en annan kurs hela denna och nästa vecka. Ibland blir det mycket... men jag ska inte klaga, för det innehåller ju en hel del kul också. Börjar att bli vår här i Stockholm och jag vill köpa en begangnad cyckel, men har inte haft tid att kolla runt efter en. Måste gå och lägga mig nu så jag orkar upp i morgon.

Wilma00: skönt och höra att du triv på nya jobbet.

Nikithea: skönt att höra att hon mår bättre, men tråkigt att de inte höll sitt "löfte". Jag skulle också ha anmält dem. Hoppas spolningen går bra.

Svar på tråden 2008