• Pyro pyret

2008

Nyköpings bo: skönt att tant röd kom och att det är pergo tid på fredag. Hoppas att det kommer gå bra. Krya på dig.

Nork & Wilma00:
    Oj oj oj så många barn och magar på ett och samma ställe. Tack gud för att jag fick dricka vin denna kväll och att de gravida och barnen gick hem tidigt. Blev jag och grabbarna som festa som små odjur. Jag fick faktiskt bara frågan 5 gånger denna kväll vilket var ganske bra med tanke på hur mycket folk som var där. Kontentan är att jag hade kul och var mycket trött dagen efter....
    8 dagar kvar tills jag skall till läkaren och få pergotime. Undrar när jag får börja med tabletterna eftersom man inte vet när jag ska ha mens?? snart hoppas jag.

• Pyro pyret

Wilma00:
    åhh så tråkigt för er. Men om du vaknar upp i morgon och har ändrar dig så finns vi ju här. Alla dagar kan inte vara bra dagar. Stor kram på dig

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Hur gick det med bivekningar?

Wilma00:
    Go girlfriend!!!

Vilola82:
    Vilken dag....låter mindre kul...hoppas du inte får flunsan utan att du är gravid.

• Pyro pyret

Nork:
    Ingen kan ju berätta om det är rätt eller fel för dig, men alla förhållanden har ju sina upp och nergångar. Tror att sådana kännslor är vanliga när "inget händer" för det är så påfresstande att vilja, försöka och misslyckas gång efter gång. Sen tror jag det beror på vad det är som felar hos paret. Det kan ju va den ena, eller den andra eller en kombination av dem båda. Att byta partner känns som att spela black jack i Las Vegas. Man kan antingen ha tur och hitta någon som har de rätta fysiska kvalificationerna, samtidigt finns alltid chansen att man istället hittar någon som man får det ännu svårare att få barn tillsammans med. Därefter har du kvar det svåraste...att hitta någon som du vill dela ditt liv med....men som sagt, bara du vet vad som är bäst för dig, men jag tycker du ska se hur det känns om ett tag... kanske är det bara dina hormoner som spökar.
    Krya på dig, kram

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Skönt att höra att du slapp biverkningarna, och jag håller tummar och tår för att det skall bli nått för dig denna gång.

Själv ska jag och sambon till läkaren i morgon och få mina pergotime...vet inte när jag kommer få börja äta dem, men snart i alla fall. He he

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Tycker att det är jätte bra att de låter dig prova på innan du måste bestämma dig. Har jobbat natt i perioder. Jag tyckte det var toppen i början då jag jobba 7 nätter och sen var ledig 7 nätter och ändå fick ut över heltidslön, men efter några månader så kände jag att det tog mig ca 2 dagar att återhämta mig efter att ha jobbat en hel vecka samt att det var svårt att vara social den veckan man jobbade natt, vilket i sig ledde till att jag blev översocial den andra veckan. Efter min senaste period av att jobba natt fick jag svåra sömnstörningar i över ett halvår, men som sagt är vi alla olika och vissa av dem jag jobbade med då är kvar fortfarande och jobbar så prova och se hur det känns för dig. Har läst här på fl någonstans att äggen kan växa upp till 2 mm per dygn.

Allmänt:
    Idag lider jag av en dubbel personlighetsstörning. Är både super glad och jätte ledsen. I går fick jag ett nytt besked om ännu en vän som gått och blivit gravid och idag blev jag ?dubbelfaster? åt två fina små pojkar. Är så lycklig för deras skull, men mina tankar är ändå svarta av avundsjuka. Var hos min läkare igår och fick mina pergotimes det gjorde inte saken bättre. Hon vill att jag ska invänta min riktiga mens innan jag tar dem istället för att framkalla en fake mens. Japp, jag hade en 3 dagars mens (inte som när jag var yngre men det blödde i alla fall i tre dagar då och då) efter min spolning som jag gjorde i december förra året. Förra månaden dvs. i januari fick jag också lite blod i mitt trosskydd under en halv dag. Nu är jag rädd att det inte kommer komma nått denna månad och då får jag inte börja äta mina tabletter. När jag börjar blöda skall de göra en undersökning och kolla på min slemhinna, är den inte tillräckligt tjock måste jag vänta en månade till för och se om den har blivit större och har den inte det så fortsätter man att vänta osv. Detta kan ju ta evigheters evigheter. Vet inte om jag är arg eller ledsen, förmodligen båda delar. Varför måste de krångla så med mig? Kommer inte att bli en pergopingla förrän om tidigast 2 veckor och förmodligen blir jag det inte då heller.

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Under hela förra året blödde jag en dag i juli, sen blödde jag nästa gång i dec (3 dagars) efter spolningen och sen en halv dag nu i jan 08:a.. det är allt. Men de tror väll att bara för att de kom nått 2 månder i rad så kommer det komma mer denna månad?!?

Jag frågade om vi inte skulle göra nått för att bättra på slemhinnan, men hon sa att hon först vill se hur den reagerar på pergotimen.. kan ha att göra med att jag ätit flera kurer med provera innan men att de inte gett mig någon blödning alls...fast detta var tanken med dem var. Jag hatar att allt ska vara så segt hela tiden.

För din del ser det ju ut som ett litet + kan komma att dyka upp här snart... det vore ju toppen...behövs ibland för att man skall orka kämpa vidare.

• Pyro pyret

Nork:
    Tack för att du förstår hur jobbigt jag tycker att det är, fast jag inte borde klaga då jag fått hjälp. Samtidigt måste det vara lika jobbigt för dig att få äl och mens men ändå inte få ihop det... vi sitter ju i samma båt dvs. vill men kan inte och är trött på att vänta båten.

Jag slutade med mina p-piller i november 2006 men vi försökte inte aktivt med att skaffa barn förrän jan 2007. Under alla mina år med p-piller hade jag piller-mens som kom samma dag varje månad ut och in. Dock mindre än jag hade naturligt, för då blödde jag som attan. Därför var jag så förvånade över att den inte kom tillbacks när jag slutade med p-pillerna, men tänkte att det tar väll sin tid.

Gick till min gyn efter 7 mån och de gav mig provera för att framkalla mens, men det kom ingen ändå. När gyn berätta att jag var tvungen att vänta i 2 år innan de ville gå vidare i min utredning (mina prover såg normala ut) så bestämde vi oss för att gå till privat och snabba på processen. Där blev det en ny utredning och sen till Karolinska för att kolla så att min slemhinna inte blivit skadad. När vi fått det konstaterat så var det dags att ge någon form av behandling och då blev det pergotime. Verkar som om dom tror att de har ?lossnat? nu efter spolningen, men eftersom jag blödde en dag under sommaren för att den sedan skulle försvinna igen så är jag inte lika positivt inställd till att tro att den kommer nu denna månad. Vill liksom ta det säkra före det osäkra för jag är så sjukt trött på att vänta. Att min bror har fått 2 små gör ju det hela faktiskt värre? det är det ända som alla talar om. När ska du åka till sjukhuset och kolla på dem (genom glasruta) och åhh vad kul det skall bli med dop? visst det är kul, men också ganska jobbigt med tanke på att deras graviditet inte var planerad. Jag ville ha barn innan de ens hade tänkt tanken, och nu sitter jag här menslös och de med sina två barn. Sorry att jag låter deppig och neggig, men jag känner mig så där för tillfället.

Var på universitetet och utanför en av ingångarna stod en tjej och rökte. Ju närmare jag kom desto mer säker blev jag på att hon var gravid? försökte att inte kolla men hon tittade ändå argt på mig som -jag vet att jag gör fel. Blev så arg för jag slutade röka direkt när jag bestämde mig för att jag ville ha barn och har inte rökt sen dess (undantag 4 cigg under ett hemskt grupparbete skulle dock ha låtit bli om jag varit gravid). Man ska ju inte klaga på andra, jag vet inte varför eller hur hennes liv ser ut, men jag kan inte hjälpa att jag tänkte tanken att vissa inte verkar så tacksamma över sina graviditeter. Nu blev det så där långt?sorry. Ska till tandläkaren och jag har säkert 100 hål också för att göra denna dagen lite mer perfekt.

• Pyro pyret

Wilma00 & 82wioloa:
    urk vilka kremper ni verkar ha. Tur att man sluppit sådant i alla fall. Hoppas att ni kommer må bättre nu när helgen kommer så ni kan njuta av den i alla fall. Här i Stockholm är det en strålande dag och jag längtar tills jag läst klart så jag får komma ut. Trevlig helg på er alla.

• Pyro pyret

Nork:
    Hoppas partyt var kul, ibland är det så skönt att bara få ha skoj en kväll och sen ligga och dega hemma dagen efter. Blev nått liknade för mig.

Angående rökande mammor så vet jag nog inte riktigt hur de känner inför att sluta röka eftersom jag aldrig har haft problem med just det. Börja röka när jag var 13 år och då var det typ 2 paket om dagen, men har ändå när jag velat kunna sluta över en natt och inte tyckt att detta varit ansträngande. Har väll börjat igen då och då just för att jag kan sluta när jag vill. Men eftersom de säger att rökning inte är bra för slemhinnan så är det uteslutet för mig även nu inför. Har alltid sagt att det är slut med rökandet när jag blir gravid för första gången så nu är det väll indirekt slut för evigt. Har en tjejkompis som rökte sjukt mycket och som hade stora problem med att försöka sluta. Trodde faktiskt aldrig att hon skulle klara av att sluta, men så gjorde hon det. har gått 3 år och inte en cigg eller ens en önskan efter en. Nu är jag helt övertygad om att om man verkligen vill så måste det gå. Bli gravid tycker man ju är ett bra skäl till att verkligen vilja sluta men det är ju upp till var och en att avgöra själv.

Tycker det är häftigt att du köpt en cykel och vill köra Vätternrundan. Du skrev teje-Vättern finns det en speciell runda för tjejer? Min pappa brukade cykla Vättern runt varje år och jag brukade åka ner och heja på. Min mamma har för övrigt också cyklat den några gånger?det var jobbigt men värt det som hon brukade säga. Själv vill jag också ha en ny cykel men jag tror inte det blir några lopp för min del. Men jag tycker helt klart att du ska satsa på det om du tycker att det låter intressant.

Svar på tråden 2008