• Pyro pyret

2008

Wilma00:
    Hoppas mensen snart är över så att du kan börja ägglossa (påsklossa). Fick igår reda på att en vän väntar sitt andra barn och det känndes så där. Alla verkar ha så lätt att få till det utom jag kännslor blev det...men idag känns det bättre. Vår tid den kommer även om det känns som om det är evigheters evigheter dit. Kram

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Det kommer säkert gå jätte bra.
    Gud så spännande att få se mini nyköpingsbo på en monitor...hoppas ni får med er en massa bra bilder hem.
    Lycka till, Pyro Pyret

• Pyro pyret

82Viola:
    Åhhh så synd... kanske borde ni ändå kolla upp hans sperma samt några hormonprover. Vet man inte vad som är fel är det inte lätt att fixa det. Men det är klart att det måste kännas rätt för er båda också...vi hoppas fortfarande på nästa månad.

Var hos läkaren idag och det blev totalt bakslag. Mina ägg hade inte växt en mm sen jag var där sist och någon äl var inte att räkna med. Suck.. nu är jag tillbacks och väntar på mens igen så jag kan börja med min dubbeldos pergo. Konstigt att inget kan vara fel på en, men ändå är allt fel!!!
    Hade mitt schlager party som trots allt var kul, men jag hoppade att gå ut och klubba för så glad var jag ju inte. Det var faktiskt ganska skönt nu när gästerna gick och jag kunde sitta ner och tänka på den informationen som jag fick tidigare i morse. Efter några drinkar så känns det okej men i morgon när man skall vackna upp i verkligheten kommer det kännas för*ävligt. God natt, Pyro Pyret

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Hur går det för dig...illamående eller pigg och kry?
    Partyt var toppen trots de dåliga nyheterna. Det var några små med när vi titta på schalagern. Det är svårt att må dåligt när en 1 åring ler mot en i ens famn. Men när alla hade gått känndes det tråkigare. Det är bara att sattsa fullt på dubbelkuren nu. Hade en slemhinna på 5 mm så nått borde ju komma om typ 2 veckor. Tills dess är det bara att vänta. Ha de bra, kram

• Pyro pyret

Sötfrö:
    Självklart...VÄLKOMMEN
    Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Inte jag i alla fall. Skall börja på pergokur nr. 2 när min nästa mens kommer. Progesteron... det är hormonsprutor eller?

• Pyro pyret

Nej det är puregon jag tänker på.... Äter du bara progesteron eller har du ätit nått innan för att få äl?

• Pyro pyret

sötfrö:
    pergo är tabletter för att stimulera äl:ningen. Har typ ingen mens (hade ingen på 9 månader innan)och inte heller äl så de ville pröva och se hur jag reagera på pergo. Det brukar vara negativt för slemhinna att äta dessa men för mig blev den tjockare(5mm i lördags). Tyvärr så växte inte mina äggblåser till sig så nu blir det dubbel dos så fort jag får något som liknar mens.
    Har du gjort en utredning?

• Pyro pyret

sötfrö:
    Jag förstår hur du känner dig...jag hade ju ingen mens på 9 månader och det var jätte deppigt. Är glad att jag får någon form av mens dvs. en halvdags blödning är okej för att få börja med mina pergosar. Kan du göra någon operation för att förbättra äggledarna?? Vad har läkarna sagt om era chanser att bli gravida och på vilket sätt?

Läkarna säger att jag är där oftare än andra. När jag äter pergo så kollar de mellan mens och att jag börjar med tabletterna, sen igen efter de 5 dagarna som jag ätit tabletterna, och sen igen 3 dagar senare för att se hur mina äggblåser utvecklas. Eftersom det var så små så behöver jag inte gå dit innan nästa mens igen men annars så skulle jag gått dit igen efter äl och gjort vul och blodprov. Så det blir en del.
    Blir det för många ägg dvs, mer än 2 får man "sexförbud" pga. riskerna med att födda mer än ett barn. Själv hoppas jag på 2 när det blir min tur att äl:sa.

• Pyro pyret

Bluebird:
    Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år..... Hurra, hurra, hurra, hurra. GRATTIS!!
    Hoppas du hade en super trevlig födelsedag. Vad var det du testa?

Nikithea:
    Japp det var bra... var livrädd att det skulle gå åt andra hållet (man måste pausa efter visst antal kurer för att slemhinnan skall återhämta sig så jag trodde den skulle "försvinna").
    Träffade en ny läkare eftersom jag var där på en lördag och hon var jätte bra. Hon gav mig 2 kurer med dubbelpergo så nu kör vi så det ryker. Här skall det bli barn gjorda.
    Vasd händer för dig då (uppehåll)?

Svar på tråden 2008