Nyköpings bo: Hur länge ska du äta Gastapuran? Hoppas det blir Pergotime snart för din del också. Viktnedgång och graviditet hör ju egentligen inte ihop, men samtidigt kan man säga att övervikt och graviditet inte heller hör ihop (syftar inte på dig utan generellt). Själv brukar jag tänka att den gången i livet då jag verkligen skall tänka på vad jag äter är när jag blir gravid. Det är ju då det påverkar någon annan. Att äta för att gå ner i vikt handlar ju om att äta nyttigt och röra på sig. Man behöver ju inte vara rädd för allt som finns men det är aldrig fel att tänka på att äta naturliga råvaror i rätt proportioner dvs. sunt förnuft och en del baskunskap om näringen i den mat som man köper i butikerna (tips: läs den hemliga kocken, den är jätte bra). Sen vet man ju inte om man under sin graviditet får ?nippe? på nått som gör att man måste ge efter för vissa saker i måttliga doser, men det hör till och måste få vara okej. Att hålla igång med motion tror jag är bra för alla dvs. inför en graviditet men även under en graviditet fast då i någon annan utformning tex. gå på långa promenader, mammagympa utan hopp eller mamma yoga. Om du vill ändra vissa av dina matvanor och träna på måttliga nivåer så tycker jag att du skall göra det. Lycka till.
NorK: skönt och höra att det blivit bättre på jobbet och att du tänker satsa på dig själv. Yoga låter toppen, vad är det för typ av yoga som du vill gå på? Det onda går säkert över när du kommer ner i varv igen...har ju varit en del jobbig situationer (jobbet) och val för dig under den senaste tiden så det är ju inte konstigt att du är stressad. Kör hårt med yogan!
När jag får Pergotime om 2 veckor skall även jag ge mig in i ägglossnings-testar-träsket. Just nu är det kinesiska för mig, har bara använt stickor som jag fått av min klinik. Jag hoppas jag får mer denna gång för jag vill helst inte lägga mina pengar på stickor om man inte måste. Men det kan ju vara bra att ta del av era tips utifall det skulle bli aktuellt att ge sig ut på marknaden och leta efter den perfekta sorten.
Trevlig helg på er alla, hälsningar Pyro Pyret.