• Nork

2008

Hoppas ni alla hade en fin alla hjärtans dag. Är inte så mycket för att fira den, uppvaktar eller blir hellre uppvaktad en annan dag istället. Men sambon kom hem med en ros och sen blev det färska räkor och kex. Sååå gott, min favvo mat!

Krya på er med era värkar. Är född med turen knappt inte ha någon verk. Känner en liten nervös känsla i magen ibland bara. Tog ett tag innan jag fattade att det var mens verk..

Pyro Pyret. Ja, det är verkligen jobbigt att se folk röka när dom har mage. Man blir så arg på dom, även om man inte kan göra så mycket åt det. Själv röker jag lite än. La av helt när jag kastade p-pillren. Men eftersom det ändå aldrig tog sig så började jag lite smått igen. Sen dec röker jag 1-3 om dagen. Men idag är det min sista dag som rökare. Känns jätte bra. Ska på party idag och kommer röka en del och jag vet att i morgon vill jag inte tänka tanken på cigg, så då är det lättare att sluta. Sen kommer det säkert bli tufft, men det är väl bara att bita ihop. Har köpt ny cykel och funderar på tjej-vättern i sommar, så då är det bra att ha ett mål som kommer bli lättare att genomföra om man inte röker och sabbar kondisen hela tiden som man gör nu.

• Nork

hej, själv ligger man i soffan och slöar. har legat här sen kl9. kommer nog int egöra så mycket annat idag heller. skönt med sådanna dagar ibland!!!
    vet inte om man kan känna när den växer. ¨
    jo,det är jobbigt att vara på middag med folk som har små barn, det blir ju ganska mycket prat om barn i det läget. Alltid jobbigt!!!
    kram

oxle bo skrev 2008-02-17 13:13:46 följande:
    hej. nu sitter jag på jobbet,har delad tur idag. är på dag 15 idag ingen stegring än,men jag har lite mensvärk till o från.kan man känna när äggblåsan väcker? eller,hmm undrar vad det är jag känner. brukar inte känna något..igår var jag o min sambo på midag hemma hos en kompis, vi var tre par,o dom andra har varit barn på 1 år. måste säga att det var lite jobbigt o sitta där o snacka barn o så..o se dom små liven..kramar
  • Nork

Japp, det finns ett lopp för oss tjejer. Rundan är 9 mil.
    Det finns även ett halv vättern lopp. Det är runt 15 mil. Men att börja med det lilla loppet känns ganska bra. Då märker man ju om det är värt att träna inför det stora. Båda loppen ligger några helger före den stora rundan tror jag.

Pyro pyret skrev 2008-02-18 09:43:42 följande:

Tycker det är häftigt att du köpt en cykel och vill köra Vätternrundan. Du skrev teje-Vättern finns det en speciell runda för tjejer? Min pappa brukade cykla Vättern runt varje år och jag brukade åka ner och heja på. Min mamma har för övrigt också cyklat den några gånger?det var jobbigt men värt det som hon brukade säga. Själv vill jag också ha en ny cykel men jag tror inte det blir några lopp för min del. Men jag tycker helt klart att du ska satsa på det om du tycker att det låter intressant.
  • Nork

Min syrra väntae nu sitt 2:a barn. Deras första är 3 nu. När hon blev gravid med honom var jag bara lycklig eftersom jag själv inte ens var i närheten av att skaffa unge. Deras tanke var bara att ha 1 eftersom hennes sambo som är 12 år äldre än henne tyckte att det räckte med en, mycket pga av hans ålder. Han är idag 43 år. Berättade för min syrra i somras att jag slutat med p-piller i feb/mars. Hon tyckte då att det skulle bli så kul att även hon skulle bli moster. Sen en gång i höstas bestämde dom sig för att det skulle bli 1 till. Och det tog sig även denna gången på 2:a eller 3:dje försöket. Livet är så orättvist ibland!!!!
    Jag tror att hon enbart tagit böcker och leksaker som varit hennes. Mamma och pappa har varit väldigt nogranna med att vi har våra egna gamla lådor, fint uppmärkta på deras vind. Tror inte att hon tog några gamla kläder eftersom dessa då var min brors och dom fick en son. Det hade väl inte passat så bra med hennes gamla klänningar .
    Men jag tycker nog att du ska påpeka det hela och säga att du oxå någon gång i framtiden ska ha barn och vill ha lite av det gamla. Jag brukar säga så till mamma när vi diskuterar var syrrans unge får av våra gamla saker och så. Mamma vet inte att vi försöker. Men jag säger alltid: "Den vackra dagen då jag skaffar barn så vill jag..." Så jag tycker verkligen att du kan påpeka det hela. Det är ju inte meningen att bara för man får unge först så ska man få allt.

Pyro pyret skrev 2008-02-18 10:02:57 följande:

Hjälp mig:Har ni andra i tråden syskon som har fått barn? Min bror har ju som sagt just blivit pappa till 2 små killar. Han och hans tjej har nu ?dammsugit? alla gamla lådor med barnkläder och barn böcker för att det skulle vara så kul att ha nått från sin egna barndom?. detta är faktiskt nått som gör mig förbannad. Vad blir det kvar till mig sen, och sen till min lilla syster? Är detta överdrivet eller hur skulle ni reagera? Skall tillägga att eftersom vi flyttat en hel del under vår uppväxt så finns det totalt knappt en mindre låda kvar med saker från oss alla 3 barn. Mycket är från mig och min bror och sen har min lilla syster fått använda detta begagnat så man kan inte säga att vissa saker är mer den ene eller den andres. När det gäller barn böcker så är det ju nått som vi alla 3 har läst och vissa av dem är allas favoriter. De har redan tagit hem en del och jag har inte ens sett vad de tagit, nu känns det inte så kul att komma och vara den som kräver att vi delar upp allt broderligt särskilt inte eftersom jag och min syster inte har några barn (direkta behov) medan de nu har två. Hur skulle ni ha gjort?
  • Nork

Det var smart med leksamkerna. Som du säger så kommer ju då alla ha nytta av dom. Lycka till med kläderna. Det är ju alltid roligt om dom kan ha något som är från när man själv var liten. Förklarar du hur du känner så kommer dom nog fatta. Kram

Pyro pyret skrev 2008-02-18 19:52:35 följande:

Nork: Gud vad skönt det låter med att dina päron har ordnat så ni inte behöver ta den diskussionen, och att alla kan få del av sina kläder och leksaker. Tänkte föreslå mina syskon att vi lämnar alla våra leksaker hos våra föräldrar så barnen kan leka med dem när de hälsar på där. På detta sätt kan alla njuta av dem, och eftersom mamma har plastat in alla sidor i böckerna så tror jag att de kommer att hålla en generation till. Mina föräldrar hade det inte så bra ställt och därför hade vi barn aldrig en massa kläder, det som finns är därför ganska slitet redan nu. Min bror och jag är ?jämnåriga? och mina föräldrar köpte därför kläder som vi kunde dela på så det är svårt att veta vad som är vems. Hade några fina klänningar för högtiderna, men dessa fick sedan min syster använda varför det blir en konflikt över vem som äger dem också. Det som gör det ännu värre är att kläderna fanns hos min pappa (mina föräldrar är skilda sedan 17 år tillbacks och kan fortfarande inte komma överres) eftersom jag är det enda barnet som växt upp hos vår mamma så visste jag inte ens att det fanns några kläder sparade (inte heller min mamma) tills min bror berättade att de tagit vad de ville ha till sina barn. Ingen hade heller berättat detta för min lilla syster som nu också vill att det finns nått kvar när det blir hennes tur. Tror vi får träffas alla syskon och tala om det helt enkelt så som du sa. Förhoppningsvis leder detta till att vi kan fördela dem på ett rättvist sätt. Tycker det är jätte bra att du satt upp ett mål med din träning. Det blir så mycket roligare då när man når dit. Jag skall också tänka ut ett mål som passar mig.
  • Nork

Hej och trevlig helg på er tjejer. Här kommer det nog inte hända så mycket i helgen. Men igår var jag och hämtade ut 300 bilder, så jag kommer nog sitta med mina fotoalbum mer än 1h denna helgen. Låg LITE efter om man säger så!!! Men om 1 vecka eller nåt så är jag nog ikapp.

Ska nog ut på en liten cykelrunda oxå, om det slutar blåsa vill säga. Får ju inte träna än egentligen pga min inflamation i en muskeln, men jag är SÅ sugen att prova min nya cykel. Så jag bara MÅSTE ut. Det blir dock inget träningspass, utan mer en "fin" cykling.

Kram på er!

• Nork

Jag håller båda åt dig!!! Hoppas det löser sig. Det är alltid tråkigt att vara arbetslös.

Nä, bil är inte gratis. Vi bor i stan och har tur att jag kan cykla till jobb och fritidsaktiviteter, så vi behöver bara 1. Tycker synd om alla som måste ha 2 bilar att tanka och underhålla.

Jag tycker det går upp och ner med humöret när man får reda på att någon är gravid. Idag blev jag jätteirriterad. En kompis kompis till mig har nu blivit gravid. Hon har varit ihop med en kille till och från under 7 år. Nu är dom ihop, men bor inte ihop. Och helt planerat ska dom nu ha barn. Dom "vet" redan nu att det inte kommer funka. Killen har sagt till min kompis sambo att han måste dricka för att orka med henne. Och hon har sagt till min kompis att hon kommer fixa allt med barnet själv eftersom hon vet att han kommer strula och inte alltid ställa upp. Hur i hela friden kan man då skaffa barn??? Stackars unge. Det är bara att hålla tummarna för att han tar sitt ansvar när ungen väl är ute. Annars är det för sorgligt.

Wilma00 skrev 2008-02-22 20:18:34 följande:
    vi ska ha sex i helgen.. maken är på sitt, ungdomar i kyrkan, han hjälper till där, fast han inte är kristen å så. Gulligt, han har så bra hand om barn... har inte råd att åka med bilen så mycket nu tyvärr, den kostar ju 12.74 här i byn. urk.. kräks. i stan 12.24 så då får man pasa på att tanka där. Jobb: vi ska testa samhall montering. Men det är kö dit. Hoppas det inte är för många före mig. Min handledare skulle kolla det.. Bussen stannar där utanför så det blir perfekt. hoppas håll en tumme. är lite ledsen för jag är så missunsam på alla som blir gravida före mig och därför inte kan va glad.. men man är ju avis det är ju alla som inte blir gravida och som vill bli gravida.. typ ju.. kram alla goa tjejer här i tråden.
  • Nork

Hmm det verkar skumt. Hoppas det betyder att det är nära!!! Jag drömmer oxå mycket. Kommer ihåg efter nästa varje natt. Ibland är man helt slut. Dock har jag inte så mycket om graviditet och så.

Kollade lite i min drömbok. Där står det att graviditet kan stå för nya möjligheter, spirande möjligheter och livsglädje. Om man drömmer att man kan se hur gamalt fostret är, så ska man ta den tiden tillbaka i livet och då se när fröet sattes i jorden ex då man startade ett projekt eller liknande. Under foster kan man läsa: Nya möjligheter som öppnar mot annorlunda förhållningssätt. Det står även här om man kan utläsa hur gamalt fostret är så ska man ta den tiden tillbaka i tiden och då fundera på vad som kan ha hänt då som är av vikt att fundera på.
    Under baby: Om man drömmer att man tappar eller glömmer sin baby, så är det en tydlig symbol som berättar hur viktigt det är att ta hand om det lilla barnet inom en. Kan oxå handla om en rädsla att växa upp.
    Hoppas att detta hjälper dig lite...

Wilma00 skrev 2008-02-24 14:05:35 följande:
    usch jag har drömt om + på stickan, vul med tvillingar, letat efter min bebis, och nu höggravid.. och mens har jag med drömt om (då har jag varit gravid) tydligen.. suck.. alla dessa drömmar... Undrar om de betyder nått egentligen... kram alla goa tjejer.
  • Nork

Jag har ju BIM på söndag. Men jag känner inte det minsta. Har bara under det här året kännt av något. Då hade jag så ont i brösten att jag knappt inte kunde sova på magen. Men det var inget. Så antingen var det falsklarm eller ett jätte jätte tidigt MF.

Men jag hoppas på lite symptom i veckan. Börjar dock vara väldigt irriterad och det tyder ju tyvärr bara på PMS. Men hoppas kan man ju!

• Nork

Mhmmmm då är det bara å tuta å köra

8Viola2 skrev 2008-02-26 14:07:52 följande:
    Ja jag har också väntan på BIM framför mig nu eftersom jag tror mig ha ÄL idag. Testar inte med stickor denna månaden men flytningarna samt ÄL-värken bekräftar det.Kram
Svar på tråden 2008