Nu får det vara nog!!!
Jag känner inte dig så jag veta inte om du är kall och hjärtlös.
Men jag kan ärligen tala om att jag inte är en perfekt mamma varje dag.
Men vad har då de ca andra 40 tusen i Sverige som har en utvecklingstörning?
Eller är det endast personer med DS som har en långsam utveckling enligt dig eller som du vill det ska heta retardation?
Det finns endast 5-6 tusen personer i Sverige som har DS.
Jag kommer nu sluta att skiva i denna tråd för att göra roligare saker.
Förlåt att jag går in och skriver i tråden. Jag som DS mamma vet att min dotter tillhör den grupp av utvecklingsstörda som är den största gruppen av samma diagnos när det avser alla med en utvecklingstörning i Sverige (enligt FUB finns det ca 38 tusen personer som har en utvecklingstörning). Denna grupp av samma diagnos avser DS och dessa är ca 5-6 tusen i Sverige. Resterande ca 32 tusen utvecklingsstörda i Sverige har inte DS. Fast jag är DS förälder och hade endast 1:a i det svenska språket (fast jag är svensk) så tror jag att jag har rätt denna gång.
Ber om ursäkt att jag som är så himla lågutbildat råkar skriva i denna tråd.
Myrtille skrev: Det som provocerar mig mest i de här trådarna är den otroligt låga kvalitén på argumentationen. Ett inlägg på FL kan bli raderat för att det är påhopp och "onödigt provocerande" och jag vet inte vad, men det är tydligen helt i enlighet med forumets policy att felcitera, missuppfatta med flit, blåljuga, låta bli att svara och om man svarar svara på något som inte sagts, anklaga luddigt och ALDRIG kunna visa på det man anklagar någon för. Allt detta ägnar sig "DS-mammegänget" åt med liv och lust. Det blir ju bara strunt i en sådan "diskussion". Lefo skriver nu: Så du menar att det jag skriver här på FL har otroligt låg kvalité? Men om du nu tycker det är på det viset varför är du då med i denna tråd och skriver? Tror du att jag ska bli mer intelligent av att du skriver här? Tror du att jag kommer bli en bättre mamma till mitt Ds barn bara för att du skriver ord som jag måste slå upp varje gång så jag kan förstå vad du skriver? Jag är för fosterdiagnostik. Jag tycker det är OK att de som inte vill ha DS foster/barn gör abort. Jag är för en bättre information till barnmorskor om just DS för det är DS som blivande föräldrar är rädda för. Jag tycker det är fel att alla ska erbjudas KUB för X antal miljoner när det idag endast föds ca 120 barn med DS och ca lika många hittas som foster och tas bort (alltså 240 stycken per år är det man letar efter).
Myrtille skrev: Men KUB handlar absolut INTE bara om DS. Utan om trisomi 13, 15 och om akrani och om ryggmärgsbråck och om hjärtfel.... Lefo skriver nu: Ja det vet jag också men den informationen är det inte många som får. Därför om det ska vara KUB till alla så ska informationen vara korrekt och inte som den som ges idag. Detta är något som Svenska DS föreningen jobbar hårt på idag. Sedan undrar jag fortfarande varför du skriver i denna tråd när det är så låg kvalité i tråden som du skrev i ett tidigare inlägg?