• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Moj Katile

Fanny: grattis till lghten!!
    ¨Jag har åxå en 4a-underbart!!!!

Snart jul, jul strålande jul!!
  • funbun
    PetraDeliu skrev 2007-12-20 23:16:58 följande:
    vad kulgrattis till lägenheten
    tack
  • jessi5

Tror verkligen inte att du är en megakass mamma!!
    Hur gammal var Adrian då?

Trollmoren skrev 2007-12-20 21:36:15 följande:
    jessi5: Här kommer en mega kass mamma Adrian hade en jobbig period vid insomningen och tillslut så fick det vara nog. Han skrek 2 timmar första kvällen och jag gick in först en ggn till han, la han ner, vaggade, vyssade, gick ut, sen sa jag bara godnatt Adrian de andra gångerna jag va inne.Andra kvällen tog det 45 min och tredje inte ens 15 min och sen ahr han somnat själv, i sin säng varenda natt sen dess!!
  • funbun
    Trollmoren skrev 2007-12-20 23:17:07 följande:
    Fanny: grattis till lghten!!¨Jag har åxå en 4a-underbart!!!!
    d ska bli så skönt, särskilt när man har gäster...
  • Moj Katile

jessi 5: Ett år. Han e 2½ nu!

Snart jul, jul strålande jul!!
  • alisandra

Hej tjejer!

Idag har jag jobbat och efter jobbet la jag mig och vilade tills Bujar kom hem, har varit så dålig i magen. :(
    Haft jätte ont! Usch, hoppas det går över snart. Jobbigt!

Vi har varit hos Bujars familj och firat lite Bajram, hans mamma hade lagat 4 olika pajer, herregud vad hon är duktig! :)
    Jätte gott! :)
    Sen busade jag med alla ungarna, så söta. Man blir VERKLIGEN sugen, men nej inte just nu, haha. Tyvärr! ;)
    Genta och jag satt och sjöng, Denisa satt och drog i min arm och ville att vi skulle pussa den döda fisken i akvariet, haha!
    Så söt. Och lilla Altina har precis lärt sig gå, så hon tussa runt för fullt och åt MANDARINER! Haha, dom var super sura, ingen av oss vuxna åt, bara hon!!!!

Tycker verkligen om Bujars familj.

Nu ska jag snart lägga mig, ska upp 05.00 och jobba. Sista dagen nu innan jul, sen är jag låååång ledig, så skönt!

• alisandra

Mina hyacinter har slagit ut och det luktar så gott här hemma nu. Älskar hyacinter!

• alisandra

Fick ni den du berättade om frut?

funbun skrev 2007-12-20 23:14:20 följande:
    Perhajr bajrami förresten. Hade så dåligt samvete att jag inte hjälpte till att laga mat idag så jag köpte en FIN blomma till min svärmor och typ städade hela lägenheten ist Å just d, har fått en lgh idag!!!! Är såå glad, en 4a!!! Vi bor i en tvåa just nu och jag håller på att dööööö
  • msuse

me fat bajrami i efterskott!

ang vem som har ondast..är det ngt som ens går att jämföra? sitter på olika ställen, snitten/såren orsakade på olika sätt..? bara för att syftena varit att föda så kanske det inte riktigt går att jämföra..?
    tycker förresten att smärtupplevelser är högst individuella, har upplevt det på mitt jobb där många pat. gjort bl a bukoperationer.

• shqiponjë

Tänker bebisen aldrig komma ut???
    Kanske väntar på att få bli en julklapp!

msuse skrev 2007-12-21 01:11:27 följande:
    me fat bajrami i efterskott!ang vem som har ondast..är det ngt som ens går att jämföra? sitter på olika ställen, snitten/såren orsakade på olika sätt..? bara för att syftena varit att föda så kanske det inte riktigt går att jämföra..? tycker förresten att smärtupplevelser är högst individuella, har upplevt det på mitt jobb där många pat. gjort bl a bukoperationer.
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!