• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiperi82

Malin: Jag var oxå på benen efter några timmar efter jag födde Mirela med snitt MEN det var under svår plåga.... Fråga din mamma om hon inte hade väldigt ont? Låter väldigt ovanligt annars.... Visst man får ju mycket värktabletter och så men ändå har man sjukt ont!! Värst när man ska gå upp, skratta, hosta och så... fy sjutton!!!!!

• micorazón
    shqiperi82 skrev 2007-12-20 14:24:03 följande:
    Malin: Jag var oxå på benen efter några timmar efter jag födde Mirela med snitt MEN det var under svår plåga.... Fråga din mamma om hon inte hade väldigt ont? Låter väldigt ovanligt annars.... Visst man får ju mycket värktabletter och så men ändå har man sjukt ont!! Värst när man ska gå upp, skratta, hosta och så... fy sjutton!!!!!
    Ja snitt ÄR värre än vaginalt..... man skär ju trots allt genom en massa lager muskel och hudvävnad... det handlar inte bara om YTLIGA stygn,, utan om stygn i hela magen aj aj aj.. kommer ihåg smärtan nu.... huuuaaa!
    Man får dessutom inte bära något efter, bara barnet o knappt det!!!!! Tror gränsen ligger på 5 kg efteråt i ca 8 veckor..

Ja, man MÅSTe gå upp senast några timmar efter för att läkningen o cirkulationen ska komma igång.. men det är ju inget någon gör frivilligt.. det tar en stund att klara det med hjälp.. du vet vad jag menar anna?? ONT SOM ---.

Idag har jag varit inne o shoppat lite kläder till Dante, GUD vad folk, jag hatar att handla under julen Är helt sluti huvet nu...... ska lägga mig o vila lite framfrö tv:n..
    ägger in bilder sne på Dante på det han ska ha på sig på Julafton

URIME BAJRAMIT säger man på kosovo albanska tror jag.. så hari alla fall mannen skrivit på sin MSN

kram på er!
  • Moj Katile

Ja jag e inte snittad själv men min mor säger att det inte alls var så farligt som hon trott....
    Och nej hon vart inte uppe eftersom hon MÅSTE efter sina snitt utan eftersom hon kände sej så pass bra att hon klarade det

MEN smärta är individuellt vill jag påpeka igen!!

Camilla-när man spräcker från klitoris, genom hela underliver inkl analen så är det MYCKET muskler det åxå.... Hela ringmuskeln bla annat. Oftast blir man inte helt återställd heller utan har besvär resten av livet med det.... Och läkningen är smärtsammare och betydligt jobbigare än ett snitt pga det känsliga stället....

Jeta: Ha det UNDERBART!!!!

Blir inget sthlm för mej! Adrian haft krupp hela natten och inhalerat. MEN syrran blev lika lessen som jag så de kommer imorron istället för söndag

Petra: De andra åren har vi åkt runt runt runt till massa släktingar från malmö till göteborg å ätit massa klibbig baklava (ryser)
    De har i sin tur nypit mina barn i kinderna och haft trevliga "albankommentarer"
    om mej
    Jag är INTE lessen för att jag slipper i år

Snart jul, jul strålande jul!!
  • micorazón
    Trollmoren skrev 2007-12-20 15:45:34 följande:
    Ja jag e inte snittad själv men min mor säger att det inte alls var så farligt som hon trott....Och nej hon vart inte uppe eftersom hon MÅSTE efter sina snitt utan eftersom hon kände sej så pass bra att hon klarade det MEN smärta är individuellt vill jag påpeka igen!! Camilla-när man spräcker från klitoris, genom hela underliver inkl analen så är det MYCKET muskler det åxå.... Hela ringmuskeln bla annat. Oftast blir man inte helt återställd heller utan har besvär resten av livet med det.... Och läkningen är smärtsammare och betydligt jobbigare än ett snitt pga det känsliga stället....Jeta: Ha det UNDERBART!!!!Blir inget sthlm för mej! Adrian haft krupp hela natten och inhalerat. MEN syrran blev lika lessen som jag så de kommer imorron istället för söndag Petra: De andra åren har vi åkt runt runt runt till massa släktingar från malmö till göteborg å ätit massa klibbig baklava (ryser)De har i sin tur nypit mina barn i kinderna och haft trevliga "albankommentarer" om mej Jag är INTE lessen för att jag slipper i år
    Nej, självklart är det inte skönt att spricka, men det går inte att jämföra med en bukoperation (vilket ett snitt är) ändå. Talade nyss med min mor om detta som har varit huvudansvarig på BB/förlossningen under många år här i Kristianstad...

Men men... alla tycker vi som vi tycker
  • Moj Katile

_____@@@@__________@@@@_____

___@_______@______@_________@___

___@_________@__@___________@__

___@___________@____________@__

____@__________ME__________@__

_____@_________FAT________@___

______ @_____BAJRAMI_____@_____

________ @_____________@_______

___________@_________@_________

_____________@_____@___________

________________@_____________

Snart jul, jul strålande jul!!
  • micorazón

Idag skulle vi egentligen till Besims faster i Lund men det blir ingte då besim var tvungen att jobba.. Så vi blir själva på Bajram... han kommer inte hem förrän 22, då ska vi dricka qaj sen mysa lite framför Tv:n...

• jessi5

per hajr bajramin allihopa. Vi firade igår för att mentors bror tyckte vi skulle följa islam eller nåt med mecka, och idag bara åt vi gott och umgicks lite. Ikväll ska vi ha glöggkväll, jag och mina närmsta kompisar och syskon. Tycker inte heller bajram är nåt speciellt, bara massa stress med mat, gäster och folk som tävlar med sina nusar. Kan ha trevligre.

Ang bb tiden, jag hade otur och fick stanna på perintal avd för att jag hade högt blodtryck (början på havandeskapförgiftning) fast jag mådde utmärkt. Den platsen hade någon annan behövt mer än mig =( Och mentor fick åka hem, vi som hade sett fram emot att mysa tillsammans men men, ska inte klaga, min förlossning gick som en dans. Fick senare veta att jag inte alls hade behövt stanna men då fanns ingen plats på patienthotellet.

Nu ska jag göra ordning inför kvällen!

Ha det så bra allihopa!!

• asa7702

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

* * *Önskar er alla en trevlig bajram o en riktig god jul! * * *

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

• MmmJennie

Glad Bajram till er alla =)

Ha ha ha här i "Lilla Kosovo" har det smällt smällare o raketer sen igår.. hihi liten försmak inför nyår =)

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!