• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiperi82

950 det börjar närma sig hehe...

• Moj Katile

Ja han har inte behövts inhaleras på hla dagen egentligen men vi tog en halvtimma nu innan han skulle lägga sej så han kanske får sova bra. Å febern hade gått ner....

Snart jul, jul strålande jul!!
  • jessi5

Nu har mina gäster gått hem, har haft en mysig glöggkväll bara vi tjejer, och leotrim då =)

Lite tips och råd skulle jag behöva....vi har det jättejobbigt med nattningen, kan ta upp till två timmar om han ska sova i sin egen säng, inga problem om han får sova med oss, men när vi går upp dröjer det inte länge förrän han vaknar. Han behöver verkligen sova vid 19-20 tiden men det är såååå jobbigt. Hur har ni andra det eller har haft det?? Ska jag kämpa i två timmar och låta han skrika eller ska jag låta han sova med oss?

• Moj Katile

jessi5: Här kommer en mega kass mamma
    Adrian hade en jobbig period vid insomningen och tillslut så fick det vara nog. Han skrek 2 timmar första kvällen och jag gick in först en ggn till han, la han ner, vaggade, vyssade, gick ut, sen sa jag bara godnatt Adrian de andra gångerna jag va inne.
    Andra kvällen tog det 45 min och tredje inte ens 15 min och sen ahr han somnat själv, i sin säng varenda natt sen dess!!

Snart jul, jul strålande jul!!
  • PetraD

haha

förstår jag att du inte är ledsen för.

"stackars" min svärmor som fick fira bajram med att se sin son städa.

Trollmoren skrev 2007-12-20 15:45:34 följande:
    Ja jag e inte snittad själv men min mor säger att det inte alls var så farligt som hon trott....Och nej hon vart inte uppe eftersom hon MÅSTE efter sina snitt utan eftersom hon kände sej så pass bra att hon klarade det MEN smärta är individuellt vill jag påpeka igen!! Camilla-när man spräcker från klitoris, genom hela underliver inkl analen så är det MYCKET muskler det åxå.... Hela ringmuskeln bla annat. Oftast blir man inte helt återställd heller utan har besvär resten av livet med det.... Och läkningen är smärtsammare och betydligt jobbigare än ett snitt pga det känsliga stället....Jeta: Ha det UNDERBART!!!!Blir inget sthlm för mej! Adrian haft krupp hela natten och inhalerat. MEN syrran blev lika lessen som jag så de kommer imorron istället för söndag Petra: De andra åren har vi åkt runt runt runt till massa släktingar från malmö till göteborg å ätit massa klibbig baklava (ryser)De har i sin tur nypit mina barn i kinderna och haft trevliga "albankommentarer" om mej Jag är INTE lessen för att jag slipper i år
  • PetraD

de är verkligen det underbaraste som finns!!

ännu mer när de sover haha

fattar inte att det fanns en tid då man inte hade dem

Trollmoren skrev 2007-12-20 19:35:32 följande:
    *suck* Nu har jag äntligen fått sonen i säng!Han var sååå gullig ikväll... Han fick kvällsmat och jag reste mej för att ta lite mer mjölk ur kylen och han ropar- akta mamma min julegris! Sen satt han och "klappade" sin julegris och pratade om honom en timme, hade med honom i duschen och nu skulle de sova fint för imorron vill de hälsa på morfar!  Fins det NÅGOT underbarare än dessa fantastiska barn!!!??? 
  • PetraD

vad urgulligt sagt!

det värmer verkligen

shqiperi82 skrev 2007-12-20 19:42:59 följande:
    Jag köpte ett sånt målarstaffli ´till Adrian för att han fått gipsa gipset och när jag kommer hem med det säger han : "ohhh mamma oj hur ska jag kunna tacka dig för det.... och pussade mig jätte,ånga gånger och har lekt hela kvällen med den... Verkligen att rekomendera för era barn som är lite större om ni inteö har det innan.... Finns på olika ställen jag köpte på ikea!! Skulle köpt på BR men den var jätteliten så han skulle inte kunnat stå och måla utan att böja sig ner... den på ikea var jättebra!!
  • funbun

Om mitt kejsarsnitt för er som är intresserade:

Blev igångsatt pga högt blodtryck och ev lite fostervatten. Fick värkjar alldeles för snabbt så adrians hjärtljufd försvann gång på gång. Det var d värsta i hela mitt liv!!!!

Hur som helst fick jag akut kejsarsnitt men var vaken och Valle var med. Kände absolut ingenting under snittet, ingen beröring, ingenting. Kände mig helt förlamad bara.

Efteråt hade jag inte direkt ont utan kände bara obehagskänslor. Gick upp och duschade direkt när bedövningen släppte utan hjälp. Fick tabletter och sprutor när jag bad om det. Avsa mig sprutorna sista dygnet eftersom jag ville vänja mig med hur det var hemma. Fortsatte äta tabletterna hemma men gick typ hem direkt och började städa osv hahahah

Min upplevelse är iaf att jag skulle nog väla snitt alla gånger igen

• funbun

Perhajr bajrami förresten. Hade så dåligt samvete att jag inte hjälpte till att laga mat idag så jag köpte en FIN blomma till min svärmor och typ städade hela lägenheten ist

Å just d, har fått en lgh idag!!!! Är såå glad, en 4a!!! Vi bor i en tvåa just nu och jag håller på att dööööö

• PetraD

vad kul

grattis till lägenheten

funbun skrev 2007-12-20 23:14:20 följande:
    Perhajr bajrami förresten. Hade så dåligt samvete att jag inte hjälpte till att laga mat idag så jag köpte en FIN blomma till min svärmor och typ städade hela lägenheten ist Å just d, har fått en lgh idag!!!! Är såå glad, en 4a!!! Vi bor i en tvåa just nu och jag håller på att dööööö
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!