• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiperi82

ni får skylla er själbva när ni loggar ut när det är så få inlägg kvar

• MmmJennie

Idag var jag hos BM =) Äntligen bra värden! Fast jag inte mår så jätte bra =( Blodtryck: 120/70, Hb: 118, SF-mått: 30, Hjärtljud: ca. 132 och min vikt är nu 72kg så nu har jag gått upp 10kg sen start vilket min BM tycker är jätte bra =) Inte för mkt o inte för lite ;) Fast man får väl se vad man kommer sluta på.. hihi, snart fyller jag år =) Hela 24 år! (24/12)

• micorazón
    funbun skrev 2007-12-21 19:19:14 följande:
    jodå, jag har ju bara bra att säga om snitt så det kanske blir nån mellanrektion?
    mamma är barnmorska, men har numera sedan 8 år en egen mottagning där de jobbar med preventivmedel och klimakteriefrågor.
    msuse skrev 2007-12-21 20:23:32 följande:
    det är ju en bukop. det kan vara knöligt vid andra op oxå..eller vad var det du tänkte på?för den delen så menade jag att man kanske inte kan jämföra smärtan vid vaginal förlossning med smärtan vid ett ks. diskussionen verkade vara ang vem som har mest ont, men kanske missförstod?
    nej, jag förstår vad du mnear. Inte attdet är knöligt, men att man skär gneom många lager muskler. Och genom att bara lyfta huvudet så tar du i med magen. Detta märker du inte i vanliga fall, men när du har skurit genom alla lager DÅ märker man det

De flesta sjukhus har som prio 1 att de som har snittats ska få egen sal, det är vad mamma säger i alla fal.. vet inte..men jag får väl lita på henne Anledningen är att de flesta har fått gå igenom ganska traumatiska förl. kanske akut osv... inte alla, men de flesta. Sen får man itne bära etc efteråt och MÅSTE därför ha hjälp..
    shqiperi82 skrev 2007-12-21 20:49:15 följande:
    adopterade hon barnet från kina ändå eller?
    nope, inte med tivllingar i magen och nästan 40 år 3 barn hade nog blivit lite FÖÖÖR mycket,även om hon älskar barn Tror inte man fick vara gravid o adoptera heller..
  • micorazón
    shqiperi82 skrev 2007-12-21 20:53:53 följande:
    1000!!!! JA!!!
    så drar vi av 7 inlägg för ditt boomande
  • PetraD

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

shqiperi82 skrev 2007-12-21 20:53:53 följande:
    1000!!!! JA!!!
  • alisandra

Hej tjejer!

Har varit på shopping hela dagen idag, jobbigt och det känns i fötterna, det var SÅ mycket folk. Usch, men nu är alla julklappar utom en klar, den till pappa och jag har ingen aning om vad vi ska köpa. :( Någon som har något tips?

Nu ska jag färga håret och sen griljera julskinkan, haha.
    Baka marknadsnougat och knäck.
    Städa och tvätta lite, stryka dom nya gardinerna och hänga upp.
    Blir sen läggdags inatt, haha. Mycket att göra inna jul.
    Så mysigt! Bujar ska jobba extra imorgon i butiken så jag har massa tid och fixa lite mer imorgon här hemma.

På söndag ska vi shoppa ännu mer!

Detta köpte jag idag:

1 blå JÄTTE fin väska
    1 svart fin jacka
    2 par stövlar
    1 julgran, haha
    julkulor och glitter
    1 vinröd skjora som bujar ska ha på jul
    mina kläder till jul, super fint!
    julklappar till alla 23 på listan
    2 linnen på gina tricot
    julmat

Slösa, jag är en slösa! Haha. Törs inte titta på kontot, haha!

Vad gör ni tjejer?

• micorazón

hehe att du inte kunde hålla dig till mellandagsrean så får du ju allt för halva priset Så brukar jaggöra i alla fall.. Förra året köpte jag en jacka för 1500... några dagar senare kostade den 600!!!!!!!!!!!!

Sitter här o väntar på mannen.... qaj-dax snart ju!

Undrar hur Jeta har det nu?? hehe kanske det är en bebis på g?

• alisandra

Det var rea på det mesta jag köpte, jackan hade kostat 1800 men kostade 700:- nu bra fynd!
    det enda som inte var rea var linnerna för 99:-/st och den blå väskan för 200:- så det kan jag gott betala, eller ja bujar, haha
    Ska shoppa ännu mer på mellandagsrean! älskar det.
    funderar på att försöka blondera håret hemma? om jag törs.

Ja, hon har det säkert underbart! Hoppas det iallafall.

micorazón skrev 2007-12-21 22:20:39 följande:
    hehe att du inte kunde hålla dig till mellandagsrean så får du ju allt för halva priset Så brukar jaggöra i alla fall.. Förra året köpte jag en jacka för 1500... några dagar senare kostade den 600!!!!!!!!!!!!Sitter här o väntar på mannen.... qaj-dax snart ju! Undrar hur Jeta har det nu?? hehe kanske det är en bebis på g?
  • MmmJennie

Alisandra: Hade jag vart du så hade jag ALDRIG blonderat håret hemma... Hade gått till en frisör.. då du är så mörk i håret.. helt blondt kan du nog inte få det men ljusare iaf =)

Lycka till!

• micorazón
    MmmJennie skrev 2007-12-21 22:41:04 följande:
    Alisandra: Hade jag vart du så hade jag ALDRIG blonderat håret hemma... Hade gått till en frisör.. då du är så mörk i håret.. helt blondt kan du nog inte få det men ljusare iaf =)Lycka till!
    japp, samma här. risken för GULT är väldigt STOR..... gult eller grönt... det blev min kmpis när hon färgade det!!!!!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!