• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • funbun
    micorazón skrev 2007-12-22 11:01:49 följande:
    har en kompis som har svart hår (arab). Hon brukar göra blonda slingor med ett blonderingspulver hon köper. Det är SKITSTARKT och det blir verkligen nästan platinablonda slingor, men sen tappar hon en hel del hår också, men homnhar ju en del å ta av haha Nä, nu ska jag sova, nyss lämnat sonen. Han sov FYRA timamr inatt! Vaknade vid 00 och sen somnade han inte förrän kl. 6!!!!!!!! Fattar inte vad det var med honom. Besim o jag fick turas om för att överleva natten typ Stackars mannen är på jobbet nu, men men han klarar nog av dagen. kram på er!
    ja d e ju pulver man ska ha, d finns att köpa i specialaffärer för dom som e frisörer o dyl men går säkert att få tag på på andra ställen. Det är iofs lättare att färga ett naturligt svart hår blont än vad d e att färga ett svartfärgat hår blont
  • alisandra

Ja, gud jag vet... Min kompis har ju också berättat om det där, tur inte jag ska bli frisör, skulle aldrig komma ihåg allt det där, haha. Måste vara super svårt!

Nej, det är klart. Den är ju inte alls lika stark!
    Men jag har iallafall lyckats med mitt här hemma och få det bra mycket ljusare, inte precis blondt, utan en bra bit på vägen iallafall, sen körde jag en tillgång med samma och då blev jag nöjd med den nyansen, men jag saknade mitt mörkbruna och färgade tillbaka, haha. Nu är jag sugen på att färga fram den där ljusa igen. Har gjort slingor i bujars brors hår också, med samma och dom blev verkligen BLONDA! Haha, och han har svart hår.
    Just nu har jag samma som på bilden, ja.

funbun skrev 2007-12-22 09:27:17 följande:
    D där med hårfärgning e juh en hel vetenskap (har jag fått lära mig). Min syrra e snart frisör men måste ändå gå till frissan och blondera oftast för att få en blond nyans. Tydligen e inte dom färgerna i affären lika starka som dom i affären och d e därför d inte går. Brunt till blond går ju extremt sällan, inte ens hos frissan.Vad har du för färg på håret nu? E d den som du har på bilden?
  • funbun
    alisandra skrev 2007-12-22 13:17:30 följande:
    Ja, gud jag vet... Min kompis har ju också berättat om det där, tur inte jag ska bli frisör, skulle aldrig komma ihåg allt det där, haha. Måste vara super svårt! Nej, det är klart. Den är ju inte alls lika stark!Men jag har iallafall lyckats med mitt här hemma och få det bra mycket ljusare, inte precis blondt, utan en bra bit på vägen iallafall, sen körde jag en tillgång med samma och då blev jag nöjd med den nyansen, men jag saknade mitt mörkbruna och färgade tillbaka, haha. Nu är jag sugen på att färga fram den där ljusa igen. Har gjort slingor i bujars brors hår också, med samma och dom blev verkligen BLONDA! Haha, och han har svart hår. Just nu har jag samma som på bilden, ja.
    du passar jättefint i mörkt hår juh

som sagt d e ju mycket lättare att blondera ett obehandlat hår än ett som man har färgat mörkt massa ggr. oftast så lyckas dom ju inte ens hos frisören hos detta och avrdåder från det med
  • alisandra

Haha, så gjorde Lume också, men vet inte vart hon köpte det.
    Hon har ju kolsvart hår.
    Sånt skulle jag vilja ha! Istället för att blondera flera ggr. Blir ju ganska dyrt och jobbigt!

Jobbigt, passa på och vila nu lite!

micorazón skrev 2007-12-22 11:01:49 följande:
    har en kompis som har svart hår (arab). Hon brukar göra blonda slingor med ett blonderingspulver hon köper. Det är SKITSTARKT och det blir verkligen nästan platinablonda slingor, men sen tappar hon en hel del hår också, men homnhar ju en del å ta av haha Nä, nu ska jag sova, nyss lämnat sonen. Han sov FYRA timamr inatt! Vaknade vid 00 och sen somnade han inte förrän kl. 6!!!!!!!! Fattar inte vad det var med honom. Besim o jag fick turas om för att överleva natten typ Stackars mannen är på jobbet nu, men men han klarar nog av dagen. kram på er!
  • alisandra

Haha, jag vet! Men jag har haft tur säger min kompis.
    Får se, ska iallafall ha ljusare till sommaren tror jag!
    Men jag tycker om det här mörka! Trivs bra i det, bara det
    att man blir och se så jäkla blek ut, som ett arsel typ.
    Haha!

funbun skrev 2007-12-22 13:19:33 följande:
    du passar jättefint i mörkt hår juh som sagt d e ju mycket lättare att blondera ett obehandlat hår än ett som man har färgat mörkt massa ggr. oftast så lyckas dom ju inte ens hos frisören hos detta och avrdåder från det med
  • funbun
    alisandra skrev 2007-12-22 13:21:19 följande:
    Haha, jag vet! Men jag har haft tur säger min kompis. Får se, ska iallafall ha ljusare till sommaren tror jag!Men jag tycker om det här mörka! Trivs bra i det, bara det att man blir och se så jäkla blek ut, som ett arsel typ.Haha!
    d e så fint med mörkt men jag drar mig alltid ur när jag ska färga för det tar så lång tid att få tillbaka blont hår, eller ja blont hår kan man ju alltid få men man vill ju ha en fin färg oxå. Åh vad jag skulle vilja ha typ chokladbrunt *drömmer*
  • alisandra

Ja, det är fint! Mitt blir typ chokladbrunt efter några tvättar, nu är det typ svart! Konstigt, haha.
    Finns mycket fina nyanser att ha i håret, men man kan ju inte
    prova alla tyvärr.

funbun skrev 2007-12-22 13:24:12 följande:
    d e så fint med mörkt men jag drar mig alltid ur när jag ska färga för det tar så lång tid att få tillbaka blont hår, eller ja blont hår kan man ju alltid få men man vill ju ha en fin färg oxå. Åh vad jag skulle vilja ha typ chokladbrunt *drömmer*
  • alisandra

Usch idag har jag verkligen fullt upp!
    Min att göra lista idag.

1 köpa julklapp till pappa, men VAD?!
    2 handla all julmat
    3 griljera julskinka
    4 städa hela lägenheten
    5 tvätta
    6 åka till kupolen, igen. med älskling
    7 slå in alla julklappar
    8 stryka bujars skjortor
    9 göra en jansons
    10 hälsa på bujars familj

Puh, varför? Alltid häcken full!
    Bujar slutar 14.00 och då rullar det på.
    Så stressad, haha.

• shqiperi82

Jag har städat hela huset nu och nu ska jag ut och handla lite till saker... man kommer alltid på fler och fler saker som man glömt.... Ska göra kalops sen.... Mannen e sugen på det... Har aldrig gjort det själv innan bara ätit min mammas...

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!