• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • alisandra

Hej albulena! Allt bra?
    Vi har också bara 1 julklapp kvar, skönt! Ska försöka fixa den imorgon, det är till min pappa så jag vet inte ens vad vi ska köpa och ge honom. Tänkte ge presentkort på en massage eller fotvård, jag vet inte.

Albu skrev 2007-12-22 20:11:47 följande:
    Halla tjejer!Först vill jag säga TACK till er alla, ang min moster. Hon ska nästa vecka till läkaren pa ultraljud..far se vad de säger..Idag har vi handlat julklappar, har typ köpt allt, ska iväg imorn och köpa en sista julklapp.
  • micorazón
    alisandra skrev 2007-12-22 20:31:44 följande:
    Hej albulena! Allt bra?Vi har också bara 1 julklapp kvar, skönt! Ska försöka fixa den imorgon, det är till min pappa så jag vet inte ens vad vi ska köpa och ge honom. Tänkte ge presentkort på en massage eller fotvård, jag vet inte.
    bra med massage - även för män! Det är ovanligt att de unnar sig det utan påtryckningar från oss kvinnor. Män behöver det faktiskt MER än oss kvinnor de de (oftast) har mer muskelmassa o därmed mer späninngar..
  • alisandra

Precis det jag tänkte, men vet bara inte vilken jag ska köpa presentkortet hos, man vill ju inte bara ta något ställe utan man vill ju veta att dom är bra där och så. Så att det inte är ett dåligt ställe och dålig massör, man vet ju aldrig.
    Jag brukar gå till ett ställe som heter Läkstugan och dom är super bra, det är en mamma, pappa och dotter som har det företaget tillsamans. Kanskekan höra med dom, om dom har öppet, såklart... Hm.

micorazón skrev 2007-12-22 22:09:39 följande:
    bra med massage - även för män! Det är ovanligt att de unnar sig det utan påtryckningar från oss kvinnor. Män behöver det faktiskt MER än oss kvinnor de de (oftast) har mer muskelmassa o därmed mer späninngar..
  • PetraD

vad härligt det låter
    skulle gärna vilja unna mig sånt. den tiden jag har till det. så om typ hundra år eller nåt

alisandra skrev 2007-12-22 01:29:07 följande:
    Nu har jag färgat håret, och det är så där underbart mörkt nu.Älskar denna färg, men önskar den vore mer kall i färgen, den är FÖR varm egentligen, men har inte hittat någon bra kall mörkbrun. Måste kolla med min frisör, eller min kompis som är frisör, haha hon borde ju veta vilken jag ska ta.Nu har jag badat fotbad, filat fötterna och tagit hand om mig själv hela kvällen, gud vad skönt med fotbad efter en hel dag av shopping, haha. Har en ansiktsmask nu, svartvinbär. Svindyr! Men sååååå bra och man blir som en babystjärt i fejset efteråt.Vem vill inte vara så mjuk liksom? Nej, nu ska jag smörja in mina fossingar med en mint och eucalyptus kräm. (Stavas det så, ni fattar iallafall?)
  • alisandra

Haha, du får komma till mig sen när jag har utbildat mig till hud & spa terapeut, eller så kommer jag hem till dig! Ännu smidigare för dig.

PetraDeliu skrev 2007-12-22 22:51:00 följande:
    vad härligt det låterskulle gärna vilja unna mig sånt. den tiden jag har till det. så om typ hundra år eller nåt
  • PetraD

absolut, det låter super
    det ska jag komma ihåg och påminna dig om när du är färdig.
    ni är vittne åt mig va annars tjejer??

kompispris va?!

alisandra skrev 2007-12-22 22:52:33 följande:
    Haha, du får komma till mig sen när jag har utbildat mig till hud & spa terapeut, eller så kommer jag hem till dig! Ännu smidigare för dig.
  • micorazón
    alisandra skrev 2007-12-22 22:52:33 följande:
    eller så kan ni komma hem till mig.. är utb massör Tänkte också första gå hud o spater. men ångrade mig o gick massage.. dock inte cert. då jag inte hade tid att plugga till tentan Men utb. massör e jag

Natne e mirë!
  • alisandra

Haha, aa. :D Jag hör av mig sen när jag är klar.
    *handslag* för kompispris

PetraDeliu skrev 2007-12-23 00:37:26 följande:
    absolut, det låter superdet ska jag komma ihåg och påminna dig om när du är färdig.ni är vittne åt mig va annars tjejer?? kompispris va?!
  • alisandra

jaha, fast jag vill bli spa och hudterapeut.
    verkar så himla kul!

naten e mirë

micorazón skrev 2007-12-23 00:39:30 följande:
    eller så kan ni komma hem till mig.. är utb massör Tänkte också första gå hud o spater. men ångrade mig o gick massage.. dock inte cert. då jag inte hade tid att plugga till tentan Men utb. massör e jag Natne e mirë!
  • PetraD

varför har du inte sagt det innan????
    får jag komma nu??

micorazón skrev 2007-12-23 00:39:30 följande:
    eller så kan ni komma hem till mig.. är utb massör Tänkte också första gå hud o spater. men ångrade mig o gick massage.. dock inte cert. då jag inte hade tid att plugga till tentan Men utb. massör e jag Natne e mirë!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!