• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiponjë

Hoppas det inte är för allvarligt...
    kramar

shqiperi82 skrev 2007-12-19 22:23:53 följande:
    Nej ska nog lägga mig och försöka vila nu och vänta på telefonsamtalet... Hoppas de komemr /ringer snart annars är det ju säkerligen inga bra nyheter...
  • Adrian Aurora

Hej!

Hoppas att alla har det bra.

Ville bara lägga in ett tips, för jag såg i ett annat inlägg att fl visst ska uppdatera sin sida 14/1 så om ni redan nu vill kolla in så beta.familjeliv.se där kan man redan nu logga in på den nya sidan.

shqiperi82: Hur gick det igår för Adrian, så hemskt då de gör sig illa.....

Ha det så bra allihopa!

God jul och gott nytt år!!!!!!!!

• Adrian Aurora

Och såg även att ni skrev om förlossningar och bb. Så jag kan ju då även säga hur jag kände för mina.

Då jag födde Adrian var jag så förkyld att de fick lägga mig i ett rum lite på sidan med slussar in och ut så att de fick ta på sig rockar mm när de gick in. Bara för att de inte skulle ta med förkylningen till någon annan mamma och bebis. Vi fick Adrian strax före 23 tiden så jag fick stanna till dagen efter i det rummet på förlossningen. Sambon gick hem och sov men kom tillbaka kl 6-7 tiden. Sedan vid lunch då barnläkaren kollat Adrian så som de alltid gör så åkte vi hem. För de ville inte lägga mig på bb utan på infektion för förkylningen och det ända jag skulle få där var alvedon så då sa vi att då åker vi hem för det kan vi fixa själva hemma. Så vi var hemma vid 13-14 tiden kommer inte riktigt ihåg.

Sedan då vi fick Aurora så föddes hon kl 9 och vi åkte även där hem så fort barnläkaren tittat på henne så kl 17 var vi hemma igen.

Tycker själv att det har varit så skönt att ha fått åkt hemma, tycker inte alls om sjukhus. Och ville ju hem till vårat så. Och då vi fick Aurora så längtade jag sååååå mycket efter Adrian så det fanns inte en tanke på att stanna där om jag inte behövde.

Ja så kände jag iallafall.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR igen!!!!!!

• micorazón

här i kristianstad prioriterar dem ALLTID snittade personer, de som snittas får alltid ett eget rum! Jag låg på eget rum i tre dagar när jag snittades. Dante låg på Biba i 2 dgr så jag hade honom inte hos mig, lite jobbigt men det gick bra! Fick åka ner var 3:e timme dygnet runt o amma honom, det lilla jag kunde.

Sen åkte vi hem så snabbt vi kunde, hatade bb, hatade maten blääääääää. Ville bara hem. Jag hade ju min mamma där när jag födde o hon var tvungen att jobba, så jag sov där helt själv. Sista natten när jag hade Dante på rummet gjorde det sååååå j-a ont att gå upp o byta blöja o så på honom. Snitt gör verkligen förj-vla ont dagen efter... Kommer aldrig glömma den smärtan alltså Därför jag kommer VÄGRA snitt så långt det går denna gång!! hehe

Hörde ni om Kosovo på tv4 nyheterna i morse? Tydligen har situationen förvärrats Usa och Eu har avbrytit förhandlingarna nu i morse för Ryssland går på för hårt om att kosovo INTE ska bli självständigt. Så nu har FN dragits sig ur då Ryssland har en veto-rätt i FN. Jävla skit... Besim blev skitsur, på Bajram o allt!!!!!!!!! en Kosovo KOMMER utropa sig självständigt, men nu kommer det bli en jävla massa bråk o sånt ju!!!! Hoppas detta löser sig utan våld o krig......

Glad bajram på er! Nu ska jag plugga!

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Moj Katile
    shqiperi82 skrev 2007-12-19 22:22:12 följande:
    men är ju en annan sak när man fött vaginalt än med kejsarsnitt. jag födde adrian vaginalt och hade oxå MÅÅÅÅNGA stygn men den smärtan går ju inte ALLS att jämföra med smärtan efter kejsarnitt.... tycker ABSOLUT att de ska prioritera dem som gjort snitt!!!!Visst njöt man men mest för att man fick lagad god mat inget annat.... LÄNGTADE hem både med Adrian och med Mirela. med Adrian så fick inte Florian sova någon natt och Adrian föddes kl 17.58 och vi kom upp på BB sent och sen skulle han åka + att det var första barnet och jag var ganska ung (20 år) så var såååå ledsen att han skulle åka.... Men sen kom han kl 6 på morgonen dagen efter och då var det min 21 års dag!!! Sen åkte han hem och åt lunch och kom tillbaka med blommor, bakelser och presenter till Adrian och mig!! Glömmer jag aldrig!! OM man orkar att pappan sover hemma så är det ju nästan bättre så han är pigg och utvilad på dagen så man själv kan sova. MEN Florian kunde inte sova hemma heller. hehe
    Det tycker inte jag...
    Jag anser att de ska prioritera första gångs föderskor oavsett om de gjort snitt eller fött vaginalt.
    Min mamma har snittats med oss alla 4 barn och hon har vart på benen bara någon timme efter alla 4 gångerna så upplevelse av smärta kan man inte jämföra.
    För dig var det kanske värre med snitt men för någon annan kan det vart värre med 57 stygn och inte kunna sitta, gå på toa osv på flera veckor
  • Moj Katile

Me fat Bajram-insallah e ke ni ju me prit edhe 100!!!
  • Jeta

Hej alla glada ska börja med att önska alla
    per hajr bajramin/per fat bajramin/per shum vjet bajramin

me också en riktigt God Jul

Ni ska vi köra till Göteborg och flygplatsen sen åker vi vidare till Barcelona jag är jättenervös och flygrädd men men!!

Är tillbaka den 28 december!

Kram på er alla!!!

• shqiponjë

trevlig resa och god jul!!

Jeta skrev 2007-12-20 12:42:15 följande:
    Hej alla glada ska börja med att önska alla per hajr bajramin/per fat bajramin/per shum vjet bajramin me också en riktigt God Jul Ni ska vi köra till Göteborg och flygplatsen sen åker vi vidare till Barcelona jag är jättenervös och flygrädd men men!!Är tillbaka den 28 december! Kram på er alla!!!
  • shqiponjë

kännde mig jätteuppåt och höll på och fixade här hemma, hämtade posten och där var det ett julkort till Michaela Karlsson (mitt namn som ogift) från mormor..
    Inte så konstigt om jag hade haft någon men min har varit död i snart 11 år...
    Saknar henne fortfarande enormt mycket (hon var som mamma för mig) och det känns ofta jobbigt runt julen....

såg sedan att det var fel gata, en annan Mikaela skulle få julkort av mormor...

• shqiperi82

Hej!

De kom hem ca halv tolv på natten och han hade fått gips på tummen och neråt och sen bandage över för han hade en spricka i tummen just på leden. Min lille kille!!!

Malin: Nej det är klart man alltid måste kolla med patienten hur hon mår men generellt sett så behöver man ju MYCKET mer hjälp om man gjort snitt än om man inte gjort det!! Jag har provat båda och det ÄR skillnad. Sen finns det ju alltid undantag!! Ska du åka till Stockholm? hur är det med Adrian, bättre hoppas jag!!!

Michaela: Usch vad hemskt med julkortet! Men kul att du gillar soffan!!

Gezuar Bajram (tror jag de säger i Albanien i alla fall)

Nu ska jag till IKEA och lite fler affärer!! Ska köpa de sista julklapparna! Mannen jobbar så ska ta mamma s bil som komemr och tar hand om barnen.... mannen ska fira Bajram med Pizza på jobbet (om han ens kommer ihåg att det är idag!! )

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!