• Änglatuss

Tips för att få bort möss och andra gnagare..

Märkt att vi blivit berikade med små gnagare, igår då vi satt och kollade på tv sprang en liten mus över källargolvet... dom är ju bra söta men inte så trevliga att ha inomhus! Tyvärr nått som alla husägare drabbas av under vinterhalvåret men det måste finnas något som möss och andra gnagare inte tycker om...

VI har INGEN katt, det räcker med dom odjuren som springer här ändå, (alla grannars)
    Vi försöker damsuga efter varje myskväll vi haft så det inte ligger smulor på golven märkt att det är soprent om vi glömt damsuga nån kväll!

Råttfällor ska vi sätta ut, men ändå... råttgift vill vi inte använda, men det måste finnas nått dom inte gillar??

• Svar på tråden Tips för att få bort möss och andra gnagare..
  • Udda

Fast man kan ju inte bara åka en kilometer bort. Flört

Haha min svärmor tog en sork i sin trädgård... hon hade inte hjärta å avliva den. Så hon gick bara över vägen (!!) å släppte den där Flört haha kanske lite väl nära haha

Familjen Söderström skrev 2007-11-18 18:13:33 följande:
    det värsta med att släppa dom är ju att dom hittar tillbaka!!! Har varit med om den taktiken förut!!
  • Änglatuss

aja... får se hur vi löser våra extra husdjursfråga!

• Måne och Sol
    Udda skrev 2007-11-18 18:16:22 följande:
    Fast man kan ju inte bara åka en kilometer bort. Haha min svärmor tog en sork i sin trädgård... hon hade inte hjärta å avliva den. Så hon gick bara över vägen (!!) å släppte den där haha kanske lite väl nära haha
    Fast en km är ju jäkligt långt om man är tre cm stor själv
  • iii83

Eftersom ni inte är kattallergiker, fråga om ni inte kn få låna katt av ngn granne. Vi har också problem med möss, lägger råttgift ex på vinden.

Mössen gillar ju inte kattdoften.

• Änglatuss
    iii83 skrev 2007-11-18 18:23:26 följande:
    Eftersom ni inte är kattallergiker, fråga om ni inte kn få låna katt av ngn granne. Vi har också problem med möss, lägger råttgift ex på vinden.Mössen gillar ju inte kattdoften.
    skrev det tidigare i tråden att jag inte tål katt
    hum... haft dåliga erfarenheter av råttgift... min svärfar hade det i deras kåk och en råtta la sig mellan panel och dog, dom fick riva upp källargolvet och plocka ut råttan där för att stanken var outhärdig gick inte och sitta i vardagsrummet
  • LillaLoppanT

Familjen Söderström skrev 2007-11-18 17:59:52 följande:

dom som ger ljud ifrån sig är världelösa jag har haft sånna då jag bodde hemma funkade inte ett
    Skumt, våra sådana är hur bra som helst!
  • Änglatuss

NU har vi hittat musbo och det åka ut ur huset med fart!!! Ingen trevlig syn!

• Måne och Sol

Familjen Söderström skrev 2007-11-23 06:54:36 följande:

NU har vi hittat musbo och det åka ut ur huset med fart!!! Ingen trevlig syn!
    ?
  • Chantelle

jajg har inte läst allt men fick tips om en lite dosa ... som ger ljud ( som inte vi hör) ultraljud å ljuden ändras så inte musen blir van med ljudet .. vi ska testa det eftersom de har kommit in ett par stycken in hit .. + till övervåningen ..
    de ska tydöigen hindra de från att komma in till huset .. vet ett par här i närheten hade skaffat de och de har fungerat för de ..

• miLLus

Alltså jag skiter i om jag får en varning nu men HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA kalaspuffar och matolja???? HAHAHAHAHAHAHA jag tror jag döööör.

Jävligt uppfinningsrikt om inget annat.

• Exchange

OMFG!!!!!!!!!!

Plågeri! det är vad det är med matolja och puffar!

• snakeswife
    ANOF skrev 2007-11-18 13:15:19 följande:
    Det är inte plågande för djuren. Det är en metod som är vanlig att använda och råttan dör på 1 minut.
    ja för EN MINUT I PANIK är ju inget  hemskt lr hur... 
  • Birgitta2
    ANOF skrev 2007-11-18 15:30:26 följande:
    Det stämmer absolut inte att drunkning är det värsta sättet att dö, det är tvärt om. .
    Och hur tusan vet du det!? Har du provat? DU har inte en aning om hur det är att dö och vilka sätt som tydligen är mest humant. Sluta med sånt här ANOF. Du har otroligt otäcka råd att lämna.
  • snakeswife
    Exchange skrev 2007-12-09 14:41:29 följande:
    OMFG!!!!!!!!!!Plågeri! det är vad det är med matolja och puffar!
    OH JAAAA!!!!
  • jela1982

kan inte läsa tråden mår illa försvinner nu

• snutti

Vilket djurplågeri att dränka djur... nej fy

• Exchange
    snutti skrev 2007-12-09 18:33:41 följande:
    Vilket djurplågeri att dränka djur... nej fy
    japp
  • josefsmamma
    ANOF skrev 2007-11-18 13:04:32 följande:
    Jag rekommenderar att ni tillverkar en egen rått fälla av en burk som ni fyller med mat olja, sedan lägger man i kalas puffar på ytan. Råttan kommer hoppa i för att äta kalas puffar och drunknar då i mat oljan. Fällan behöver inte tömmas mellan varje råtta utan man fyller bara på lite mer kalas puffar. Annars tror jag nog att rått gift är enklast, men det ville ni ju intre använda.
    herregud vad grymt!
    kan du sova gott efter att ha rekommenderat det till folk?
    Usch. USCH!
    Josef 050703 ... Elise och Fiona 070408
  • StinaF1968

Ultraljudsskrämmor har alltid fungerat för mig och ljudet hörs ju inte av människor (låter bättre än att dränka dem i olja Rynkar på näsan). Denna använder jag mig av: musskrämma

Svar på tråden Tips för att få bort möss och andra gnagare..