• Änglatuss

Tips för att få bort möss och andra gnagare..

Märkt att vi blivit berikade med små gnagare, igår då vi satt och kollade på tv sprang en liten mus över källargolvet... dom är ju bra söta men inte så trevliga att ha inomhus! Tyvärr nått som alla husägare drabbas av under vinterhalvåret men det måste finnas något som möss och andra gnagare inte tycker om...

VI har INGEN katt, det räcker med dom odjuren som springer här ändå, (alla grannars)
    Vi försöker damsuga efter varje myskväll vi haft så det inte ligger smulor på golven märkt att det är soprent om vi glömt damsuga nån kväll!

Råttfällor ska vi sätta ut, men ändå... råttgift vill vi inte använda, men det måste finnas nått dom inte gillar??

• Svar på tråden Tips för att få bort möss och andra gnagare..
  • ANOF
    PoodleMy skrev 2007-11-18 15:20:34 följande:
    Intressant,var står det någonstans?
    Står , vadå står? Det är ett vanligt och icke plågande sätt att fånga råtta. Pröva själv så får du se hur smidigt de är om du inte tror det funkar.
  • 061104
    ANOF skrev 2007-11-18 15:26:36 följande:
    Står , vadå står? Det är ett vanligt och icke plågande sätt att fånga råtta. Pröva själv så får du se hur smidigt de är om du inte tror det funkar.
    Nu tra du väl ändå i. Ett VANLIGT & icke plågsamt sätt? DEt sägs ju att det värsta sättet & dö på är ju att drunkna. Men det kanske är annorlunda om man är råtta, vad vet jag?
  • Ex ungue leonem
    ANOF skrev 2007-11-18 15:26:36 följande:
    Jag vuill bara veta varifrån du hämtat informationen.Skrev jag något annat?
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • ANOF
    061104 skrev 2007-11-18 15:28:12 följande:
    Nu tra du väl ändå i. Ett VANLIGT & icke plågsamt sätt? DEt sägs ju att det värsta sättet & dö på är ju att drunkna. Men det kanske är annorlunda om man är råtta, vad vet jag?
    Det stämmer absolut inte att drunkning är det värsta sättet att dö, det är tvärt om. Men det är ju hellt från ämnet.

Att släppa ut råttan en bit bort är inte så lämpligt. Dom jittar förmodligen tillbacks.
  • Ex ungue leonem
    ANOF skrev 2007-11-18 15:30:26 följande:
    Det stämmer absolut inte att drunkning är det värsta sättet att dö, det är tvärt om. Men det är ju hellt från ämnet. Att släppa ut råttan en bit bort är inte så lämpligt. Dom jittar förmodligen tillbacks.
    Hitade inte informationen om att drunkning inte skulle vara det värsta...osv.
    Vill du länka till den sajten
  • Måne och Sol
    Det stämmer absolut inte att drunkning är det värsta sättet att dö, det är tvärt om. Men det är ju hellt från ämnet. Att släppa ut råttan en bit bort är inte så lämpligt. Dom jittar förmodligen tillbacks.
    Det är knappast "från ämnet" eftersom att du ju faktiskt påstår att det är ett "icke plågsamt sätt".
    Så du tror på fullaste allvar att det är en mysig död att dra in vätska i lungorna?
    Sen ställer jag mig ytterst tveksam till att de söker sig tillbaka. Det är möss vi talar om, inte målsökande missiler.
  • 061104
    Okej, jag kanske har fel då men kan du länka mig där set står att drukning vore det bästa sättet att dö på?
  • ANOF

Jag tycker det här är utanför ämnet och att vi inte ska diskotera det här i den här tråden, jag vill inte gå mer utanför ämnet med information. Nu tycker jag att vi håller oss till ämnet som Ts vill ha svar på.

• Ex ungue leonem
    ANOF skrev 2007-11-18 15:44:44 följande:
    Jag tycker det här är utanför ämnet och att vi inte ska diskotera det här i den här tråden, jag vill inte gå mer utanför ämnet med information. Nu tycker jag att vi håller oss till ämnet som Ts vill ha svar på.
    Jaha nu har någon trampat på en öm tå.Så gjorde du i en annan tråd när du inte hade argument för råden du gav.Du får räkna med kritik när du ger dig in i en tråd så här.
  • 061104
    ANOF skrev 2007-11-18 15:44:44 följande:
    DEt var ju du som började? Att det INTE skulle vara plågsamt att drunkna. Då får du väl hänvisa oss till den informationen. Tror nog TS vill veta oxå.
Svar på tråden Tips för att få bort möss och andra gnagare..