Inlägg från: ANOF |Visa alla inlägg
  • ANOF

Tips för att få bort möss och andra gnagare..

Jag rekommenderar att ni tillverkar en egen rått fälla av en burk som ni fyller med mat olja, sedan lägger man i kalas puffar på ytan. Råttan kommer hoppa i för att äta kalas puffar och drunknar då i mat oljan. Fällan behöver inte tömmas mellan varje råtta utan man fyller bara på lite mer kalas puffar. Annars tror jag nog att rått gift är enklast, men det ville ni ju intre använda.

• ANOF
    061104 skrev 2007-11-18 13:13:19 följande:
    Varför måste du alltid ta till metoder som förespråkar djurplågeri?
    Det är inte plågande för djuren. Det är en metod som är vanlig att använda och råttan dör på 1 minut.
  • ANOF
    PoodleMy skrev 2007-11-18 15:20:34 följande:
    Intressant,var står det någonstans?
    Står , vadå står? Det är ett vanligt och icke plågande sätt att fånga råtta. Pröva själv så får du se hur smidigt de är om du inte tror det funkar.
  • ANOF
    061104 skrev 2007-11-18 15:28:12 följande:
    Nu tra du väl ändå i. Ett VANLIGT & icke plågsamt sätt? DEt sägs ju att det värsta sättet & dö på är ju att drunkna. Men det kanske är annorlunda om man är råtta, vad vet jag?
    Det stämmer absolut inte att drunkning är det värsta sättet att dö, det är tvärt om. Men det är ju hellt från ämnet.

Att släppa ut råttan en bit bort är inte så lämpligt. Dom jittar förmodligen tillbacks.
  • ANOF

Jag tycker det här är utanför ämnet och att vi inte ska diskotera det här i den här tråden, jag vill inte gå mer utanför ämnet med information. Nu tycker jag att vi håller oss till ämnet som Ts vill ha svar på.

Svar på tråden Tips för att få bort möss och andra gnagare..