• Twixie

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Smuggel - Kan du tipsa om några måsten i Miami/Fort Lauerdale? Svärisarna ska dit i januari (Till Fort Lauerdale).

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    mollan nu skrev 2007-12-07 13:42:01 följande:
    Usch nu gick luften ur mig.Fick ett brev från Svenska Bostäder där det står att dom inte kommer handlägga vårt lägenhetsbyte då dom säljer det huset vi vill flytta till inom 3 veckor och dom har minst 3 veckors handläggningstid. Vi får göra bytet med den nya brf och dom kan inte handlägga det förrens köpet är gjort.....Sen fick jag veta att vi har bordsplacering på julfesten i kväll. Kommer säkert hamna brevid någon tråkig ombudsman blääää
    Kunde de inte informerat om det lite tidigare? Att ni kommer hamna mellan stolarna! Du får se till att dricka bort sorgerna (speciellt om du hamnar på dålig plats!!!) ikväll... Kanske Alma sover bra sedan också
  • Twixie

Nu har vi fått dagis! Nu är allt klart. Tänk att man kan bli så lättad för en sådan sak!?!. Inskolningen börjar den 7 januari, då blir han stora killen. Ska bli så skönt när han börjar på dagis (samtidigt som det känns jobbigt att min lilla kille är stor) för vi kan verkligen inte aktivera honom ens i närheten av den aktivitet som han kräver numer. Visst är man ute men han har mycket större behov av sociala sammanhang också!

Ancy - Skönt att du mår bättre och att tjejen är lugnare på kvällar/nätter. Spännande med UL! (Då är vi i samma vecka. Var på UL förra veckan och fick nytt datum 10 maj istället).

Melvin har börjat somna senare på kvällen (men inte sent om man jämför, han somnar runt 20:30) och han somnar på eget bevåg i egen säng. Började med det igen för någon vecka sedan då det inte alls gick att söva honom som förr. Han stökade och bökade runt men somnade tillslut. Den gången tog det 1,5 timme (*pust). Jag låg på vår säng bredvid och "sov" men så han hela tiden såg oss. När han ställde sig upp så fick han stå ett tag innan jag lade ned honom igen och tillslut tröttnade han på att ställa sig upp då han ändå inte fick någon respons. Nu när han ska sova så brukar vi varva ned i vår säng men det funkar bara i ett par minuter sedan ska han flänga från sida till sida och tända/släcka våra nattlampor. Så fort man lägger honom i sin säng på kvällen numer så verkar han tycka att det är skönt att få sova. Han ligger och pratar, ställer sig upp en gång för att se att vi är kvar, lägger sig ned igen, bökar runt och somnar. Han sover MYCKET bättre nu på nätterna också (vaknar bara på morgonen vid 5-tiden då man får ta en-två nedläggningar). Vaknar runt 06:30-07:30. Men kan ligga kvar och prata i sin säng innan han tröttnar och dagen ska börja. Förut så vaknade han och då var det dag och man skulle leka.

• Twixie

Anke - Gärna för mig
    Vi har ett par datum att försöka undvika i maj, men bara för att så kommer säkert någon i familjen få dela födelsedag...

• Twixie
    mollan nu skrev 2007-12-11 13:58:36 följande:
    Så var man på plats på sifs kontor.....Dax att söka nytt jobb, helt klart. Inte ens ett välkomnande fick vi....
    Så underbart välkommen man känner sig då . Sitter ni nu inne i smeten eller?
  • Twixie
    mollan nu skrev 2007-12-11 14:57:19 följande:
    jäss, olof palmes gata
    Haha... Granne!
  • Twixie

Hm, anar att Maria och Anna är vanliga namn (Jepp, en Anna jag också)

• Twixie
    mollan nu skrev 2007-12-12 09:16:48 följande:
    heheh, ja det är de två vanligaste namnen i sverige
    Mmm, tror mina föräldrar gick efter den listan när jag skulle döpas. Har (då) Sveriges vanligaste, andra vanligaste och femte vanligaste namnen

Angel - Håller tummar och tår för dig!
  • Twixie
    Angel80 skrev 2007-12-12 09:20:26 följande:
    twixie - tack, måste dock vänta på att vår personalchef kommer hem från thailand innan jag får svar. Hur kan man åka iväg till thailand när personalen har så viktiga frågor att få svar på. det fattar inte jag.
    Väldigt egoistiskt gjort av chefen tycker jag . Kan du inte ringa honom/henne på mobilen i Thailand, eller varför inte flyga dit själv och fråga denne på plats?
  • Twixie
    Angel80 skrev 2007-12-12 09:40:15 följande:
    Elisabeth - tack.twixie - ja, haha, det hade varit något, det hade nog förbättrat mina odds, ja menar ringa och störa chefen på semestern måste ju ses som en bra och trevlig medarbetare, henne vill man nog bli av med, likabra att bevilja studieledighet på en gång. mollan - ja det är synd, fast ändå inte, skönt att slippa alla bilar och avgaser när man öppnar fönstret och alla nersupna människor som skrålar fredag och lördagkvällar.
    Tror du bara kommer att ses som en engagerad, driven och målmedveten medarbetare om du ringer chefen. Du är ju ändå mittpunkten i ditt liv och däremed också i företagets liv... Eller har jag missuppfattat något??? .
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006