Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?
I första hand gör jag det för att jag ävan hade gjort det om jag inte varit i min situation som jag är i nu.
...Skulle skriva att det är så otroligt många som faktiskt förstår mig, och det är jag glad över. Tack alla! Även ni som inte håller med, för att ni skapar liv i en diskussion som är kontroversiell.
Nu tycker jag att diskussionen börjar bli riktigt intressant!
Sedan har en liten fågel viskat i mitt öra att i denna tråd finns en och annan som propagerar emot att ta emot pengar men själv varit inblandad i en sådan situation. Anmärkningsvärt!
DEt säger ju, om nåt, att ämnet är så tabubelagt och det finns två sidor av samma mynt om man säger så.
Man vill vara moraliskt korrekt i sina val, men gör det ändå för att världen ser ut som den gör.
Jag dömer ingen, trots att man visar en "bra" sida här och själv har sålt ägg, jag tycker snarare att det bevisar det så många har skrivit...
Sedan vill jag bemöta några tidigare inlägg om att jag ska halvera eller fördubbla summan-det är inte pengarna i sig som spelar roll för mig, utan just min operation. Hade den kostat 5 kr hade jag betalat den själv ju.
Sedan kommer ingen att få veta den dagen jag donerar, att jag tog emot en operation. Jag kanske bekostade den själv, som jag faktiskt hoppas kunna göra.
VET NI VAD????
JAG HAR FÅTT JOBB!!!!!
Jag ska donera ändå. Hör av er om ni behöver ägg gratis.
jennie ellie skrev 2007-11-09 14:56:22 följande: