-
Eftersom de gick bra så ska jag helt klart läsataksi skrev 2007-11-29 13:48:31 följande:Jag skriver en förlossningsberättelse i bloggen sen när jag orkar, så att dom som vill och vågar kan läsa.
-
Har läst. Sitter här och gråter nu. E så glad för er skull att de gick bra.taksi skrev 2007-11-29 21:30:51 följande:Tack för era grattis! Nu finns förlossningsberättelsen (så lång som den nånsin kan bli, akta ögonen! ) i bloggen. MammaMu: skönt att du fick samma bm och snabb hjälp med kontakt hos aurora-läkaren! Vad bra att du känner dig lättad efter inskrivningen. Själv grät jag som en dåre, och samtidigt kändes det så skönt att ha delat med sig till bm. Just då var jag mer rädd för vaginal förlossning än snitt och sen växlade det under graviditetens gång. Nu känner jag mig jätteglad över all hjälp jag fick av aurora-bm och mvc-psykologen + allt stöd här på nätet. Kunde så småningom komma fram till hur jag ville att min förlossning skulle vara och hade aldrig kunnat drömma om en så bra förlossning som jag nu fick! Hoppas att du också ska få bra hjälp att komma till ett bra beslut och landa i någon sorts trygghet inför förlossningen oavsett hur den blir! Sen håller jag tummarna för att det inte finns medicinska hinder för vaginal förlossning, så att du har valmöjligheten.
Prövade att lägga in kommentar i bloggen men de fungerade inte -
GRATTISDrottGirl skrev 2007-11-29 22:44:38 följande:Men! jag har ju inte skrivit här o berättat om att jag har fått en liten flicka nu!snittet lades lite efter 14 i måndags och 14.26 föddes Mathilda 3095gr och 47cm litenhon är en liten princessa!! så otroligt näpen att beskyddarinstinkterna kickade igågn direkt.allt har gått bra vi kom hem igår exakt 2 dygna efter snitttet, längre uppdatering kommer men nu måste jag anmma en vrål hungrig tjej,tjingelign o GRATTIS Crex till din härliga uplevelse!
-
-
Idag kl 17 så var avtalet att vi skulle ringa till Marit min Gaia Jordmor för att höra om de fanns lediga rum på förlossningen. Detta gjorde de så vi gör oss klara och åker till Ullevål för vårt möte kl 18.00. Vi kommer dit möter Marit oss och vi går ner till förlossningen B. När vi kommer dit så har de lyckats bli fullt Ja ja vi går till förlossningsavd A istället men där var de oxå fullt .
Marit frågar då om vi vill gå och se på patienthotellet. Ja visst självklart. Hon visar matsal och vart man kan ta emot besök och så sen åker vi upp till den våningen där alla som har fött kommer. Där finns de jormödrar som arbetar så att man alltid kan få hjälp. Mikael får oxå bo där på vårt rum. För de e lixom ett riktigt hotell. Vi får ett eget litet rum med toalett och dusch. En sån där liten bebis rullsäng finns på varje rum och så en body och typ 8 par blöjor. Verkar verkligen super bra. Då man bor och klarar sig sjåalv men ändå har hjälp på nära håll. Vi satt där på ett rum och pratade lite. Marit frågade hur jag känner de ang förlossningen just nu. Jag berattade för henne att just nu så vill jag klara en vaginal förlossning. Hon blev super glad Och de ska hon vara de e ju mycke tack vare henne som jag känner så.
När vi e på väg tillbaka till samtalsrummet går vi förbi barselavd. Hit kommer man om man haft en svår förlossning eller fått kejsarsnitt. Då man ej klarar att ta hand om bebisen helt fullt ännu. För på patienthotellet har man 100% ansvar medans på barsel avd¨har personalen ansvar. Här är de två bädds rum. Så är de dusch och toa i gången.
Vi fortsätter vår väg tillbaka till samtalsrummet. Går förbi förlosssningen och Marit hälsar på en där. Hon frågar om vi fick sett något förlossningsrum. Men Marit däger nej de var fullt överallt. Då säger den andra jordmoren. Men nu har vi ledigt Så vi fick gå in i på ett rum där. Marit visade allt där. Lustgas, droppställningar, hjärtlyssnaren mm. Vi lyssnade lite på Grodans hjärta oxå På rummet fanns oxå toa med badkar.
Efter att vi sett de så gick vi tillbaka och bokade in en ny tid. Nästa gång jag ska dit ska jag och Marit prata och disskutera olika smärtlindningsgrejjer.
Jag e helt klart nöjd med dagens besök. De känns skönt att ha varit där och sett allt. Känns bätte och bättre för varje gång jag e där faktiskt. Och imorgon e de bara 100 dagar kvar till förlossning enl Graviditetsuträknarn
-
Tack Kattöga. Ja de kåanns faktiskt super bra just nu. Hoppas bara att känslan håller i sig.
-
Kattöga h¨ller alla tummar jag kan för dig/er nu
-
Ja de känns verkligen helt otroligt underbart. Hoppas känslan håller i sigtaksi skrev 2007-12-03 19:29:39 följande:Angelzezzan: underbart! Kattöga: spännande, jag håller tummarna stenhårt nu! Förstår att det känns nervöst, overkligt och att man lätt får lite strutsbeteende - been there done that! Tänker på dig nu!
-
Såååå finDrottGirl skrev 2007-12-04 21:28:05 följande:kattöga - lycka till imorgon - jag håller tummarna!!!apan - är det redan dags för dig eller e det ngn annan dag som du snittas kl 7? om så, lycka till du med!!!Crex- hur går det för dig? e ngt på gång? tänker på dig!!!jag har haft fullt upp som mamma åt två och samtidigt vara värdinna till halva sverige men jag lovar att jag ska blogga om det så snart som möjligt!!!jag måste bara få tacka för allt er stöd o support o lyckönskningar härinne - ni är super!*** Lägger upp 1 kort på lilla princessan nu - kommer du inte in på min sida så hojta till här -kram till er alla!
-
GRATTISKattöga skrev 2007-12-09 21:17:40 följande:apan:Pratade med en kompis nyss som snittades i onsdags kl. 15.30. Hon hade inte fått äta sedan kl. 07.00 och bara fått dropp efter det - och det blir man ju inte så mätt av. Här är det lite busy just nu (understatement!), så jag kan bara skriva lite kort:vi kom hem från BB igår med en liten Elias, han kom i torsdags morse och vägde 3150 g och var 49 cm lång. Han är bara så underbar!! Allt gick bra vid förlossningen, men amningen strular som vanligt för mig så det är full cirkus med amningsförsök, pumpning, tillägg, koppmatning... Och så ska man försöka hinna med stora killen mitt i allt ihop... *puh*Men det är det värt, förstås! Får skriva mer när det lugnat ner sig lite.Tack för allt stöd, ni är härliga!Hoppas allt går bra för er andra!