• Kaxmaja

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

DrottGirl skrev 2007-11-14 10:47:06 följande:
    idag var jag på tillväxt UL. Jag har mkt fostervatten men inte farligt mkt. bebis kommer inte att fixera sig utan får plats att röra sig hur den vill till BF. Den väger nästan 12% mer än vad beräknat (3kg) i v.36 (oandra sidan är jag ju ev i v.37 så då stämmer det ju bättre)m anledning av mängden fostervatten så är livmodern konstant uttänjd. detta gör oftast att man får ett mkt långt värkarbete då livmodern aldrig har fått vara avslappnad, när värkarbete kickar igång så orkar den inte (mina 17 timmar mellan 2-3 cm vittnar ju om det från förra förlossningen) när det inte är ngt fel på barnet så är mkt fostervatten enbart genetiskt betingat så att jag skulle få en smidig vaginal förlossning denna gång finner hon osannolikt...vad skönt att jag har bestämt mig för snitt nu!! nu känns det ännu bättre! vidare så hade man fått göra ytterliggare UL om jag hade valt att föda vaginalt då det finns risk för att navelsträngen kommer ikläm när den vänder sig så mkt.skönt att få ytterliggare en anledning till att välja snitt ( som jag oxå har valt nu)
    Skönt att du bestämt dig nu.
    Skulle gå in på din sida för att kolla när du har BF men jag var inte inbjuden
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Kl 16 ska jag och sambon till Ullevål. Där ska vi gå på visning av förlossningsavd. Usch jag e så nervös. Hoppas bara att jag inte tokbryter ihop.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Alla förlossningsrum var fulla så vi kunde ej kolla där. Men vi hade ett vanligt samtal istællet. De första med sambon närvarande. Vi pratade igen om hur en førlossning gick till och så. Allt før att sambon oxå ska få säga sina åsikter och vara delaktig. Vi ska gøra ett nytt førsøk med rundvisningen søndagen den 2 december kl 18.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Crex alla tummar hållna för er idag

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Kattöga skrev 2007-11-21 12:10:04 följande:
    Hoppas det går bra för crex nu idag... (kan knappt skriva på tangentbordet eftersom jag håller tummarna! )Jag ska träffa spec-MVC-läkaren idag och prata klippning av cerklage och ev. igångsättning. Vi har inte pratat igångsättning tidigare, så jag vet inte hur han ställer sig till det. Usch, det känns väldigt nervöst...
    hoppas de går bra gumman. Ska hålla tummarna før dig oxå
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

crex kram gumman

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    apan skrev 2007-11-25 08:31:56 följande:
    Vanadiz - när jag sa till min Aurora-läkare att jag var rädd för att spricka fixade hon ett extra ultraljud till mig för att beräkna hur stort barnet kommer bli. Så det kan du säkert också få veta. Nu valde ju jag kejsarsnitt i alla fall fast mitt barn antagligen blir litet men ändå.
    De ska jag få. Extra UL för att beräkna hur stort barnet e alltså
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    taksi skrev 2007-11-25 10:47:39 följande:
    Jaha, världens falsklarm inatt, trodde att jag skulle få min spontana förlossning ändå. Men inte det! Så håll tummarna imorgon för att det går att sätta igång mig!
    självklart hålls tummarna
  • Kaxmaja

Tummarna är hållna för er idag tjejer

• Kaxmaja
    taksi skrev 2007-11-29 13:43:24 följande:
    Vi har äntligen kommit hem med bebis. Haha, vi fick övertala dom på bb att få åka hem igår kväll redan. (sängarna är ju inte anpassade för foglossare)Dom satte igång förlossningen vid halv tolv i tisdags och strax före nio på kvällen tittade han ut. Förlossningen var en riktig dröm för mig och varken jag eller sambon kan riktigt fatta att vi har fått vara med om en så otroligt bra förlossning tillsammans. Det går jättebra med amningen, men han är bara vaken på nätterna hittills. Just nu kämpar sambon på stenhårt för att hålla honom vaken. Jag vill vänta med nästa amning tills bb på väg kommer hit och kan hjälpa till med taget lite. Lillebror var rätt stor av sig och ser ut som en liten sumo trots att han tittade ut några dagar tidigare än bf. Han var 53 cm lång och 4230 g när han föddes. Fast jag gissar att han väger en så där strax under 4 nu med tanke på alla bajsblöjorna!
    GRATTIS.
    Åhhh vad underbart att allt gick så bra. Hoppas jag får en likalätt förlossning
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning