Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
DrottGirl skrev 2007-11-14 10:47:06 följande:
idag var jag på tillväxt UL. Jag har mkt fostervatten men inte farligt mkt. bebis kommer inte att fixera sig utan får plats att röra sig hur den vill till BF. Den väger nästan 12% mer än vad beräknat (3kg) i v.36 (oandra sidan är jag ju ev i v.37 så då stämmer det ju bättre)m anledning av mängden fostervatten så är livmodern konstant uttänjd. detta gör oftast att man får ett mkt långt värkarbete då livmodern aldrig har fått vara avslappnad, när värkarbete kickar igång så orkar den inte (mina 17 timmar mellan 2-3 cm vittnar ju om det från förra förlossningen) när det inte är ngt fel på barnet så är mkt fostervatten enbart genetiskt betingat så att jag skulle få en smidig vaginal förlossning denna gång finner hon osannolikt...vad skönt att jag har bestämt mig för snitt nu!! nu känns det ännu bättre! vidare så hade man fått göra ytterliggare UL om jag hade valt att föda vaginalt då det finns risk för att navelsträngen kommer ikläm när den vänder sig så mkt.skönt att få ytterliggare en anledning till att välja snitt ( som jag oxå har valt nu)Skulle gå in på din sida för att kolla när du har BF men jag var inte inbjuden