• Kaxmaja

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Hej hej.
     Här e jag igen. Jag skriver inte mycke men läser de ni skriver. Jag sitter fortfarande med mina listor över vaginalt kontra snitt. Har fullt upp med mina tankar på de och att försöka vara närvarande på jobbet.

Lycka till ni alla som har saker denna vecka. Tänker på er

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    taksi skrev 2007-11-06 22:26:20 följande:
    Angelzezzan: när har du nästa tid hos bm som du pratar med inför förlossningen? Har ni pratat om att du ska göra klart listorna innan dess och diskutera igenom punkterna, eller gör du dom mer för din egen skull? Hoppas att du ska kunna skingra tankarna från förlossningen en del och koncentrera dig på annat som känns roligare i varje fall periodvis. Fast det är självklart viktigt att tänka på förlossningen så länge det inte tar över. Så blev det för mig under en period tyvärr. Kram på dig!
    Jag ska till min spec jordmor den 15 då ska vi prata lite om mina listor och så. Vad som e viktigt och vad som e värst för mig.
    Just nu e de bara kaos i huvudet. Har de lite jobbigt på jobbet just nu oxå så de underlättar inte precis. Men men någon gång måste de ju vända.
    V 23 idag. Aldrig trodde jag väll att jag skulle klara mig så här långt. De e något att vara glad över
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Jag har ju varit hos min Gaia Jordmor (som de heter här i Norge) 2 gånger förut och de är vi som har bestämt tillsammans hur ofta jag ska komma dit. ca en gång var tredje vecka har de blivit hittills. Men sen får vi se hur de känns ju närmre mars vi kommer. Om de behövs oftare eller inte. Jag e fortfarande lycklig efter förra samtalet då jag fick svart på vitt att jag får kejsarsnitt om jag vill ha de. De lugnade ner mig en massa. Men nu har andra saker kommit upp. Om jag nu väljer kejsarsnitt. Tåank om jag får panik när jag väl ligger där förlamad. Hmm knäpp tanke jag vet men de e sånt som snurrar i mitt huvud om dagarna. Om jag välger vaginalt har de lovat att de ska göra allt fåor att jag ska slippa gå över i tid. De har även lovat mig ett tillväxt UL eftersom jag e så himla rädd att grodan är en stoooor kille.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:46:53 följande:
    Kan berätta att jag är öppen 3 cm coh har bebis senast fredag.
    Åhhh vad härligt. Detta kommer att gå så himla bra gumman
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:52:40 följande:
    Jag hoppas det fast jag är asnervös nu

De förstår jag. De hade jag oxå varit. Men¨försök tänka framåt snart har du din bebis där. Tänk vilken lycka.

Min jordmor sa till mig att jag ska försöka focusera på förlossningen precis som jag gjorde när jag sportade ganska intensivt. Innan en viktig match var de viktigt att gå in i sig själv och hämta kraft. Hon sa att jag ska göra samma sak nu. Hämta kraft och sen e förlossningen matchen.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:55:43 följande:
    Angelzezzan Bara så paff att jag inte har ont än,vid 3 cm med mina andra barn hade jag asont.
    Jag har ju inga barn sedan tidigare men jag tror de gör ont hela tiden men jag tror ju oxå att jag ska slå ner något vid förlossningen. Jag tror så mycke jag
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:04:47 följande:
    ansluter mig lite lätt här jag med
    Hej gumman. De var länge sedan jag såg dig
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:29:14 följande:
    jag är här i faggorna men har inte alltid tid att prata.....mycket nu i skolan och jag vill samtidigt inte försumma barnen så ni får lov att lida...men jag tror ni överleverhahahallt väl?
    Vi överlever
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    taksi skrev 2007-11-07 13:41:52 följande:
     Angelzezzan: precis så sa mvc-psykologen igår också. När jag väl är på förlossningen så kommer jag nog att fokusera precis som en som sportar.
    Hon tyckte verkligen jag skulle använda mig av de jag använde mig av inom sporten och hon sa att de var en stor fördel att jag e bra på att focosera och gå helt in i något så som man gör där samt att jag e så himla envis. Hon sa att en vaginal fåorlossning klarar jag nog galant. Kände mig faktiskt lite lugnare efter de samtalet. Hon  kanske faktiskt har rätt. Hmmm
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:49:55 följande:
    .........ibland vore det lättare om någon kunde bestämma över än!, att ha valmöjligheter är inte alltid så kul

vi kan bestämma åt varandra gumman.

Du bestämmer hur jag ska göra och jag bestämmer hur du ska göra

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning