Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Åhhhh hej. Snälla får jag vara med här??
Jag e en 26årig tjej bor i Oslo och som nu väntar mitt och sambons första barn.
Har så länge jag kan minnas varit absolut skräckslagen på tanken av en förlossning. När vi väl bestämde oss för att försöka skaffa barn så förträngde jag lixom den delen av en graviditet. Och gicl istället helt inför att bli gravid. Månaderna gick och gick. Efter 16 månader och MYCKE gråt så blev vi äntligen gravida. Tror aldrig jag varit så lycklig. Tyvärr slutade de i mf i v 7 Jag var helt förstörd av sorg men på något konstigt och skuldmedvetet vis kände jag ändå lättnad jag behovde ju inte föda de barnet.
Till vår stora glädje tog de mindre än en månad att bli gravid igen.
På första besöket hos jordmor tog jag upp min förlossningsskräck och hon skickade direkt en remiss till Gaia (typ som Sveriges Aurora tror jag) Där har jag än så länge bara varit på ett samtal men ska på ett nytt nästa vecka. Meningen är att vi ska träffas ca 2 gånger i månaden ända fram till förlossningen. 45 minuter är avsatta varje gång förra gången gick hon genom alla skeden under en förlossning och vad somhänder jag grinade 30 av dessa 45 minuter. Hon kommer även att dra med mig in på förlossningsavdelningen för att hälsa på dem som jobbar där och så allt för att jag ska bli mindre rädd.
Visst har jag tänkt tanken på kejsarsnitt de skulle kännas bättre just för att de är planerat och man vet vad som händer. Men usch och fy för att de ska skära och dra i mig.
Tycker de är super jobbigt nåar man försöker få stod av folk och berättar hur man kåanner och de bara skrattar och vifftar undan med att oj oj föda barn har ju kvinnor gjort i alla tiden de e inte farligt.
Hoppas ni välkomnar mig till tråden känner mig rätt ensam i min rädsla