• Kaxmaja

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

DrottGirl skrev 2007-11-07 14:51:00 följande:
    ja just det ja, kom på en annan sak som jag och auror BM pratade om... hon sa att om ajg funderade på fler barn och vill föda vaginalt ska jag itne snittas nu för på DS vill man inte ha vagianle fter snitt - oavsett antal snitt. risken för utdragen förlossning, kompliaktioner och sammanväxnignar är för stora sa hon.jag sa att efter ett snitt brukar det inte vara ngn far men hon sa att nej, det vill de inte ta. vill man föda enl dublinmetoden så är det uteslutet m tidigare snitt, dett då man inte sätter värkstimulerande dropp eftersom ärret i livmodern kan göra att det blir komplikationer då. jag sa att andra sjukhus minsann låter en föda normalt efter ett snitt (både KS och huddinge) men hon var mkt förvånad över det då det är förenat m så mkt risker...visste ni detta?
    Min jordmor sa att jag mycke väl kan få snitt nu och föda barn nr 2 vaginalt. De ser inga som helst problem med de här. De förhörde jag mig väldigt noga om
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

God morgon tjejer
    Hoppas natten har varit bra för er?
    Själv så satt jag och sambon igår och kollade på mina listor och pratade om de. De känns super bra. Han e så go men helst hade jag ju velat att han skulle kunna välja åt mig
    Men de lutar fortfarande åt snitt. De märktes ganska klart och tydligt när listorna skrevs.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 17:02:10 följande:
    Än har inget hänt här,går som på nålar.
    Hur går de????
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    DrottGirl skrev 2007-11-08 10:41:02 följande:
    Ang snitt - vad skönt att höra att man låter flera föda vaginalt efter ett snitt ( det har jag ju hört tidigare oxå) för jag vill ju ha fler barn tror jag och då är det skönt att veta att det finns möjlighet till vaginal förlossning om jag skulle önska det då (vet ju ännu inte hur jag kommer att må efter snitt om jag nu väljer det denna gång)men är det inte hemskt att det är så olika inom förlossningsvården beroende på vilken dela v sverige man bor i?
    Eller Norge
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 11:32:08 följande:
    DrottGirl Min man tog ledigt i dag eftersom oavsett vad så blir dte ju bebis i dag.så vi är hemma med sonen och dottern är i skolan.

Åhhh så himla nyfiken på hur de går med dig/er???

Håller alla tummar jag kan

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 17:38:17 följande:
    Angelzezzan Har inte hänt ett jäkla dugg mer=(Nu blir det ett sjukhus som jag inte alls vill föda på.Men men ....
    De kanske kommer igång inatt.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 17:47:17 följande:
    *suck* tror tyvärr inte det,var hoppfull i morse men det är jag inte alls längre=(Så så nervös inför i morrn,gråtit flera ggr under dagen.
    Då är jag hoppfull åt dig Jag håller tummarna gumman

Nu ska jag äta

KRAM
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

crex hur går de för dig?? Var e du???

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-09 06:48:35 följande:
    Så nervös,inte kunnat sova.Min hjärna vill inte fatta att jag ska föda barn i dag.Är rädd ,orolig.Vet ju hur det kommer att kännas.Vill det ska gå snabbt med smärtfritt=)Hoppas att min inbillning om att det gör mindre ont att föda barn tre stämmer för detta gör jag minsann aldrig mer om!Tack för alla lyckönskningar!
    Tänker på er idag
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-10 13:58:18 följande:
    i går 19.00 kom vår pojke till världen ,4105 gram och 54 cm.öppen 5 cm 18.30 sen gick d snabbt!
    GRATTIS gumman. Hoppas allt gick bra
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning